Jump to content

3 golffin pääjarrusylinterin asennusta kuplaan...


hanski.

Recommended Posts

eli tuollainen on menossa kuplaan...golffin pääsylinterin kiinnitys jako on sama kuin kuplassa, mutta jos sitä käyttää, sylinteri jää pikkasen vinoon kuskin puolelle...mutta onko tuolla mitään käytännön merkitystä..??

 

pitäisi varmaan toimia vaikka oliskin pikkasen kallellaan...???

 

kuvia tuosta tulossa....

 

golffin sylinterissä on vaan 2 lähtöä...eli etupäähän pitää laittaa jako liitin...vasemmalle ja oikealle puolelle omat....vois ehkä löytyä varaosaliikkeestä...

 

jarruvalokatkaisijaa ei tuosta löydy..eli jarruvalokytkin pitää asentaa jarrupolkimeen..jotenkin....jos joku on tollasen kytkimen asentanut niin kuva auttais....

 

lisäksi pitää tehdä välilaippa runkon ja sylinterin väliin..muuten nestesäiliö jää panttaamaan koriin...

Link to comment
jarruvalokatkaisijaa ei tuosta löydy..eli jarruvalokytkin pitää asentaa jarrupolkimeen..jotenkin....jos joku on tollasen kytkimen asentanut niin kuva auttais....

 

Sellaisia paineella toimivia jarruvalokytkimiä on saatavana. Eli laitat putkilinjaan palikan, missä on paikka tuolle kytkimelle.

Link to comment

Öö.. siis mistä saa..hmm,

 

Itselläni tuollainen oli viimeksi moottoripyörässä, Kawasaki Z650SR -79, ihan alkuperäisosa. Jos ei muualta saa, niin Kasawika kauppiaalta vois koittaa. Saattais löytyä myös mahdollisesti Autoracingiltä Hesasta tai Euroracingiltä Tuusulasta.

Link to comment

Sitä polkimen/sylkyn välistä käytötankoa piti jatkaa jonkin verran.

En muista pituutta, mutta kokeilemalla löyty oikea pituus.

 

Jatko tais olla jotakin 10-20mm??

Juhis tarkena, jos sää lahopää muistat tän tarkemmin.

Säähä sitä kolvasit mikkiliimalla...

Link to comment

Mun mielestä sitä piti lyhentää... Urhoon taisi rälläköidä pätkän välistä siitä polkimeen kiinni tulevasta kikkareesta. Siviiliautoon taasen löysin jonkin valmiiksi paremman aihion vanhemmasta kuppelista ja sitä pystyi muokkaamiseen riitti sorvaus.

Link to comment

jep jep...mikäs noista motonetin osista ois sitten se oikea...???

 

JARRUPÄÄSYLINTERI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98

 

III: Pääsylinteri määräytyy etujarrujen mukaan!

1,4-1,9TD Ø20,6 (ATE-etujarrut: ei ABS/Variant/Autom/GT). 23-5340 41.50 ???

Variant/Autom/Cabrio/1,6-74kW/1,8-GT/2,0 Ø22,2 (ei ABS). . 23-5308 49.00 ???

eli jos edessä Lucas-jarrut tai takanakin levyjarrut Ø22,2 23-5308 49.00 ???

Link to comment
Guest Toheltaja

kakkosessa samat kamat ku kolmosessakin. Ainkin mie tekasin tommosen 35-40mm holkin tohon väliin ja pitkillä pulteilla kiinni. Toi nääs menee sen verran tehostimen sisään, siks kiinnityslaippa ei o ihan samoilla mitoilla sylinterin käyttöpäästä ku mitä kuplassa on.

Link to comment
jaa toi vois olla helpoin tapa...mistä saa ja mitä mahtaa maksaa..???

 

ja kelpaa konttorille myös..??

 

Vaikka sellasesta kaupasta, missä myydään kuplaan jarruosia.

Tai halvemmalla siitä sun vanhasta orgissylinteristä.

Link to comment

itse ostin motonetista 2 golf gti pääsylkkän, painekytkimen ja haarotuskappaleen. pitää vaan tietää mitkä kierteet on auton putkissa niin löytyy oikea t-kappale ja siihen kytkin.

Link to comment
...tehostin reidessä :)

 

kannaataako tuohon alkaa tehostinta sovittamaan, vai jääkö poljinvoiman tarve "järkeväksi"..??

 

tosin tilan ahtaus taitaa tulla esteeksi...

 

vanhassa spinneri-lehdessä kaveri oli laittanut tehostimen bensatankin tilalle...tankki siis piti vaihtaa moon-malliseksi säiliöksi...

Link to comment

ei mun mielestä oo liian raskas, makuasia tosin, oman tehostimellisen auton jarrut on raskaammat käyttää kun kuplani tehostamattomat. mut jos tehostimen haluaa laittaa niin joku autoropari (muistan ehkä kuka, täytyy soittaa) sanoi et joissain autoissa on käytetty eri mallista tehostinta ja sen voi laittaa melkein mihin vaan. varmaan joku täälläkin tietää mitä tarkoitan mut jos ei niin pitää kilauttaa kaverille :)

Link to comment
kakkosessa samat kamat ku kolmosessakin. Ainkin mie tekasin tommosen 35-40mm holkin tohon väliin ja pitkillä pulteilla kiinni. Toi nääs menee sen verran tehostimen sisään, siks kiinnityslaippa ei o ihan samoilla mitoilla sylinterin käyttöpäästä ku mitä kuplassa on.

 

jauhetaan vielä tuosta samasta aiheesta....

tuosta holkista oisko kellään laittaa kuvaa...?

 

eli holkki tulee sylinterin ja alustan väliin..siirtää siis sylinterin pitemmälle...

sitä tukevuutta vaan mietin ...ettei sylinteri liiku liikaa tuon holkin jatkona....??? hmm....

Link to comment

mulla on kyllä välikappale sylkyn rungon ja auton rungon välissä juuri tuon tehostin mahdollisuuden takia. tuolla väliholkilla sain sylinterin oikean matkan päähän jolloin käyttöakselille ei tarvinnut tehdä mitään. eihän sillä ole väliä kumpaa muuttaa mut pidin nylonisen väliholkin tekoa helpompana vaihtoehtona. voin sanoa et tukevuuden kans ei tule ongelmia tai ei ainakaan mulla tullu on niin yhtä puuta kun vaan voi.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Paljohan tossa pääsylinterissä on männän halkasija? Näyttää kyl senverran sattuvalta, että vois vaihtaa itelle kans. Normisti on ollu ongelmana se, että kaik on liian pitkiä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

En oo varma toiminnasta, kun on vieläkin veltot letkut. Mut epäilisin, että isommalla pääsylkällä vois saada polkimesta vähän kovemman, vaikka siinä hukkaakin vähän voimaa. Saa sitä pikkusen vaikka hukatakin.

Link to comment

heh...eiku kiinnostais tietää miten ketsa noi natsat on saanut tuohon tukevasti kiinni kuten väitti....kai se on itkemistä....

 

koitin myös IV golffin säiliötä suoraan tuon päälle...muuten sopis hyvin mutta tankki tulee liian lähelle...

 

ja täyttäminen ois hankalaa....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...