Jump to content

Mikä kärjetön sytytys/puola kannattaa laittaa?


Recommended Posts

4 hours ago, peruskallio said:

Itse laittaisin / laitoin tämän vakioautoon. Vakiopuolalla toiminut  hyvin. Kai se kutitellussakin moottorissa menee.

 

muuta huonoa en ole kuullut kuin hinnan pitämistä kalliina. Toimivaksi kuitenkin todettu.

 

https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/sahkoosat/sytytysjarjestelma/2246/
 

 

Pikkasen arvokas, pitää harkita.. Mutta tärkeintä että toimiva ja laadukas

Link to comment
10 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Itsellä sama kuin linkissä mutta ihan hyvin oon ajellut vakiojakajaan laitettavalla kärjettömällä moduulillakin vuosia, kunhan ei polta moduulia pitämällä pitkään virtoja päällä ilman starttausta.

Sitä ongelmaa ei ole laatujakajalla joka 123nen on.. Eikä se moduli kyllä tykännyt bensastakaan ku sai sitä vahingossa.. 
Ja kyllähän tuo sytkäpuoli on vihoviimeinen paikka missä kannattaa säästellä ku lukee kaiken maailman käyntiongelmista tästäkin palstalta.. 

Edited by Urbantoy
Link to comment

Vakiojakajalla jossa kärjetön yksikkö pärjää normaaliajossa ihan hyvin. Itsellä oli monta vuotta boschin 009 pertronix kärjettömällä monta vuotta ja nyt bosch 010 saman valmistajan yksiköllä. Ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut kumpaankaan koskea. Kerran yhden poltin kun puola kärähti, siksi on hyvä olla hanskalokerossa toivon kärjetönyksikkö varalla, tai kärjet ja konkka.

Link to comment

Hyvän ja vähintään kohtuu hintasen sytytyksen saa Kempeleestä. Väinö tekee sinun omaan jakajaan kärjettömän sytön. Jakaja Väinölle, muutamassa päivässä se on valmis. -Onnistuu myös 6V.

Boxi ei voi palaa vaikka virta jää päälle. Hintana ollut 70€, puhelinnron saa Knuutin Petterin (0405239025) kautta jos kiinnostaa.

288036983_10222107362299672_5669968243397605207_n.jpg

Edited by Noviisi
Link to comment
Vakiojakajalla jossa kärjetön yksikkö pärjää normaaliajossa ihan hyvin. Itsellä oli monta vuotta boschin 009 pertronix kärjettömällä monta vuotta ja nyt bosch 010 saman valmistajan yksiköllä. Ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut kumpaankaan koskea. Kerran yhden poltin kun puola kärähti, siksi on hyvä olla hanskalokerossa toivon kärjetönyksikkö varalla, tai kärjet ja konkka.
Mä en olen vakiokoneella ja vakiojakajalla ajanut ihan vaan kärjellisellä sytkällä. Vielä ei ole kukaan osannut perustella että miksi se kärjetön olisi parempi tuollaisessa

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
4 hours ago, metake said:

Mä en olen vakiokoneella ja vakiojakajalla ajanut ihan vaan kärjellisellä sytkällä. Vielä ei ole kukaan osannut perustella että miksi se kärjetön olisi parempi tuollaisessa emoji846.png

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Varmasti on näin. Pointti oli, että hypetettyä 123:sta ei vakiokoneeseen tarvitse ostaa, vaan pärjää hyvin pelkällä kärjettömällä sytkäyksiköllä( tai kärjillä).

Link to comment
5 hours ago, metake said:

Mä en olen vakiokoneella ja vakiojakajalla ajanut ihan vaan kärjellisellä sytkällä. Vielä ei ole kukaan osannut perustella että miksi se kärjetön olisi parempi tuollaisessa emoji846.png

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Itse vaihtelin kärkiä aikoinaan muutaman viikon välein kun sain vuorotellen paskoja ja vielä paskempia kärkiä eri osatoimittajilta, kolmelta eri toimittajalta jos nyt tarkkoja ollaan. Näissä oli suuri ongelma yleensä laahauspalan kanssa jonka koostumust oli jotain saippuan ja muovailuvahan väliltä. Ja ei se kiinanpojan 034 jakajan nokkien koneistuljälkikään mitään parasta mahdollista ollut.  Nämä molemmat ongelmat poistui vanhan varaston kärjillä ja NOS jakajalla. Oli kyllä silloin erittäin lähellä etten olisi lähtenyt leikkimään kärjettömän kanssa silloin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...