Jump to content

Mikä akku?


Recommended Posts

niin siis käyttöauton akku sanoi starttaavansa kev  vääm    mä ll  ä

 

Nyt pitäis sit löytää uus tilalle.

Mikä on hyvä? 

Mitä ei kannata harkita?

 

Sit jos on vinkata suoraan paikka joka myy kohtuu hintaan täällä läntisellä uudellamaalla niin aina parempi.

 

Jos koko vaikuttaa niin se on vissiinkin 353x190x175 (PKL)

Link to comment
7 hours ago, Tutkija said:

Yuasa lähimmästä niitä myyvästä paikasta,päihittää mennen tullen exidet szaiderit vartat ja boschit. Optimalle ei pärjää mut eipä oo lähellekkään niin kalliskaan.

YBX5020 vai YBX9020

hintaero kuitenki yli satasen

Link to comment

Käyttöautossa oli oikeasti latausvika ja kesti monta vuotta ennenkuin älysin että ~13.0V ei riitä lataamaan akkua täyteen ja meni akkuja parin vuoden välein. Korjaantui laturin vaihdolla ja sitten olikin 14.4V akun navoissa kun auto käy.

 

Voi olla osasyy akkujen hyytymiseen, kannattaa mitata vaikka ei juuri tässä kohdassa olisikaan se ongelma. Autossa on nyt Boschin akku jo kuudetta vuotta mutta se on se mikä niiden nyt ainakin pitäisi kestää että ei todista mitään.

Link to comment

Kyllähän nykyakutkin kestää, jos ne ei vaan pääse tyhjenemään, kuten mulla kävi. 
Tää kaveri on niin uus tuttavuus, etten tiedä mikäköhän sen akun tyhjäks söi viikonlopun aikana.

Sulakerasioita ympäri koteloa ja en oo kerenny ihmettelemään. mikäköhän sitä virtaa syö.

Akun iästä ja kunnosta ei muutenkaan mitään hajua, ni vaihdan sen suorilta uuteen.

Akku etupenkin alla, niin ei viitti turhan usein jumpata sitä näkösälle.

 

Itse aiheutettu ongelma joka toivottavsti saaadaan kuntoon lähiaikoina.

 

Juu ja auto käynnissä jännite tupakansytkäriltä mitattuna 14,3 V

  • Like 1
Link to comment



Tää kaveri on niin uus tuttavuus, etten tiedä mikäköhän sen akun tyhjäks söi viikonlopun aikana.


Eihän vaan ole nykyaikaista soitinta kytketty niin, että virtalukon takaa otettava (heräte) on kytketty jatkuvaan sähköön?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Niin tai kun nykyautoista puhutaan niin kaikkiin ei voi akkua vain vaihtaa ilman uuden akun koodausta. Jos koodausta ei tee ja autossa energiankäytön valvonta niin voi olla että ei se uusikaan akku kestä kun vuoden tai kaksi kun auto ei missään vaiheessa lataa akkua oikein.

Link to comment
34 minutes ago, Tanhis said:

Niin tai kun nykyautoista puhutaan niin kaikkiin ei voi akkua vain vaihtaa ilman uuden akun koodausta. Jos koodausta ei tee ja autossa energiankäytön valvonta niin voi olla että ei se uusikaan akku kestä kun vuoden tai kaksi kun auto ei missään vaiheessa lataa akkua oikein.

Niinpä. Jos valvonta-anturille ei opeta uutta akkua, auto ei sitä tiedä sitten.

Sit ei webastot yms. Toimi, kun on jännitteet matalalla.

Että on hauskoja/kalliita nää uudet vehkeet.

Link to comment
18 hours ago, metake said:


Eihän vaan ole nykyaikaista soitinta kytketty niin, että virtalukon takaa otettava (heräte) on kytketty jatkuvaan sähköön?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

 

No mutta tämähän on mahdollinen syy. 
Nyt sitte vaan vinkkejä, et miten se pentele pitää kytkeä, kun kaavion mukainen "wake-up" ei annakaan oletettua 12V vaikka ymmärrykseni mukaan pitäisi.

Kuvan vasemmanpuoleisin liitin valkoinen johto.

Cayenne_radio_04.png

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...