Jump to content

Hinta-arvio kupla 62


Recommended Posts

Hei!

 

Sain perinnöksi tälläisen kuplan vm. 62. Autolla ei ole ajettu reiluun 20v ja auto on seissyt tallissa käyttämättömänä. Auto maalattu uudestaan joskus 70-luvulla. Autossa ei pahemmin ole ruostetta ainakaan päältäpäin katsottuna paitsi vähän ovien alahelmoissa. Osaako kukaan sanoa mitä tälläisestä voisi pyytää? Mittari varmaankin kerran pyörähtänyt ympäri.

IMG_20210624_162155_edit_51547993091612.jpg

IMG_20210624_162258.jpg

Link to comment

Toki kannattaa kaivaa auto ensin ulos vajasta ja vaikka tarkistaa, että pyöriikö moottori ja esim. koputella pohja mahdollisten ruostevaurioiden osalta. Perusruostepaikat ovat takapenkin alla olevat kulmat, helmakotelot, varapyöräkotelo ja pohjalevyn alkupää. 

Link to comment

Täällä hyvä myydä,

menee harrastajalle. Itse työntäisin auton ulos, pesisin ja ottaisin todella hyvät kuvat joka paikasta. Niin ostaja saa parhaan kuvan auton kunnosta. Auton arvoon vaikuttaa toki myös se että autoon on oltava myös paperit. Toki Mäen ehdottamat ruostekartoitukset kannattaa tehdä. Konetta ei muuten kannata yrittää kylmiltään starttailla noin pitkän seisonnan jälkeen, tekee vaan vanhinkoa. Näiden kuvien perusteella sanoisin 3000€-4000€ on aika lähellä totuutta.

Edited by Stidi
Link to comment
1 hour ago, Stidi said:

Ei olekaan, mutta ainakin itselle hintaan minkä olen valmis maksamaan vaikuttava tekijä.

Ja aiheuttaa se aina sellaisen pienen jännityksen että oliko myyjällä sittenkään lupaa sitä autoa myydä. Ja vaikka lain mukaan menisikin kaikki oikein niin itse en ainakaan jaksaisi sitä showta minkä esim joku perikunta voi aiheuttaa muutaman tonnin takia.

  • Like 3
Link to comment
  • 1 month later...

Tämäkin asia ratkesi onnellisesti, minä ostin sen. :)

 

Huvittavin osuus tässä on se, että tuo kuvissa näkyvä talli on linnuntietä 2 kilometriä  kesämökiltä. Ei tarvinnut hakea kaukaa, helpotti elämää kovasti.

 

Katsotaan että mimmoinen projekti tästä tulee, ainakin lähtökohta on varsin hyvä.

Edited by Kharon
typokorjaukset
  • Like 3
Link to comment
17 hours ago, Tuomo Lehmikangas said:

 

Kertosit sentään vähän että miten täällä arviot osui niin päästään jännityksestä.

 

Noo, kun käytännössä naapuri osti niin hinta on vähän sellainen epämääräinen käsite. Mutta kahden ja kolmen tuhannen väliin se meni.

 

Tuolla on kuviakin:

http://kharon.suomiforum.com/www/kupla2/

 

Alla illalla pesun jälkeen napattu kuva, auringonpaisteessa tuli vähän turhan jyrkkiä kuvia: varjopaikat mustia ja aurinkopaikat paloivat valkoiseksi.

 

P7312919.JPG

Edited by Kharon
linkki & kuva lisätty
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...