Jump to content

Mitä tallin lattialle?


Recommended Posts

3 hours ago, Teem085 said:

Muutaman vuoden suunnitellut ja miettinyt tallin lattian pinnoittamista. Mitä teillä on lattiassa? Epoksi vai maali?

Oletteko sekoittaneet hiekkaa sekaan liukkauden estoon?

Mistä aineet edullisesti?

 

Paljonko neliöitä ? Ulkokäyttöön sopivaa kuivapuristettua/sintrattua isoa laattaa saa toisinaan hyvinkin edullisesti tarjouksesta

Kestää kulutusta ja hitsausroiskeita, helppo pitää puhtaana eikä ole liukas edes märkänä. Miinuksena on että vaatii erittäin hyvät pohjat.

 

 post-676-0-35296000-1501871759_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Epoksi hyvä, jos ei hitsausta tai rälläköintiä, muuten tuo laatoitus olisi varmaan paras. Itsellä on mastertop(sirotepinnoite), joka on myös hyvä ja kestävä mutta pitää tehdä valun yhteydessä. 

 

Epoksien ja uretaanipinnotteiden kohdalla saattaa tulla ongelmia vanhassa lattiassa öljy yms. Läikkien kanssa

Link to comment

Epoksi on pysynyt meidän betonilattiassa ihan kelvollisesti, vaikka sitä lattiaa on vuosikymmenten saatossa läträtty varmasti öljyllä ym. Joistain kohti vähän irtoilee ja nastat raapii irti mutta muuten kestänyt aivan kelvollisesti ja vieläkin ihan perussiisti. Ei ollut järin kalliskaan vaikka pinta-alaa oli 120m2, verrattuna vaikka solmasterin lattiapinnoitteisiin, oisko maksanu neljänneksen.

Link to comment
On 3/20/2021 at 9:18 AM, Teem085 said:

Muutaman vuoden suunnitellut ja miettinyt tallin lattian pinnoittamista. Mitä teillä on lattiassa? Epoksi vai maali?

Oletteko sekoittaneet hiekkaa sekaan liukkauden estoon?

 

Mulla on vanha epoksipinnoite tallin lattiassa ja on kyllä hirvittävän liukas märillä, ja varsinkin lumisilla kengillä kuljettaessa, ihme että kukaan ei ole "päätänsä halkaissut".

Jotain karhennusta siis suosittelen.

Toki mukava harjailla puhtaaksi kun on sileä ja liukas, taitaa olla vähän kakspiippuinen juttu. 

Link to comment

Mä maalasin kotitallin lattian halvalla betonimaalilla ja ostin sen suojaksi trukkilavallisen käytöstäpoistettuja kerrostalon käytävämattoja. 
 

Kuten kuvasta näkee, niin olen opettanut koiran tuuraan mua tallissa... Sekään ei saa mitään hyödyllistä tallissa aikaan 😁

 

E1DCA855-0077-4F3A-8E65-8D441BA2F17D.thumb.jpeg.2c3f5981d2f5b15293da4d7e28c5c41e.jpeg

Edited by Ketsa
  • Like 5
Link to comment

Oon käyttänyt kotimaista pesuhuoneen ja autotallin lattiassa tämmöstä kun TKR se on tehty jätemuovista jasiinä on kovtetin rypsiöljy sitä saa porvoosta käytin siihen kristallihiekkaa kestää hyvinnastarenaita ei tarvii hengityssuojaimia kun tekee kun ei oo myrkyllinensitä saa tämmösestä ku TKRTuote jos corona ei oo tappaut sitäkin ja edukas

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...