Jump to content

Pallokeulan painelaakeri


Recommended Posts

Onko kellään tullut vastaan tilannetta jossa vanhanmallisesta kytkinkopasta löytyy uudenmallinen kytkinhaarukka ja painelaakeri? Eli kytkinkopassa ei ole lainkaan painelaakerin ohjurille paikkaa. Nähtävästi kyseinen systeemi voi toimia, kun sillä iloisesti yksi kesä mentiin, ja ties kuinka monta vuotta sitä ennen...

Kannattaako tuo laittaa nippuun tuommoisenaan vai miettiä haarukan vaihtoa vanhanmalliseen?

Laatikon kyljessä tehdas-stanssattu koodi C000 7558 jota en myöskään löytänyt mistään palliksen vaihdelaatikkoa käsittelevistä lähteistä😏

Auto on 67- valmistettu varhaispallo

Link to comment
Tämmösen adapterin sinne sais myös, jolloin voi käyttää uudemman mallin osia.

https://www.heritagepartscentre.com/uk/ac301141-clutch-release-bearing-adaptor-collar.html
Ja jos haluaa EU:n puolelta tilailla niin täältä: https://www.csp-shop.com/en/transmission/guide-sleeve-conversion-70-141-181-113bad-18146a.html

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Onko kellään tullut vastaan tilannetta jossa vanhanmallisesta kytkinkopasta löytyy uudenmallinen kytkinhaarukka ja painelaakeri? Eli kytkinkopassa ei ole lainkaan painelaakerin ohjurille paikkaa. Nähtävästi kyseinen systeemi voi toimia, kun sillä iloisesti yksi kesä mentiin, ja ties kuinka monta vuotta sitä ennen...
Kannattaako tuo laittaa nippuun tuommoisenaan vai miettiä haarukan vaihtoa vanhanmalliseen?
Laatikon kyljessä tehdas-stanssattu koodi C000 7558 jota en myöskään löytänyt mistään palliksen vaihdelaatikkoa käsittelevistä lähteistä
Auto on 67- valmistettu varhaispallo
Ei sattuisi olemaan mitään valokuvaa? Kun pallossa käsitykseni mukaan pitäisi aina olla tuo ohjuriholkki..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
15 minutes ago, metake said:

Ei sattuisi olemaan mitään valokuvaa? Kun pallossa käsitykseni mukaan pitäisi aina olla tuo ohjuriholkki..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

image.thumb.png.1edc25b7e58de75f056ee638959ad47d.png

Link to comment
2 hours ago, metake said:

Ja jos haluaa EU:n puolelta tilailla niin täältä: https://www.csp-shop.com/en/transmission/guide-sleeve-conversion-70-141-181-113bad-18146a.html

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

En huomannutkaan CSP:ltä katsoa. 
 

Mut tosiaan, Heritagella on joku varasto/kierrätyskonttori saksassa, tullutkin tavarat ihan kohtalaisessa ajassa tässä kevään aikana, mitä oon tilaillut, isompaa ja pienempää

Link to comment

No niin, nyt osat tilattu niin maailmalta kuin naapuripitäjästäkin. Menee vaihtoon nyt koko kytkinpaketti ja kampuran stefa. Onko jotain erikoista mitä noiden vaihdossa tulisi ottaa huomioon? 

Link to comment
49 minutes ago, arvuuttaja said:

On. Eikö helpompi olisi vaihtaa koko kytkinkoppa ja samalla uusia stefa siihen jo irrallaan ollessa..

20220513_193439.jpg

Tokihan tuo olisi jos olisi hyllystä ottaa varmasti sopiva tilalle ja tietäisi mitä kaikkea vaihtoon tarvitaan🤔

 

Link to comment
1 minute ago, arvuuttaja said:

13mm hylsyn

😂 täydellisessä maailmassa varmaan menisikin noin… tämäkin painelaakeri-episodi joka laajeni kytkinremontiksi ja stefan vaihdoksi piti olla vaan koneen irroitus jotta saa bensatankin paikattua. Eli harvemmin nämä pikkuhommat menee pienimmän vaivan metodilla.

mutta sinulla olisi ilmeisesti sopiva ja ehjä koppa ylimääräisenä?

 

Link to comment
9 minutes ago, arvuuttaja said:

Saattais pian ollakin.. 

No pidetään linja auki jos tuo maailman ihme-adapteri antaa odottaa itseään.

Oliko kenelläkään tietoa mikä tuo C000 -vaihteisto on?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Aiheeseen liittyvä kysymys, kuuluuko tuossa kytkinkopan rungossa stefan takana olla laakeri jolla tuo kytkinakseli laakeroituu kytkinkoppaan?
Ei kuulu, kytkinakseli tukeutuu kampiakselin päässä olevaan laakeriin.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
22 minutes ago, metake said:

Ei kuulu, kytkinakseli tukeutuu kampiakselin päässä olevaan laakeriin.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Kiitos, näin vähän järkeilinkin, mutta pakko oli varmistaa ennenkuin laittaa nippuun

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...