Jump to content

Kone sammuu hetken käynnin jälkeen...


Recommended Posts

Mikä voisi olla vikana! -72 kupla 1600. Talven jälkeen toimi pariviikkoa hyvin. Nyt lähtee käyntiin, mutta sammuu hetken kuluttua kuin veitsellä leikattu.. eli sähkövika, mutta mikä? Viime kesänä vaihdettu kärjetönsytkä alan pajalla. 

Link to comment

Paljonko on hetki? Lähteekö heti käyntiin uudestaan sammumisen jälkeen vai pitääkö odottaa ja kauanko? Auttaako kaasun pumppailu mitään siinä sammumisen hetkellä? Sammuuko myös kesken ajon tasakaasulta?

Link to comment

Laita yhteen tulpanjohtoon irtotulppa ja niin että se tulpan kierreosa saa kontaktin moottorin runkoon/maadotukseen ja starttaa  tuleeko siihen kipinä? Kokeille vaikka kun sammuu,,riiipuen sinun työkaluarsenaalista niin ainakin näin näet tuleeko sinne kipinä kun se tilttaa.

Link to comment

Aikaa en osaa sanoa, jättänyt aina seisomaan pitemmäksi aikaa. Pumppaus ei auta, kun sammuu sekunnissa. Ja pätkinyt myös tasakaasulla ajaessa hetkittäin..kipinän tarkistan tänään, jos/kun taas sammuu..! Seisomisen jälkeen lähtee kyllä hyvin käyntiin...

Link to comment

Jos sinne kärjetön on laitettu niin joko kärjetön moduuli rikki ja pätkii sen takia (yleensä nämä kylläkin taitaa olla kerrasta kaput)

 

Puola paskana lämpeää ja lakkaa toimimasta jäähdyttyään alkaa taas toimimaan.

 

Virtalukon pohja lämpeää ja katkaisee jännitteen puolalle, mittaa puolan jännite auton ollessa käynnissä.

 

Ja tietty voihan siellä olla tankin suodatin tukossa ja päästää sen verran bensaa läpi että käy hetken ja sitten sammuu aineen puutteeseen.

  • Like 1
Link to comment
4 minutes ago, x-pj said:

Arvaamalla veikkaisin puolaa. Minulla oli kerran Tanhiksen kuvaama ongelma puolan kanssa. Aika pirullinen oli paikallistaa. Aina kun mittareidan kanssa pääsi tutkimaan, puola oli jäähtynyt ja kaikki toimi.

 

Puolan kun kytkee väärinpäin saa samanlaisen ominaisuuden joka tosin korjaantuu kun kytkee puolan oikein.

Link to comment
45 minutes ago, NO H2O said:

 

Puolan kun kytkee väärinpäin saa samanlaisen ominaisuuden joka tosin korjaantuu kun kytkee puolan oikein.

Tässä puolaan ei ole koskettu viime kevään jälkeen jolloin asennettiin kärjetönsytkä..ja kesä ajeltiin ilman mtn ongelmaa. 

  • Like 1
Link to comment

No niin, vika selvisi. Naapuritallista tuli ammattilainen jeesiin... Puolalle tuli virta(11,50-12,15), tulpasta ei kipinää. Puolanjohto antoi hyvän kipinän. Syyllinen oli virranjakajankannen hiili, joka oli painunut liian sisälle eikä osunut pyörijään kunnolla/ollenkaan! Huomenna kaupasta uusi kansi ja takas radalle... Kiitos asiallisista vika-arvioista ja neuvoista!!!

  • Like 1
Link to comment
38 minutes ago, Janotz said:

No niin, vika selvisi. Naapuritallista tuli ammattilainen jeesiin... Puolalle tuli virta(11,50-12,15), tulpasta ei kipinää. Puolanjohto antoi hyvän kipinän. Syyllinen oli virranjakajankannen hiili, joka oli painunut liian sisälle eikä osunut pyörijään kunnolla/ollenkaan! Huomenna kaupasta uusi kansi ja takas radalle... Kiitos asiallisista vika-arvioista ja neuvoista!!!

Mulla on ollut sama vika alkuaikoina vw mopossa..sekoitin matalia pyörijöitä ja korkeita jakajan kansia keskenään..no se mopo vei pahuksen kauas kotoa kunnes se poltti sen kannen tai pyörijän ja oli piiitkä matka lähtee rouvan tuomaan uutta jakajaa harrastaja miehelleen....

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...