Jump to content

WBX guru etsinnässä


Recommended Posts

Juu siis 2,1 DJ kaipaa osaavan henkilön hoivaa.

Ei käy nätisti ja talven seisonnan jälkeen naputtaa ku kupariseppä krapulassa.

Jos löytyy Vihti-Lohja lähiseudulta aina parempi.

Ittellä ei ymmärrys ja osaaminen riitä.

 

-Kurre

Link to comment
On 4/30/2022 at 12:47 PM, Kurre said:

Kyllä nää näköjään ajamalla paranee

Ja vitut!

Niin jäi wappuajelut tekemättä. Pirtille asti meni kivuttomasti. Mut sit ei taas huvittanu jatkaa matkaa.

 

Eli se guru tai manaaja on edelleen etsinnässä.

Ei lähde käymään kaikilla. Odottelun jälkeen lähtee kuin pitääkin.

Luulisin että joku aivo siellä halttaa kiinni ja ei sen takia toimi.

Kaikki ideat kuunnellaan ja kokeillaan, jos vaan mahdollista.

 

....or I have to find some sacred pebbels 

Link to comment

Mielestäni tulpanjohdot eivät voi olla syyllinen, koska jos ajaa maltillisesti 80 km/h voi päästellä 200km ilman ongelmia. 100 km/h ajaessa matka tyssää alle 30 km jälkeen. Kone ei siis sammu vaan jää käymään ikäänkuin kahdella.

Puolan luulisi jäähtyvän kylmäspraylla riittävästi, jotta käynti normalisoituisi. Siis se starttaa "käymään" heti, mutta vain vajaalla.

Nyt esim sunnuntaina ajoin pirtille aamulla (25 km) ja se seisoi parkissa 2 tuntia. Ei lähtenyt käyntiin. Odottelua ihmettelyä, kiroilua, liittimien irroittelua ja kiinnitystä ja joka pirun välissä kokeilua josko lähtis. Sit kuun asento vaihtu ja hups laakista käyntiin ja kotiin. Kone sammuksiin ja startti heti perään. Lähti. 5 min myöhemmin ei lähde. 

Ei riitä ymmärrys mun pikku päässä. 

 

Ilmamassamittari on vaihdettu toisesta toimivasta ja ei muutosta.

Pirullinen vika etsiä, ku ei tiedä miten sen vian sais heti päälle ja keinon millä sen sais pois.

Mut voihan sitä vaihtaa ne johdot ja puolan vaikka ihan huvikseen.... ei tästä muuta huvia oikein pääse repimään.

 

Link to comment
4 hours ago, Kurre said:

Mielestäni tulpanjohdot eivät voi olla syyllinen, koska jos ajaa maltillisesti 80 km/h voi päästellä 200km ilman ongelmia. 100 km/h ajaessa matka tyssää alle 30 km jälkeen. Kone ei siis sammu vaan jää käymään ikäänkuin kahdella.

Puolan luulisi jäähtyvän kylmäspraylla riittävästi, jotta käynti normalisoituisi. Siis se starttaa "käymään" heti, mutta vain vajaalla.

Nyt esim sunnuntaina ajoin pirtille aamulla (25 km) ja se seisoi parkissa 2 tuntia. Ei lähtenyt käyntiin. Odottelua ihmettelyä, kiroilua, liittimien irroittelua ja kiinnitystä ja joka pirun välissä kokeilua josko lähtis. Sit kuun asento vaihtu ja hups laakista käyntiin ja kotiin. Kone sammuksiin ja startti heti perään. Lähti. 5 min myöhemmin ei lähde. 

Ei riitä ymmärrys mun pikku päässä. 

 

Ilmamassamittari on vaihdettu toisesta toimivasta ja ei muutosta.

Pirullinen vika etsiä, ku ei tiedä miten sen vian sais heti päälle ja keinon millä sen sais pois.

Mut voihan sitä vaihtaa ne johdot ja puolan vaikka ihan huvikseen.... ei tästä muuta huvia oikein pääse repimään.

