Jump to content

Kleinbus -72 ohjaus


Recommended Posts

Ohjauksessa on liikaa klappia. Yritin jo säätää ohjausvaihdetta, mutta vika ei varmaankaan ole siinä. Senjśijaan huomioni kiinnittyi L.n muotoiseen vipuun, joka liikuttelee raidetankoja. Se päästää niiden sisäpäät liikkumaan ylös ja alas (ja vasta sitten sivulle). Ilmeisesti tämä riittää aiheuttamaan epävarmuutta ohjaukseen. Onkohan tälle tehtävissä muuta (kiristys, säätö) kuin uudet laakerit tämän L-vivun akselille, joka menee auton etupään (alimman) akselipalkin läpi? Mistäköhän noita laakereita löytyisi? Ehkä pitäisi tilata tällainen korjaussarja: https://www.neoretro.fi/tuotteet.html?id=35/799

Link to comment

Onhan tuo L-vipu varmasti piukassa tuossa tapissaan ja rasvaa tapilla ? Ei tartte olla paljonkaan löysää, niin johan ohjaus nuljuaa. Jos on piukassa ja pystytapissa on väljää akselin/puslien suhteen, niin sitten tuo korjaussarja tuo avun ongelmaan. 

  • Like 1
Link to comment

Vaihda se korjaussarja (ja nyt en tarkoita Savolaista Everstiä, siitä ei luovuta).. pikku hinta siitä että tiedät itse milloin se on vaihdettu ja varmasti kunnossa siitä eteenpäin.. Vittumaista arpoo missä vika ku ei tiedä mikä on kunnossa ja mikä ei.. 

Link to comment

Junalla tarkoitat tietenkin tämän mallin edeltäjää 🙂

 

Pitää ehkä ottaa vähän sanoja takaisin. Tappi tuntui kuitenkin istuvan aika tiukasti reiässään. Nyt laitoin sen taas kasaan, ja luulen, että sain sen L-vivun kiinnityspultin niin tiukalle, että klappi hävisi. Mutta pitää nyt vielä kokeilla koeajaa.

Edited by ristosu
Link to comment

Kimmo ei oo ajanut koskaan oikeaa junaa, se menee ku raitaille ,..  mä en ole Kimmon kaa samaa mieltä tuosta että Pallis menee ku juna.. mutta mä tiedän mist se johtuu mulla.. 

Punaset konit puuttuu ja sitten se oleellinen: matokierukka sieltä älylaittaan sisältä mikä ottaa ohjeet rattia vääntämällä eli se simpukan mato.. 

Ostos listalla mutta Ei ootaa myydään ympäri mualiman.. 

 

Eli tarkoitn että ei se joulu tuu ennenku kaikki on siellä etupäässä kunnossa.. Kaikki vaan vaihtoon jos et oo 100% varma että on ok.. 

Edited by Urbantoy
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...