Jump to content

varhaispallon vaijereiden suojaputket, mistä uudet?


hanski.

Recommended Posts

alustan kaikki vaijereiden suojaputket, (ohjainputket, mitkä nämä nyt ovat virallisesti?)  menee vaihtoon, mistä tekemään uusia?

lämmityslaitteen vaijereissa oli suojakuoret päällä, kaikissa muissa vain pelkkä vaijeri, joka kulkee tuolla rautaputkessa,  näin kuuluukin olla vai?

 

onko jollakin laittaa hyviä kuvia, jopa mittoja, mistä kohtaa käsijarruvaijerit pitäisi kulkea taka-akselin kohdalta ja tuosta takimmaisesta tunkinkorvakkeesta ilmeisesti pitää mennä läpi?

mitä vanhoja harsoja nyt pystyy hahmottamaan.

 

 

 

pohja.jpg

pohja 2.jpg

Link to comment

Uuh, onpas hieman rapsakan näköistä.

 

Käsijarruvaijereiden suojaputket on osakoodiltaan 211-703-501B mikäli haluaa jostain kokeilla löytää tarkempaa tietoa. Putki taitaa olla halkaisijaltaan 12mm ja 1mm seinämällä ja pituus noin 1535mm ainakun kun katsoo lunttia .

 

Noilla mitoilla löytyy happosta mitä itse ajattelin aiheessa käyttää. Itse satuin saamaan työsuhde-etuna työpaikalta moista, mutta pikaisella googletuksella esimerkiksi -> https://putkitukku.fi/tuote/mapress-putki-hst-12x10x6000mm/

 

Jotain kryptattuja muistiinpanoja minulla oli aiheesta ja jos oikein omat kirjoitukseni ymmärsin niin takana tuosta poikittaiskolmiotuesta putki on 150mm läpi, Edessä päät on noin poikittaispalkin tasalla eli hieman yli ja sivusuunnassa 190mm runkopalkeista.

 

Huonoja kuvia mitkä kylläkin myöhäispalliksesta kuten minun tiedotkin, mutta käsijarruhommat taitaa aika lähelle olla samanlaiset varhais- ja myöhäispalliksessa.

IMG_20201030_232645.thumb.jpg.2e43c2b7ab9026a702c2fbd370e8b922.jpg IMG_20201102_155539.thumb.jpg.708f5030a5ad19e3070b73322c3c7325.jpg 

 

IMG_20201103_215957.thumb.jpg.d244d86d0b6095cb84dfc4ae086b054d.jpg IMG_20210911_164834.thumb.jpg.0b917a1434335729a5867881c40acd21.jpg

Edited by Henkar
Link to comment

Puuilossa on sopivaa putkea noihin, ohuempi 4.9€/2m, paksumpi 5.9€/2m. 

Mä en laittas rosterista, tuo mustakin on tarpeeks hankala saada niin loiville mutkille et vaijerit menee läpi. Eilen viimeksi lämpövaijerin suojaputkien kanssa tuli painittua.

Link to comment
6 hours ago, tolvana said:

Puuilossa on sopivaa putkea noihin, ohuempi 4.9€/2m, paksumpi 5.9€/2m. 

Mä en laittas rosterista, tuo mustakin on tarpeeks hankala saada niin loiville mutkille et vaijerit menee läpi. Eilen viimeksi lämpövaijerin suojaputkien kanssa tuli painittua.

 

Toinen ääni mustalle. Alusta tulee kuitenkin maalattua joten putkien ruostuminen ei ole se ensimmäinen ongelma: Niissä on maali päällä ja hyvin rasvattu vaijeri sisällä ja kumitulpat päissä.  Ne muuten ovat ihan järjestään hukassa, kannattaa ostaa ja asentaa kun kasaa. Tehtaan jäljiltä kaikissa takapään putkissa oli jonkunlainen kuminen läpivientitulppa.

Link to comment
On 2/19/2022 at 1:38 PM, Henkar said:

Uuh, onpas hieman rapsakan näköistä.

onneks näitä on tullut ennenkin tehtyä, muuten vois ahdistaa.

 

Huonoja kuvia mitkä kylläkin myöhäispalliksesta kuten minun tiedotkin, mutta käsijarruhommat taitaa aika lähelle olla samanlaiset varhais- ja myöhäispalliksessa.

kuvat on oikein hyviä ja mitat myös, kiitos, näistä on paljon apua!

 

On 2/19/2022 at 1:38 PM, Henkar said:

 

 

 

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...