Jump to content

Olkatappikeulan Camber


Recommended Posts

Vaihdettuna kiinalaiset flippiolat ja Febin tappi ja puslasarja. Puslat kalvettu säätökalvaimella. Nyt kumminkin ihmetyttää tuo positiivinen camber joka näkyy kuvissa. Shimmit 8 prikan taulukon mukaan. Kalvain ei ollut keskittävä.

Jostain lueskelin, että näissä olissa on ollut ongelmia. Ihmetyttää jos olen saanut rotsattua nuo puslat molemmin puolin noin saman verran vinoon. 

IMG_20220329_195516.jpg

IMG_20220329_195534.jpg

IMG_20220329_195602.jpg

IMG_20220329_195610.jpg

Link to comment
2 minutes ago, Pedalpusher said:

On ollut sama huomio vuosia sitten omissa kuplan dropissa. Eli jotain vikaa niissä on.

Miten ratkaisit? Shimmasitko "väärin" vai kuinka? Noilla prikoilla saisi varmaan huijattua sen verran muutamalla prikalla, että saisi arvojen sisälle. Ja tuskin kumminkaan radikaalisti vaikuttaa toimintaan. 

Link to comment
Just shimmasin väärin eli lisäsin vaan toiselta puolelta prikkoja toiselle ja hyvin on pelannu.
Vähäisillä kilometreillä voi toimiakin, etenkin jos ei ole niin väliä että onko se kasattu oikein vai ei.. Kannattaa muistaa ettei se tehdas ole noita ohjeita turhan takia väsännyt. Mulla oli yhden kuplan etupää kasattu juuri noin ja ihmettelin kun 1000 km välein sai kiristellä sidepultteja ja keulassa oli kokoajan väljää. Purin sen ja kasasin ohjeiden mukaan niin sidepultitkin pysyi tiukassa.

Onkohan kaikkien valmistajien dropit yhtä huonoja vai tulisko parempi lopputulos esim. CB:n dropeilla?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
3000 kesässä 3 kesää menty ilman löystymisiä.
Mut kannattais ostaa kerrasta hyvät niin ei tarvis ostaa kaksia ja kiroilla.
Paljonko sulla on eroa shimmeissä jos vertaa tuohon taulukkoon?

Mulla oli tuossa ko. yksilössä eroa varmaan 3-4 shimmiä ja kokonaismääräkin väärin. Ei ollut hyvä..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
1 hour ago, Mikko82 said:

Miten ratkaisit? Shimmasitko "väärin" vai kuinka? Noilla prikoilla saisi varmaan huijattua sen verran muutamalla prikalla, että saisi arvojen sisälle. Ja tuskin kumminkaan radikaalisti vaikuttaa toimintaan. 

Shimmaamisen tarkoitus on saada sidepultti suoraan. Jos se on väärin tehty, pultti jumittaa puslaan. Sattaa toimia, jos pusla on väljä.

Laatuongelma tuo taitaa olla. Minulla oli toinen olka-akseli OK ja toisessa positiivinen camber.

Link to comment
16 hours ago, metake said:

Paljonko sulla on eroa shimmeissä jos vertaa tuohon taulukkoon?

Mulla oli tuossa ko. yksilössä eroa varmaan 3-4 shimmiä ja kokonaismääräkin väärin. Ei ollut hyvä..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Kokonaismäärä on oikea 10 ja en muista tarkkaan noita määriä mut jos nyt olis taulukon mukaan pitäny olla 5 ja 5 niin nyt on 7 ja 3.

Link to comment
16 hours ago, x-pj said:

Shimmaamisen tarkoitus on saada sidepultti suoraan. Jos se on väärin tehty, pultti jumittaa puslaan. Sattaa toimia, jos pusla on väljä.

 

Laatuongelma tuo taitaa olla. Minulla oli toinen olka-akseli OK ja toisessa positiivinen camber.

 

Juuri näin, että oikein taulukon mukaan shimmaamalla saadaan sidepultti suoraan ja liikkumaan puslassa, mutta en oikeen muutakaan konstia tuohon keksi. Laatu on mitä on noissa halvoissa osissa.

 

Miten ratkaisit tuon oman eron? 

 

Uudet puslat ja kalvaamalla tahallaan vinoon voisi olla ratkaisu jos puslissa varaa. 

Link to comment
28 minutes ago, Mikko82 said:

Uudet puslat ja kalvaamalla tahallaan vinoon voisi olla ratkaisu jos puslissa varaa. 

Taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Minä tyydyin virheeseen. Kosmeettinen ongelma, joka pisti omaan silmään. Ei sitä ajossa huomannut.

Myöhemmin laitoin vakiolat, mutta en tuon takia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...