Jump to content

Tuplakaasareiden irroitus


Recommended Posts

Täysin aloitteleva harrastaja täällä kaipaisi neuvoa. Ajattelin ensin laittaa tuonne aloittelijoiden kysymykset -ketjuun, mutta taitaa saada paremmin näkyvyyttä näin erillään.

 

Näyttää siis siltä, että tuplakaasarit kaipaisivat puhdistusta ja läpikäyntiä. Pumppu antaa bensaa kaasareita edeltävälle suodattimelle saakka, mutta ei käynnisty. Suoraan imukanaviin polttoainetta ruiskuttamalla käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä.

 

Kaasarit ovat jotain nimetöntä mallia (ilmeisesti Kiinan kopio) ja kun ei itsellä ole näistä mitään kokemusta, niin ajattelin kysyä täältä: Mitkä ovat askeleet kaasareiden irroittamiseksi? Olen yrittänyt löytää soveltuvaa videota Juutuupistakin, mutta ei ole tullut vastaan etsinnästä huolimatta. Löytyisikö joko hyviä linkkejä tai joltain viitseliäisyyttä selittää askel askeleelta prosessi?

 

Jo etukäteen kovasti kiitellen.

Link to comment

Jos/kun on kone on kiinni Kuplassa niin yleensä kaasutinta ei saa irti imusarjasta (sisäpuolen pultit kaasarin ja puhallinkopan välissä ja muutenkin ahdasta) vaan koko paketti irti kannesta ja sitten pöydällä osiksi.

 

DellOrtoista (ja kopioista) saa kyllä tärkeimmät suuttimet irti purkamattakin niitä kokonaan irti, ilmanputsari vaan pois ja siinä keskellä jo näkyvätkin.

  • Like 1
Link to comment

Kuva kaasareista yleensä helpoin tunniste tällä palstalla vaikka olisikin kiinakopiot tai mitkäliekään.

 

Ja kenties ensimmäinen ja myös tärkein vinkki on että jos se prikka tai mutteri katoaa kaasaria paikalleen laitettaessa tai irrotettaessa niin se löytyy aivan varmasi imukanavasta mikä pilaa käynnistysvaiheessa päivän aivan varmasti.

  • Like 2
Link to comment
21 hours ago, Marko said:

Tapit pois imusarjasta kun irti ja tilalle kuusiokolo ruuvit. Kiva irrotella kaasarit pallopäisellä kuusiokolo avaimella.

Ja muutaman irroitus/kiinnityksen jälkeen mukava korjailla kierteitä... Pinnapultit on aina paremmat jos vaan edes 11mm kannalla oleva mutteri sopii.

Link to comment
18 hours ago, Tutkija said:

Ja muutaman irroitus/kiinnityksen jälkeen mukava korjailla kierteitä... Pinnapultit on aina paremmat jos vaan edes 11mm kannalla oleva mutteri sopii.

Ei mitään ongelmaa kun tekee asiat oikein. Omasta lienee kaasarit irti kaikkiaan 5-7krt eikä mitään onglmia. Tietty jos on jotkut paskat imusarjat niin voihan siinä olla ongelmaa.

Edited by Marko
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...