Jump to content

Pallokeulan polttoainemittari ei toimi. APUVA..


Sami

Recommended Posts

Ei kyseessä siis 1975 pallokeula. Vakaaja vaihdettu. Anturi vaihdettu ja silti nousee vaan punasen yli ja kun koittaa tankata niin menee about 10 litraa bensaa tankkiin kun taas mittari näyttää että bensaa olisi tankissa 1/4 osaa. Nyt kaivattais apuja.. Saman teki vanhan vakaaja ja anturin kanssa myös. 

Link to comment

Siellä on huono kontakti jossain liitoksessa. Bensamittarin toiminta perustuu anturilta tulevaan vastukseen. Pieni vastus (10 ohm) tankki täynnä, iso vastus (90 ohm) tankki tyhjä. Jos johdoissa tai niiden liitoksissa on pientäkin vastusta se vääristää tulosta.

 

ps. ohmiluvut vedetty ulkomuistista, mutta suuntaa antavia.

Link to comment

Niin ja lähtökohtana tietty että asennettu oikeanpituinen ja oikeilla ohmiarvoilla varustettu anturi.

 

Sieltä voisi koettaa laittaa anturin johdon tankin runkoon kiinni ja katsoa meneekö mittari tappiin, silloin saa ainakin selvyyden toimiiko kaikki muut paitsi anturi.

 

Ja tietenkin ohmien mittauksella anturista saa todettua anturin toiminnan. Mutta tämäkin voi hämätä jos maa kontakti ei ole anturin ja rungon välissä kunnossa.

Edited by Tanhis
Link to comment
21 hours ago, metake said:


 

 


-75 palliksessa on kohotyyppinen anturi, joten väärän mallista ei siihen taida saadakaan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

Usko pois kyllä pellepeloton asentaa vaikka mitä.

Link to comment
Usko pois kyllä pellepeloton asentaa vaikka mitä.
Tämä on kyllä niin totta

Eilen mulle tuli vastaan moottori, jossa toinen kansi on normaali yksireikäkansi vinolla imusarjan kiinnityspinnalla ja toinen on ilmeisesti varhaisen kolkin mysteerikansi suoralla kiinnityspinnalla. Imusarja on toisesta päästä katkaistu ja käännetty ja hitsattu suoraan kulmaan...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Haha 3
Link to comment
2 minutes ago, metake said:

Tämä on kyllä niin totta emoji23.png

Eilen mulle tuli vastaan moottori, jossa toinen kansi on normaali yksireikäkansi vinolla imusarjan kiinnityspinnalla ja toinen on ilmeisesti varhaisen kolkin mysteerikansi suoralla kiinnityspinnalla. Imusarja on toisesta päästä katkaistu ja käännetty ja hitsattu suoraan kulmaan...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Mitä sit nyt voikaan odottaa autoilta jotka joskus vaihtoi omistajaa kossupullolla. Ja tähän väärään ohmihommaan vielä niin ei ole lainkaan poissuljettua ettei kiinanpoika olisi pyörittänyt uuteen anturiin vääränkokoista vastuslankaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...