Jump to content

Pölykapselin tunnistusta


Recommended Posts

Kaivoin varastosta palliksen mukana tulleita pölykapseleita ja huomasin, että niitä on kolmenlaisia.

Ymmärtääkseni tuo vasemman puolinen matala on 1971-72 mallista ja keskimmäinen korkeampi 1973-79 mallista (molempia voi käyttää 1971-79 T2-malleissa).

Mutta mistä tuo oikeanpuoleinen pölykapseli on? Se on muuten yhtä matala kuin 1971-72 malli, mutta siinä on korkeampi keskiosa.

  

IMG_20210612_211547.jpg

Edited by Aku
Link to comment
  • 2 years later...

jatketaas vielä vähän keskustelua pölykapseleista.

Milloin oli käytössä ne "melkeen puolipallot" kuplissa ja pakuissa? Oliko niitä koskaan kolkeissa?

Joskus jossain, oisku ollu vanhassa pölhölassä, oli melko kattava sepustus eri kapseleista ja vanteista, mutta en sitä nyt löydä mistään.

 

nimim. pitäisköhän etsiä jostain maalatut kapselit?

Link to comment
10 hours ago, Kurre said:

jatketaas vielä vähän keskustelua pölykapseleista.

Milloin oli käytössä ne "melkeen puolipallot" kuplissa ja pakuissa? Oliko niitä koskaan kolkeissa?

Joskus jossain, oisku ollu vanhassa pölhölassä, oli melko kattava sepustus eri kapseleista ja vanteista, mutta en sitä nyt löydä mistään.

 

nimim. pitäisköhän etsiä jostain maalatut kapselit?

Kolkissa ei ollut puolipalloja missään vaiheessa. Kolkin kapselit kiinnittyy ulkokehältään vanteeseen, eli ei klipsejä.

Puolipallot oli kaikissa kuplissa ~65 asti spliteissä oli isompi vw logo, joku saa tarkentaa tarkan vuoden. Busseissa puolipallot oli 70 asti kun pulttijako muuttui 5x205->5x112

Link to comment

Isologoiset kapselit vain -48 kuplassa tai- 47 lopulta -49 alkuun,siitä eteenpäin normaalit paitsi suomessa jossa viisikymmentä luvun alussa logottomat.

Ja tuohon alkuperäiseen kuvaan viitaten normaali matala kapseli, kuplassa ja kolmos ja tyypissä-67 loppuvuodesta tuotannon loppuun saakka,nelostyypissä kokotuotannon ajan ja kakkostyypissä -71-79,korkea kapseli vain t 3 transporterissa.

  • Like 1
Link to comment
14 hours ago, vwagen said:

Isologoiset kapselit vain -48 kuplassa tai- 47 lopulta -49 alkuun,siitä eteenpäin normaalit paitsi suomessa jossa viisikymmentä luvun alussa logottomat.

Ja tuohon alkuperäiseen kuvaan viitaten normaali matala kapseli, kuplassa ja kolmos ja tyypissä-67 loppuvuodesta tuotannon loppuun saakka,nelostyypissä kokotuotannon ajan ja kakkostyypissä -71-79,korkea kapseli vain t 3 transporterissa.

Kolkki sai 4x130 jaon jo '66 mallivuodelle. eli kolkin 5x205 vanteissa oma kapselinsa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...