Jump to content

runkoaisat


Recommended Posts

On 10/23/2021 at 6:19 PM, Lasse said:

Etti parempi pohjalevy ja vaihda runkonumero 

Niin tai sitten pelastaa siittä paremmasta levystä ne runkoaisat aikalailla väittäisin että menee samalla vaivalla ja silloin ei tarvitse tehdä laittomuuksia.

Link to comment
5 hours ago, Tanhis said:

Niin tai sitten pelastaa siittä paremmasta levystä ne runkoaisat aikalailla väittäisin että menee samalla vaivalla ja silloin ei tarvitse tehdä laittomuuksia.

No jos runkoaisat _pelkästään_ on ruostuneet, niin selviää niiden vaihdolla, mutta usein sieltä on ruostunut monta muuta paikkaa ennen runkoaisoja.

Mutta sitähän mä en tiedä.

Link to comment

Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä?

Link to comment
3 hours ago, mikan said:

Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä?

Pohjalevyn puoliskojen vaihto, aisat ja etukolmion vaihto menee ruostekorjauksen piikkiin niin hölmöltä kun se kuulostaakin. Ja kyllähän keskitunneliakin voit hitsata jos se ruosteessa on. Nämä on kaikki sille katsastusmiehelle helposti selitettäviä asioita kunhan on työ on tehty asianmukaisesti eikä esim popniittejä ja alustamassaa käyttäen.

 

Jos taas katsuri epäilee että runkonumero vaihdettu niin minun käsityksen mukaan sen auton tarina oli siinä varsinkin jos katsuri pystyy näyttämään että pelkkä runkonumero vaihdettu. Silloin sinulla on käsissäsi runkonumeroton auto mikä identiettiä ja omistusoikeutta sinun on erittäin vaikea todistaa.

 

Jos ajatellaan tilanne että sinulla on huono pohjalevy mutta hyvä koppa niin voithan tietty ajatella paperillisen hyvän pohjalevyn päälle täysin uuden identiteetin omaavan auton rakentamista toisella kopalla mutta silloinkin riskinä on prosentit kopasta mutta tämä täysin eri stoori.

Link to comment
3 hours ago, mikan said:

Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä?

Ihan vapaasti saat hitsailla ruosteet pois ja tarvittaessa voit stanssata runkonumeronkin eri paikkaan.   

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...