Jump to content

-70vm Kupla Sauvo Varsinais-Suomi


Recommended Posts

"Myynnissä 1970vm VW Kupla johon tehty täydellinen koneremontti... Autoon on siis vaihdettu uudet 1600cc männät ja sylinterit sekä kaikki tiivisteet vaihdettu mukaanlukien kampiakselin stefan."

Mitä tämä selvennettynä tahtoo sanoa? Täydellinen koneremontti eli runkolinja aarporattu, vaihdettu kampiakselin ja nokka-akselin laakerit, ja nuo em. sylinterit ja männät. Vai pelkästään sylinterit ja männät ja kampiakselin stefa? Mitenkäs kannet, kunnostettu vai vaan asennettu takaisin?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
On 9/25/2021 at 9:52 AM, Lasse said:

Aah, kyllä tämä foorumi on paikka missä kannattaa volkkareita kaupitella.

Jokaisen myyntialustan pitäisi toimia näin. Harmillista kun monessa paikassa myydään tavaraa ties millä saatesanoilla ja kukaan ei pääse korjaamaan asiaa ja joku kokematon erehdyksissään vielä ostaa otsikon mukaisena tuotteena. Tämä ei ole kannanotto tähän ilmoitukseen vaan ainoastaan kehu siitä että palstalla saa kommentoida myynti ilmoja.

  • Like 6
Link to comment
On 9/24/2021 at 8:16 PM, mikko k said:

Ei näytä siltä että lohko olis ollu auki.. Koneen paistuminen tullee tapahtumaan kun ei oo viittitty tulpata vaihtimien lähtöjäkään puhallinkopasta..

 

Eihän ole vakiossakaan tulpattuna, eikä kone siltikään paistu.

 

Miksei sääntöjen vastaista ilmoitusta ole jo poistettu? Sheriffit herätys!

Link to comment




Miksei sääntöjen vastaista ilmoitusta ole jo poistettu? Sheriffit herätys!


Koska me ollaan laiskoja ja välinpitämättömiä

Ja halutaan seurata keskustelua aiheesta kun ei ole muutakaan tekemistä...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla


  • Haha 2
Link to comment
25 minutes ago, -tipi- said:

 

Eihän ole vakiossakaan tulpattuna, eikä kone siltikään paistu.

 

Miksei sääntöjen vastaista ilmoitusta ole jo poistettu? Sheriffit herätys!

 

 

No kun perseillään niin perseillään oikein kunnolla.

 

Tipi joo ei oo ei tulpattuna kun puskee ilmaa lämmönvaihtimeen ja sitäkautta joko kabiiniin tai lämmönvaihtimen etupäästä ilmakehään riippuen läpän asennosta. Mutta pointti taitaa lämmönvaihtimen tuuletuksella olla ainakin kesäkeleillä että varmaankin osakseen laskee lämmönvaihtimen lämpötilaa ja näinollen vaikuttaa mahdollisesti myös kannen lämpötilaan. Ja eiköhän se lämmönvaihdin anna myös vastusta ilmankululle joka estää ilman karkaamisen helpointa reittiä ulos. Kun tämä vastus poistetaan ja ilma karkaa suoraan kopasta ulos niin kaikki mahdollinen ilma joka voisi mennä sylinterien läpi, kansille ja öljynjäähdyttämiseen meneekin puhallinkopasta ulos jäähdyttämään konetta ulkoisesti niin eikait se ole missään nimessä ideaalitilanne.

  • Like 1
Link to comment

En mä ainakaan kesähelteillä pitänyt lämmönvaihtimien läppiä auki, vaan kaikki ilma meni moottorin jäähdytykseen. Siis silloin kun vielä oli sorsat... Joten miksi puhaltaa ilmaa ulos turhaan puhallinkopan rööreistä, kun ne voi helposti myös tulpata? 

Link to comment
En mä ainakaan kesähelteillä pitänyt lämmönvaihtimien läppiä auki, vaan kaikki ilma meni moottorin jäähdytykseen. Siis silloin kun vielä oli sorsat... Joten miksi puhaltaa ilmaa ulos turhaan puhallinkopan rööreistä, kun ne voi helposti myös tulpata? 
Sorsan läppä ei sulje ilmankulkua vaan ohjaa sen joko sisälle autoon tai suoraan ulos.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Ai niinkös se toimikin? Sorsista on aikaa yli 20 vuotta, niin muistin läppien toiminnan väärin. Onpas saksalainen insinööri miettinyt asian oudosti, vai onko?
Käsittääkseni sillä ilmavirtauksella pidetään sorsien lämpötilaa alhaisempana, siksi sieltä menee ilmaa läpi kokoajan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment
10 hours ago, HSuomi said:

Jokaisen myyntialustan pitäisi toimia näin. Harmillista kun monessa paikassa myydään tavaraa ties millä saatesanoilla ja kukaan ei pääse korjaamaan asiaa ja joku kokematon erehdyksissään vielä ostaa otsikon mukaisena tuotteena. Tämä ei ole kannanotto tähän ilmoitukseen vaan ainoastaan kehu siitä että palstalla saa kommentoida myynti ilmoja.

Se olis ihan noin jos edes puolet kommennoinnista oli jotakin muuta kuin täyttä paskaa…

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...