Jump to content

Karmann Ghia 1962


Recommended Posts

Mulla on molemmat tuossa irtaallaan, eli laitan uudempaan lootaan ne uudemman puolikuut ja ratasmutikan. Pitäs jekkasta.
Pitäisi toimia. Ihan oikeaoppisestihan rattaat ja vetoakseli on värikoodattuja, ja taisi olla puolikuutkin, ja ne pitäisi olla pareja, mutta kuluneilla osilla värimerkinnät ei oikein enää päde. Yhden tapauksen tiedän jossa vetoakselin ja ratasmutikan välillä oli liikaa välystä ja vetari kolahteli hiljaa ajettaessa. Jos haluaa varmistaa asian niin mittaa rakotulkilla välykset ja vertaa korjausohjeen arvoihin.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment
  • 3 months later...

Tuli pidettyä kuukausi pari taukoa tallihommista, mutta nytpä sitä piti taas aloitella, kun kohta kevät kolkuttelee. Ongelmallahan sitä aloitettiin. Ei mene vaihteet silmään. Ei niinku yhtään. Liekö se jäkismaila siellä vinksallaan? Ei vissiin auta muu kuin pudottaa loota alas ja irroittaa nokkakappale ja tsekata se maila? 😬

Link to comment

Yhtään enempää aiheeseen tutustumatta. Jos vaihteet löytyy edes jotenkin niin vika ei ole jäkismailassa. Jos epäillys on vaihdevivustoon niin lootan toiminnan pystyy testaamaan lukkopihdeillä ilman lootan tiputusta laatikon etupään kurkkausluukusta.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Niinpä tuli laatikko pudotettua ja nokkakappale irroitettua ja valitsimet laitettua oikeaan asentoon. Loota takaisin ja johan rupesi vaihde vaihtumaan. Tänään sain koneen nosteltua paikoilleen ja mallailtua kaasaria ja pakoputkea. MrWobin tekemä Abarth-kopio, jonka hommasin aikoinani pakua varten, ei ihan taida mahtua muokkaamatta takahelman alle. Mutta eiköhän se sinne saada mukiloitua. 

 

20230216_184844.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Missähän olis tuommoinen meikäläiselle riittävän rautalankamallinen kaasariensäätöohje? Ei varmaan missään?
Pakussa mulla oli aikoinaan Scatin myymä Solex 35 PDSIT -kaasarisetti, eikä se silloinkaan ihan mallikkaasti toiminut. Kaivoin kaasarit tuolta pöydän alta ja paiskasin paikalleen. Ei kauheen hyvin jekkase, vaikka käyntiin lähtee ja liikkuu.

 

 

20230428_180251.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

En viittis oikeestaan näitä täällä enää edes kertoa. Yllämainitun ohjeen mukaan olin säätävinäni. Tyhjäkäyntiä käy välillä ihan hyvin, välillä kuin raktori. Kiihtyy mukavasti, mutta tasakaasulla kun rullalee, rupeaa nykimään vietävästi. Mitähän varten mä noiden kaasarien kanssa vehtaan? Taidan vaihtaa orkkista tilalle, se sentään toimi rimpuilematta viime kesänä (alkuvaikeuksien jälkeen toki). 

Link to comment
On 5/8/2023 at 7:40 PM, Jyrki Toivanen said:

En viittis oikeestaan näitä täällä enää edes kertoa. Yllämainitun ohjeen mukaan olin säätävinäni. Tyhjäkäyntiä käy välillä ihan hyvin, välillä kuin raktori. Kiihtyy mukavasti, mutta tasakaasulla kun rullalee, rupeaa nykimään vietävästi. Mitähän varten mä noiden kaasarien kanssa vehtaan? Taidan vaihtaa orkkista tilalle, se sentään toimi rimpuilematta viime kesänä (alkuvaikeuksien jälkeen toki). 

Sit pitää kysyä tarkemtavia kysymyksiä, oletko suuttimia ihmetellyt ja toinen mikä ainakin itselläni oli ongelmana oli kaasuläpän perussäätö kun sitä ei tuossa ohjeessakaan mainita.

Link to comment

Nyt piti päästä ajamaan ja vianetsintä sai jäädä. Nurkkakaasarit on tallin lattialla ja orkkisvehkeet peräaukossa. Voe että toimii ihanasti. 
Mitä nyt toissapäivänä pomppas kytkinvaijerin lenkki pois polkimen koukusta. Olin pölvästi jättänyt vaijerin aivan liian löysälle. Tänään sain tuon korjailtua. Vaijerikin on nyt ohjeenmukaisessa tiukkuudessa. Nyt vois vaan ajella.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Valohommilla jatketaan. Ranskasta pikku-Marchalit nokalle.  Nämä on 670-sarjalaiset eli pienemmät nännivalot. Halkaisija n. 14 senttimetriä, joten ovat sopivan söpöt pikkuauton keulalle. Keltaiset polttimot sisuksiin, niin kyllä näyttää sexikkäältä. Nämähän on siis sumuvalot - milloinkahan sitä viimeksi olen ajanut harrastevolkkarilla sumussa. En varmaan koskaan. Mutta pitää niihin silti vielä sähköt vetää, jotta voi joskus vilkutella. 

 

 

20230804_145804.jpg

Edited by Jyrki Toivanen
  • Like 4
Link to comment
Johtoja rupesin vetelemään lisävaloille. Selkeä hommahan tuo on mutta jossain ohjeissa releen liittimeen 86 tulee maa ja liittimeen 85 heräte. Toisissa ohjeissa se on just päinvastoin. Miten tässä pitäs suu panna? 
Ei sillä ole mitään väliä että kumminka päin ne on.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...