Jump to content

Kolkkiin konetta


Recommended Posts

Jep, eli ensimmäinen kosketus ilmavolkkariin on saatu,

kun käsiini ajautui type3 ilman konetta.

Mistään en mitään tiedä, mutta täältä varmaan saa vinkkiä moneen ongelmaan.

 

Kannattaako tuohon edes hakea alkuperäistä konetta?

Mitä muita koneita tuohon on helposti sovitettavissa.

Tavaratila ei ole tärkeä :-)

Niin ja se on fastback jos sillä on merkitystä.

Link to comment

No on siellä takatukikin, että ei normi volkkarin kone sinne heittämällä mene.

 

Kas kummaa, fiksuin temppu lienee laittaa sinne sellainen kone kuin sinne kuuluukin, eli kolkin kone. Eli tarvi arpoa jäähdytyksen kanssa. Katsari voi kysellä tuliseinästäkin jos sinne tunkee pystykoneen. Kaasarit on vähän siinä ja siinä, pannariin ei oikein välipohjan alle tahdo mahtua mitään järkevää kaasutinratkaisua. Ellei orkkiksia sellaiseksi lue.

 

Periaatteessa kolkin perään saa nelkun koneen, mutta laillisuuden kanssa lienee vähän niin ja näin, ainakin jos kone pikkasenkin isompi.

Link to comment

Tuossa pari kuvaa oman fb:ni konehuoneesta.

Jos jotain muuta haluaa kuin vakiokoneen ja vakiokaasarit, niin tavaratilasta on melkein kyllä luovuttava. Jäähän toki eteen vielä tavaratilaakin.

Omassani on kolkin kone ja Typ-1:een tarkoitetut Dellorto-kaasarit

Dellortolla on / oli kolmostyyppeihin suunniteltu kaasaripaketti, joka sopii luukun alle. Siinä on matalat imusarjat ja todella matalat ilmanputsarit, mutta tuollaista on vaikea enää löytää, koska kyseisten kaasareiden valmistus on lopetettu.

Ja kyllä näissä vanhemmissakin kolkeissa on tuo takakannake.

post-610-13888358671798_thumb.jpg

post-610-13888358672095_thumb.jpg

Link to comment

Ja kyllä näissä vanhemmissakin kolkeissa on tuo takakannake.

 

Ok. En tosiaan ole (vielä) niin tuttu näiden kolkkien kanssa itsekään, mutta eikös tuo vanhempi kannake ole erilainen kuin uudemmissa?

 

Omassa on vain semmoinen moottorin takana oleva poikittainen palkki joka on ripustettu koriin molemmin sivuin kumi kannakkeissa.

Link to comment
Tässä vielä kuva irrallisesta kolmostyypin 1600 koneesta.

Kuvassa näkyy ko. koneen eroavaisuudet verrattuna typ-1 koneeseen, eli puhallin, öljyntäyttö, matala ilmanputsari, tuplakaasarit ( solex 32 ) , takakannake jne.

 

Siis onko toi tappi puhallinkopassa takakannake?

 

Missä mallissa on toi poikittainen kannake sitten? En oo oikeen perillä mitkä karvarinnat ja kikkarapäät on kyseessä.. :-)

Link to comment

Mieti tarkkaan autosi käyttötarkoitus... vaan on se mikä tahansa, kolkki on aina poikaa! Eli hieno. Ja ajettava. Ja... :)

Itse, tietysti, suosittelen ihan vakiokonetta, jos vähääkään arvostat alkuperäisyyttä, ja ajatuksesi on kunnostaa auto aikalaisensa näköiseksi jne. Jos sitten taas kiinnostaa "tehot", moottorin kanssa enemmänkin puljaaminen, virittäminen, niin... tällä palstalla varmasti löytyy tietäjiä koneen rakentamisesta ja virittämisestä vaikka kuinka!

 

Standardi, orggiskonetta metsästin itsekin ammoin, noin 2 vuotta sitten kuumeisesti. Kotimaasta ei löytynyt - tai kukaan ei ainakaan sellaista myynyt loppujen lopuksi - mutta naapurin puolella Ruotsissa oli tarjontaa enemmänkin...

 

Vaan kyllä oikeesti lohkoja löytyy. Ja muut hilppeetkin, kun on kärsivällinen. Ilmankierrätyspeltien kanssa voi joutua harmittelemaan hieman pidempään.

 

Suosittelen myös vierailua FWVA:n sivustoille.

Siellä on ihan oma "keskustelupiiri" kolmostyypeistä. Ja kun käyttää Searchia, niin löytää faktaa mm. tuosta kannatinasiasta.

 

- J

P.S. Laitoin myös yksityisviestiä

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/index.php

Link to comment

Täällähän on innokasta porukkaa ;-)

Eli tuo mun auto on -71 eli uudempaa mallia.

Koneen alkuperäisyydellä ei ole niin väliä, kun tuo korikaan ei sellaiseksi enään muutu (ähtäri) :-)

Tavaratilan joutunee uhraamaan jos tuonne jotain alkuperäisestä poikkeavaa laittaa, ei haitanne kesäkruisailuissa.

Kunhan toimivan koneen sais perään ja kesäksi ajoon.

Link to comment
Guest Raggare

Fat Chicks are like mopeds. They are both fun to ride till your friends find out.

ei vaan, jollai kierolla tavalla uudemmatki mallit on joskus ihan onnistuneita

kuten tämä DWL arkiiveista pengottu fasty. sopivasti tonttii, kivat vanteet ja tuo ah niin ihana patina ;)

(vai oonko hämääntyny värin takia taas)

 

mutta virimielessä toki se hyvä puoli että taitaa tänäpäivänä kaikki lohkot olla universaaleja kannakkeiden ja öljyntäyttöjen puolesta. eiku raserase vaan ja ähtäröinnit pois

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...