Jump to content

Hyvät KK/Runkolaakerit


Recommended Posts

CSP ainakin kovasti kehuu laakereitaan. https://www.csp-shop.com/en/engine/engine-case-and-accessories/bearing-kits/

 

"We offer main bearing sets for Type-1 engines with 1200-1600 cc (30 kW/40 hp - 40 kW/54 hp) with steel backing main bearings only - exactly like Volkswagen specified it! Unlike cheap sets with aluminum main bearings our steel backing mains withstand the occurring stress inside the engine case. That's the only way to guarantee a long lifespan of your engine."

  • Like 1
Link to comment

Onko tietoa näistä laakerimerkeistä jotka vielä käyttää teräs tukirunkoisia liukulaakereita? Mulla kävi ekassa koneessa kk- laakereilla niin että kun ennakon säätö oli hieman pielessä ja tiukoissa mopomiesten mäki-ohitus turneissa pääsi kone hieman detonoimaan, niin kk.laakerit alko mankeloituu (laakerin runko levisi). No asia korjaantui kun ennakon säätö tuli kuntoon ja yli riehakas remuaminen myös hieman rauhoittui. Mutta perinteinen rautarunkoinen laakeri olisi kyllä pitkällä juoksulla hyvä. Mutta kuka valmistaa/myy vielä T1 koneeseen?

Link to comment
Onko tietoa näistä laakerimerkeistä jotka vielä käyttää teräs tukirunkoisia liukulaakereita? Mulla kävi ekassa koneessa kk- laakereilla niin että kun ennakon säätö oli hieman pielessä ja tiukoissa mopomiesten mäki-ohitus turneissa pääsi kone hieman detonoimaan, niin kk.laakerit alko mankeloituu (laakerin runko levisi). No asia korjaantui kun ennakon säätö tuli kuntoon ja yli riehakas remuaminen myös hieman rauhoittui. Mutta perinteinen rautarunkoinen laakeri olisi kyllä pitkällä juoksulla hyvä. Mutta kuka valmistaa/myy vielä T1 koneeseen?
Keiteleen Koneesta löytyy esim. Mahlen laakereita. Kiertokangen laakerit ovat teräsrunkoisia. Kokoja on std - 0,25 - 0,50 - 0,75 - 1,00 - 1,25 - 1,50 mm. Runkolaakereita on myös n. 50 eri kokoa. Monet moottorin laakerivauriot johtuvat muista vioista kuin itse laakereista.

Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...