 

Meillä oli yhdessä WBX 2.1 Dj bussissa hieman samanlainen ongelma , Digijet ruisku, sillä ajelttiin ihan normaalisti, mutta sitten varoittamatta se alko tiputtaa pyttyjä pois, kunnes sammui.Mikään siihen ei tilanteen päällä ollessa auttanut , mutta kun odotteli jonkin aikaa se lähti kun haltijan sauvasta ja saattoi toimia ihan ok,päivän,,tai kuukauden.

Kaikenlaista yritettiin, mutta kun se vika oli ohi ei se antanut mitään häiriön elkeitä. Vaihdettiin toinen ECU poksi, eikä se  meidän aikana temppuillut enää.  Mulla voisi Digijet Ecuja vielä olla jos kiinnostaa kokeilla.

Edited by Matti-Pekka
  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Saaga jatkuu. Digijet boksi se ei ollut.

Hall anturi (tai siis koko jakaja) lainattu toisesta ja tuntui toimivan paremmin, mutta silti sippas lennosta. Tosin lähti käyntiin miltei saman tien.

Onko joku boksi tai anturi, mikä vois kiusaa, vai kutsunko manaajan?

Jos joku osaa laittaa kuntoon, ni kertoo vaan yhteystietoja ni lähden polkasemaan paikalle .... jos se siis sinne asti pääsee  ;-)

No hyvin se toimii, silloin kun toimii.

Eikä siinä voi isoa vikaa olla, kun on niin pieni moottori.

Link to comment

Olisi mukava tosiaan tietää loppuuko sieltä puolasta sytytysvirta vai polttoaineen syötöstä virta ...sammuuko koetaulusta valoja samalla ..jos vika on päällä oletko ehtinyt mitata onko puolassa silloin edelleen sytytysvirta(+)? Polttoainepumpun rele on varmaan jo vaihdettu. Jos puolasta loppuu virta voisi virtalukon pohjastakin löytyy vika.Kiusallisia vikoja paikallistaa.

Link to comment

Kun vika on päällä se käy yhdellä tai kahdella mukilla. Ei väliä nyppiikö tulpanjohtoja irti yksi kerrallaan. Jännitettä puolalta en oo mitannu. Polttoainepumpun relettä en oo osannu ees epäillä, mut se sit seuraavaks. Vika siis tulee päälle satunnaisesti. 30 km pääsee yleensä ilman murheita. Välillä pitää odotella 5min ja välillä 30 min. Sit taas lähtee kaikki mukit peliin. Nyt siis osia lainattu samanikäisestä syncrosta joka myös DJ.

Voihan nekin tietty olla rikki samalla tavalla, mutta en oikein jaksa uskoa siihen.

Tarttee koittaa ottaa video ens kerralla kun se potee vitutusta, masennusta tai sitä ramasee

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ny

Link to comment

Jos sulla on ajoituslamppu (sropo) ja pääset noinkin hyvin vian päälle , niin kun tuo alkaa kakoo niin kytke ajoituslamppun tunnistin vaikka suoraan puolaan menevään johtoo ja muuten normisti + puolan +ja miinus koneen maahan. Tähtää ajoituslamppua hihnapyörään ja katso välähtääkö lamppu aina 1/2 kierrosta hihnapyörän kehällä vai jääkö välkkyjä pois? Voit myös kokeilla jokaiseen tulpanjohtoon erikseen niin näet jättääkö jotai aina pois vai satunnaisesti . Onko sytytysmoduli jo vaihdettu ja kokeiltu tyhjäkäynnintasain ohitettuna?

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Kuulostaa hall-anturi vialta niinkuin tutkija jo aiemmin mainitsi. kokeilit siis toisella jakajalla eikä auttanut. Kannattaa varmaan tutkia myös hall-anturille tuleva pistoke ja johdot josko sieltä löytyisi katkoksia. 

