Jump to content

Nykivää menoa!


Recommended Posts

On nyt tullut kohta kuukauden päivät tapeltua kenguru efektin kanssa ja jäi loppu kesän ajelutkin vähiin sen myötä. Auto on siis toiminut kesän ihan hyvin ja vika tuli jotenkin yllättäen.

Eli siis moottori ei toimi pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä ja on tehoton pintakaasulla ajettessa(hyytyy mäkiin). Matalilta kierroksilta kun vetää kaasua niin miettii ja välillä alkaa kenguru efekti esim. risteykseen tultaessa kun hidastaa ja siitä koittaa kiihdyttää taas. Kun päästään tietyn kierrosalueen yli moottori ikään kuin herää eloon ja kiihtyy isoilla kierroksilla.
No mitäs on tullut tehtyä että näin ei kävisi…

-säädettyä venttiilit 0.15mm

-uusi alipaine ohjattu jakaja 009 tilalle

-kärjet vaihdoin vielä uusiin ettei ole kiinan kuraa nekin ja väliksi 0.4mm

-jakaja katottu tyhjäkäynnillä lampulla ajoitusmerkkiin alipaine tulpattuna

-uudet bosch w8ac tulpat 0.6mm kärkivälillä

-imuvuoto tukittu pässin sarven ja imusarjan tiivisteestä ja purkki kliineriä suihkuttu joka väliin

-uusi keväällä laitettu pict 34 kaasutin purettu osiin putsattu vaikka ei oikeastaan ollut tarvetta ja neulaventtiilin toiminta tarkastettu

-ryypyn läpän toiminta säädetty

-tyhjäkäynti ruuveja pyöritelty

-kiihdytyspumppu on samassa asennossa kuin keväällä eli täysillä

-bensapaineet katottu ja ovat 0.3bar näillä toiminut koko alkukesän. Nyt laitoin kolme tiivistettä mutta ei pudonnut kuin 0.28bar.

-tyhjäkäynnin solenoidi naksuu

-tulpan johdot siniset empiläiset

-puola musta bosch

-imusarjan lämmitys tuntuisi toimivan vaikka kaula ja kaasari vetää kyllä ulkoa kasteeseen näillä lämpötiloilla

 

Kone on siis hiljan kasattu 1600 joka on laitettu paksutolppaan. Ei minun kasaama…

 

Kaikki apu olisi tarpeen että sais ennen pakkasia auton toimimaan eikä tarvisi keväällä alkaa taas tappelemaan saman vian kanssa. Jäis talvi aikaa muuhun kunnostus ja nippeli nappeli hommaan.

Mukavasti on heti saanut alkaa opetella näiden vehkeiden saloihin! =)

 

Link to comment

Haiskahtaa jotenkin tyhjäkäyntipiirin tukokselta tms., samanlaisen ongelman kanssa kesällä taistelin. Toisen kerran kun putsasi tyhjäkäyntisuuttimet, niin taas toimii hienosti. Tosin mulla nurkka-Brosolit, mutta samojen lainalaisuuksien mukaan nekin toimii.

Link to comment

Sehän se onkin ku löytys jotain kakkaa kaasarista. Täytyy varmaan räjäyttää toi koko vehje vielä kerran. 
Tänään käytin autoa tosiaan uusilla tulpilla noin 15min lämpimäksi ja ajoin pienen lenkin. Jonkin verran oli kyllä nokea tulpissa. Entiset tulpat oli aivan mustat mutta oon käyttäny autoa lähinnä tyhjäkäynnillä pieniä aikoja sekä nopeita testi pyrähdyksiä ja luulin niiden karstottuneen siitä. Eli tavallaan vois käydä rikkaallakin vaikka mihinkään ei juurikaan ole koskettu ennen vikaa…

Link to comment

Tuo kiihdytyspumpun säätö kuulostaa vähän oudolta, miksi se on maksimi säädöissä? Tuo voinee aiheuttaa ne mustat tulpat jos siitä kaasua lipsutellaan jatkuvasti niin meneehän sinne soppaa meleko reilusti kokoajan.
Laittasin sen säädön keskiasentoon ja lähtisin siitä, lisäksi jos naapurustossa on toista kaasutinta lainata niin kokeilisin suoraan toimivalla.
Kyllähän tuo vähän kaasutin ongelmalta kuulostaa.

Edited by SamiO
Link to comment

Kiihdytyspumpun ulosannille on olemassa kaasutinkohtaiset säätöarvot. Eli ulostulo olisi hyvä mitata jos kaasari on muutenkin pöydällä. 10 ruiskausta mittalasiin ja tuloksen jako kymmenellä.

 

Itse taasen katsoisin strobon kanssa johto kerrallaan että kaikki pytyt saa tasaisen kipinän tyhjäkäynnillä ja nostaisin ennakkoa sinne 12 paikkeille.

 

Tietty voihan siellä kaasarivikakin olla mutta ennen kuin kaasaria ruvetaan säätäämään niin katsotaan sytkä 100% varmuudella toimivaksi.

