Jump to content

Lisälämmittimen asennus


Recommended Posts

Tuli tuossa mieleen, miksi lämmittimet on laitettu pääosin apukuskin puoleisen etulokasuojan viereen eikä kuskin puoleisen jarrunestesäiliön viereen, siellä olisi enemmän tilaa kun ei ole tankin letku edessä???
Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
10 minutes ago, metake said:

Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Niin, jäi tarkentamatta, että minun tapauksessa on -72 jossa ulkoinen tankkaus, ja lämmitin näyttäisi sopivan paremmin juuri kuskin puolelle, mutta useimmat näyttävät asentajan sen apukuskin puolelle, vaikka niissäkin näyttäisi olevan ulkoinen tankkaus apukuskin puolelta. Se, jos tankkaus on kontin sisältä kuskin puolelta, niin se on tosiaankin eri juttu....

Link to comment
5 hours ago, Kaipaa said:

Tuli tuossa mieleen, miksi lämmittimet on laitettu pääosin apukuskin puoleisen etulokasuojan viereen eikä kuskin puoleisen jarrunestesäiliön viereen, siellä olisi enemmän tilaa kun ei ole tankin letku edessä???


kuskin puolella on myöhäisissä kuplissa pissapojan säiliö ja se on näppärä päivitysosapaketti vanhempaankin pystäriin :)

Link to comment
9 minutes ago, Ketsa said:


kuskin puolella on myöhäisissä kuplissa pissapojan säiliö ja se on näppärä päivitysosapaketti vanhempaankin pystäriin :)

Aahha, ok... Minulla sitä ei siellä ole, joten voisi suunnitella lämppäriä sille puolen 👍

Link to comment
17 hours ago, metake said:

Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Varmaan peruja vanhoista lämmittimistä mitä kontrolloitiin mekaanisella vivulla.

Link to comment
  • 4 weeks later...

No, noin tuon oman asensin, tuulilasin puhalluksen putket rumasti näkyvillä kun ei ole vielä noita letku- tms yhteitä etukontin puolelta noihin tuulilasin "lisäaukkoihin" mitä noissa uudemmissa kuplissa on. Myös tuulilasille puhalluksen voima ei ole voimakas, joten noilla letkuilla pystyy nyt puhalluksen suuntaa muuttamaan ja tuulilasin saa hyvin kirkkaaksi oikein huurtuvilla keleilläkin... Pakoputken läpiviennin ympärillä ei ole alustamassaa, vaikka se siltä näyttääkin, se on jotain tiivisteliimaa jonka pitäisi kestää jotain 300 astetta lämmintä, mutta hyvin siitä käryt irtosi kun lämmittimen päälle laittoi. Lämmitin on 5kw lämmitin ja toistaiseksi se on toiminut hyvin, ja myyjän takuu ainakin minulla toimi hyvin. Paneelissa oli jotain häikkää, myyjä (eBay, olikohan myyjä Saksassa) lähetti heti uuden tilalle. Oikein hyvä lämmitin, polttoainesäiliö on jo päivitetty 3 litran versioon, tuolle jalkojen puhallukselle olisi hyvä olla säätö jolla puhalluksen voimakkuutta saisi enemmän tuulilasille...

IMG_20211011_170633.jpg

IMG_20211013_151649.jpg

IMG_20211011_170733.jpg

IMG_20211013_172324.jpg

Edited by Kaipaa
  • Like 1
Link to comment

image.thumb.png.f0a3a796965d366bf96c9d403acd4eef.png

Oma viimeistelyä/parannusta odottava pikaasennus. Teline pitäisi siistiä, muuten ihan toimiva paikka eikä tarttenu koria puhkoa. Apukuskinpuolelta lähtee t-haaraan ja jakautuu tuulilasin venttiileille. auton omapuhallus tulee jalkatiloihin, eli lämpökoteloista ei nouse edes putkia eteen tällä setupilla.

Link to comment
  • 9 months later...

Sinne muljahti kiinan 2KW pöhötin kuskin puolelle vaihteiston viereen. Pari päivää sai rassata, mutta koko asennus meni vain kahden pienen poraruuvireiän lisäämisellä että sai tankin kiinnikkeen paikalleen. Muutoin kaik on olemassa olevissa rei-issä tai kiinnikkeissä kii.  Kuvasta puuttuu vielä sisäpuhalluksen imupuolen letku. Laittelen viikonloppuna sen, ettei vetele suotta pölyä sisään tuolta alta. Lisään paloilman putken ehkä samaan torveen.

 

20220906_202038_sanitized.thumb.jpg.4055f5e4c07921eef62b010887902bcb.jpg

Edited by ovaaliheppu
  • Like 4
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...