Link to comment
On 7/1/2022 at 12:12 PM, JoNi said:

Kuulostaa hall-anturi vialta niinkuin tutkija jo aiemmin mainitsi. kokeilit siis toisella jakajalla eikä auttanut. Kannattaa varmaan tutkia myös hall-anturille tuleva pistoke ja johdot josko sieltä löytyisi katkoksia. 

 

Johtonippu tutkittu niin hyvin kuin paikallaan voi ja ei vaikuttaisi olevan vikaa.

 

toimiikohan toi video?

vid-20220706-182105_144p_15fps_5pts.mkv

Link to comment

Tuollaisen käynnin aiheuttaa liian laiha seos ei sytytyskatkokset. Vika on polttoainepuolella seos laihalla jostain syystä,ruiskun polttoaineen paineensäätöventtiili oikuttelee tai ruiskun polttoainepumppu alkaa olla tiensä päässä.

Edited by Tutkija
Link to comment

No tämä otti vihdoinkin askeleen kohti parempaa. Boksi Idling Stabiliser Unit 251906083A tuli ohitettua saamieni ohjeiden mukaan

ja nyt ei ainakaan 70 km matkalla 100-lasissa temppuillu ollenkaan.

Kiitos vinkistä Ari.

T25 Idling Stabiliser Unit, engine DJ, orig. VW, OEM partnr. 251906083 A

Tiedä sitte miten tärkee toi boksi on.

 

Link to comment

Mä kirjotin lähiaikoina tölkkifoorumin face ryhmään mikä tuohon idle stabilisator boxiin tulee yleisenä vikana ja miten korjataan.

 

Tuo boxi oireilee yleensä huonona tyhjäkäyntinä tai liian suurena tyhjäkäntinä. Kontrolloi lisäilmaluistia ja voi toimimattona aiheuttaa imuvuodon tai tosiaan liian korkean tyhjäkäynnin.

Link to comment

Olin kokeilumielessä aikeissa laittaa typ4 kaasarikoneeseen tuollaisen boksin, onko tosiaan niin että se ohjaa luistia? Mielestäni siitä ei mene edes johtoja minnekään muualle kuin Hall anturille ja siitä pois, kuvittelin että se ainoastaan muuttaa sytytysennakkoa tyhjäkäynnillä jos moottori on kylmä tms.

 

 

 

image.png.4f9730dba8a2b6f4ea4f6d7441ddf069.png

Edited by Anssi
Link to comment
16 hours ago, Anssi said:

Olin kokeilumielessä aikeissa laittaa typ4 kaasarikoneeseen tuollaisen boksin, onko tosiaan niin että se ohjaa luistia? Mielestäni siitä ei mene edes johtoja minnekään muualle kuin Hall anturille ja siitä pois, kuvittelin että se ainoastaan muuttaa sytytysennakkoa tyhjäkäynnillä jos moottori on kylmä tms.

 

 

 

image.png.4f9730dba8a2b6f4ea4f6d7441ddf069.png

 

Mä olin ihan samassa uskossa, kun lueskelin moisesta boksista.

Eipä mun kone ainakaan sen puutteesta tunnu välittävän.

Piuhatkin menee kivasti yhteen ilman itkua ja hammasten kiristystä.

Link to comment
18 hours ago, Anssi said:

Olin kokeilumielessä aikeissa laittaa typ4 kaasarikoneeseen tuollaisen boksin, onko tosiaan niin että se ohjaa luistia? Mielestäni siitä ei mene edes johtoja minnekään muualle kuin Hall anturille ja siitä pois, kuvittelin että se ainoastaan muuttaa sytytysennakkoa tyhjäkäynnillä jos moottori on kylmä tms.

 

 

 

image.png.4f9730dba8a2b6f4ea4f6d7441ddf069.png

Mun moka, sekotin boxit eli puhut nyt vasemmalla puolen konehuonetta olevasta boxista ja minä puhun siittä lisäilmaluistin kontrollerista oikean takavalon takana. Molemmilla sama nimi idle stabilizator.

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...