Link to comment
13 hours ago, mOval said:

-tyhjäkäynti ruuveja pyöritelty

Sehän se onkin ku löytys jotain kakkaa kaasarista. Täytyy varmaan räjäyttää toi koko vehje vielä kerran. 

Vaikuttaako ruuvien pyörittely tyhjäkäntiin?

Vaikka kaasari olisi kuinka hyvin pesty, tyhjäkäyntisuuttimessa voi olla roska. Sen ottaisin ensimmäisenä uudelleen irti ja varmistaisin, että on puhdas. Se on helpoin asia tehdä. Sitten, jos sinne tulee toistuvasti uusia roskia, niin pesee kaasarin uudelleen.

 

Link to comment
2 hours ago, SamiO said:

Tuo kiihdytyspumpun säätö kuulostaa vähän oudolta, miksi se on maksimi säädöissä? Tuo voinee aiheuttaa ne mustat tulpat jos siitä kaasua lipsutellaan jatkuvasti niin meneehän sinne soppaa meleko reilusti kokoajan.
Laittasin sen säädön keskiasentoon ja lähtisin siitä, lisäksi jos naapurustossa on toista kaasutinta lainata niin kokeilisin suoraan toimivalla.
Kyllähän tuo vähän kaasutin ongelmalta kuulostaa.

Koitin kyllä säätää pumppua aikaisemmin säätöpalan puoliväliin mutta ei mainittavaa vaikutusta joten väänsin sen takaisin siihen missä se oli minulle tullessaan. Tiputtaa kyllä hanasta heti tipan jos kaasuvipuun vähänkään koskee...

Ei oo kyllä ketään tuttuja saman harrastuksen parissa että näiden rassaaminen tapahtuu erehdyksen kautta. =)

Link to comment
2 hours ago, Tanhis said:

Kiihdytyspumpun ulosannille on olemassa kaasutinkohtaiset säätöarvot. Eli ulostulo olisi hyvä mitata jos kaasari on muutenkin pöydällä. 10 ruiskausta mittalasiin ja tuloksen jako kymmenellä.

 

Itse taasen katsoisin strobon kanssa johto kerrallaan että kaikki pytyt saa tasaisen kipinän tyhjäkäynnillä ja nostaisin ennakkoa sinne 12 paikkeille.

 

Tietty voihan siellä kaasarivikakin olla mutta ennen kuin kaasaria ruvetaan säätäämään niin katsotaan sytkä 100% varmuudella toimivaksi.

Täytyy hommata jostain joku lääkeruisku/mittakippa niin saa tuon kiihdytyspumpun viralliseen asetukseen.

 

Mites noi tulpan johdot tsekataan strobolla? Ihan vaan katotaan silmämääräisesti että vilkkuu samaan tahtiin? 

Link to comment
7 minutes ago, mOval said:

Täytyy hommata jostain joku lääkeruisku/mittakippa niin saa tuon kiihdytyspumpun viralliseen asetukseen.

 

Mites noi tulpan johdot tsekataan strobolla? Ihan vaan katotaan silmämääräisesti että vilkkuu samaan tahtiin? 

Apteekista saa pikkurahaan hyviä lasisia mittalaseja. Hinta voi jopa yllättää tietyissä artikkeleissa.

 

Ja tosiaan strobon anturi tutkittavan pytyn johtoon kiinni ja sitten katsomaan että välkkyy tasaisesti. Pimellä tulpalla ei välky ja silloin tällöin välähtävä kielii huonosta tulpasta tai muusta ongelmasta esim johdot tai itse jakaja.

Link to comment
13 minutes ago, x-pj said:

Vaikuttaako ruuvien pyörittely tyhjäkäntiin?

Vaikka kaasari olisi kuinka hyvin pesty, tyhjäkäyntisuuttimessa voi olla roska. Sen ottaisin ensimmäisenä uudelleen irti ja varmistaisin, että on puhdas. Se on helpoin asia tehdä. Sitten, jos sinne tulee toistuvasti uusia roskia, niin pesee kaasarin uudelleen.

 

Vaikuttaa juu. Mutta huomasin että puhdistaessa seosruuvin (sen terävän) o-rengas on halki. Pistin vähän vaseliiniä että rengas ei hajoa kokonaan uudestaan kiertäessä. Voiko näin pieni vika olla lopulta toi kauhee rykiminen? Kaasari oikeassa kyljessä olevaa suutinta rassasin uudelleen jo. Sitä jos vähääkään hölläsi käynnissä niin auto sammuu. Kaasari täytyy ottaa vielä pöydälle että saa ton kiihdytyspumpun testattua kunnolla niin käyn vielä kaiken läpi uudelleen.

Link to comment
2 minutes ago, Tanhis said:

Apteekista saa pikkurahaan hyviä lasisia mittalaseja. Hinta voi jopa yllättää tietyissä artikkeleissa.

 

Ja tosiaan strobon anturi tutkittavan pytyn johtoon kiinni ja sitten katsomaan että välkkyy tasaisesti. Pimellä tulpalla ei välky ja silloin tällöin välähtävä kielii huonosta tulpasta tai muusta ongelmasta esim johdot tai itse jakaja.

Asia selvä. Uudet tulpat laitoin eilen joten ei oikeastaan ole kuin johdot jäljellä sytkäpuolelta. Täytyy vielä hakea sellanen strobo josta saa tota ennakkoa sääädettyä.

Link to comment

Mielestäni aika kova on bensanpaine..pääseekö sinne sekoittajaan katsoo kun kone käy? eli tiputtaako jo tyhjäkäynnillä pensaa sekoittajaan? Itsellä on turvallinen alue ollut 0.15..0.20 polttoaineen paineelle. Neulaventtiilin lasku alemmaksi taas aihetuttaa liian alhaista polttoaineen pintaa herkälle kaasun vastaavuudelle.Kiihdytyspumpuissa on joissain ollut se välitysvarren vivuston aukotus niin kulunut soikioiksi että kiihdytyspumpun "ruisku" myöhästyy kun sitä tarvitaan. Huonoon vetoo vaikuttaa tietty myös ennakon määrä kaasua avatessa..toimiiko alipaineveto? tai auttaako ennakon lisäys. Tässä muutamia matkalla koettuja harmeja.

Link to comment
1 hour ago, Matti-Pekka said:

Mielestäni aika kova on bensanpaine..pääseekö sinne sekoittajaan katsoo kun kone käy? eli tiputtaako jo tyhjäkäynnillä pensaa sekoittajaan? Itsellä on turvallinen alue ollut 0.15..0.20 polttoaineen paineelle. Neulaventtiilin lasku alemmaksi taas aihetuttaa liian alhaista polttoaineen pintaa herkälle kaasun vastaavuudelle.Kiihdytyspumpuissa on joissain ollut se välitysvarren vivuston aukotus niin kulunut soikioiksi että kiihdytyspumpun "ruisku" myöhästyy kun sitä tarvitaan. Huonoon vetoo vaikuttaa tietty myös ennakon määrä kaasua avatessa..toimiiko alipaineveto? tai auttaako ennakon lisäys. Tässä muutamia matkalla koettuja harmeja.

Tämä on siis toiminut koko kesän 009 jakajalla ja näillä bensanpaineilla. Nyt vähän alemmat kun lisäsin tiivisteitä. Bensan pinta ei näytä kauhean korkealta oman tulkinnan mukaan kun kurkkasin kohokammioon.

Kaasari on muutaman satakilometriä ajettu joten tuskin kulunut.

Link to comment
44 minutes ago, metake said:

Haiskahtaa liian pieneltä tyhjäkäynti suuttimelta, koetappas pykälää suurempaa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Mielestäni noissa suuttimissa ei lukenut mitään eli aika arvalla saa varmaan koittaa. Meinasin tilata varuiks tollasen korjaussarjan jossa tulis noita suuttimia mukana. Silti ihmetyttää että auto toimi aikaisemmin näillä kaasuttimen asetuksilla. Mutta tosiaan tsekkaan noi tulpan johdot vielä Tanhiksen ohjeilla ja puran kaasuttimen vielä kerran ja mittaan kiihdytyspumpun toiminnan. Jos ei sillä tuu helpotusta täytyy ruveta pistää tilausta sisään uusista suuttimista tms.

Link to comment
On 10/6/2022 at 9:52 AM, mOval said:

Vaikuttaa juu. Mutta huomasin että puhdistaessa seosruuvin (sen terävän) o-rengas on halki. Pistin vähän vaseliiniä että rengas ei hajoa kokonaan uudestaan kiertäessä. Voiko näin pieni vika olla lopulta toi kauhee rykiminen? Kaasari oikeassa kyljessä olevaa suutinta rassasin uudelleen jo. Sitä jos vähääkään hölläsi käynnissä niin auto sammuu. Kaasari täytyy ottaa vielä pöydälle että saa ton kiihdytyspumpun testattua kunnolla niin käyn vielä kaiken läpi uudelleen.

Vaihda se o-rengas ehjäksi,vaikuttaa erittäin paljon tyhjäkäynti/väliseoksen säätöön.

Link to comment
13 hours ago, Tutkija said:

Vaihda se o-rengas ehjäksi,vaikuttaa erittäin paljon tyhjäkäynti/väliseoksen säätöön.

Juu tutkinut juuri että mikä korjaussarja olis paras. Osassa pelkkiä tiivisteitä ja osassa mukana suuttimia. pelkkää o rengasta ei löydy…


Osaako joku sanoa mikä tyhjäkäynti suutin olis hyvä tollaseen vakio 1600?

Link to comment

Olisko tää setti hyvä ni sais kasattua varmasti toimivan kaasuttimen? Olis tuolta muutakin tilattavaa niin tulis samalla.
https://en.hoffmann-speedster.com/bus/bus-t2/engine/carburetor-air-filter/1746/repair-kit-carburetor-34-pict-3-bocar

 

Kallis tuo on jos tässä selviäis pelkällä o renkaalla, mutta kohta on postikuluja jo kymppi tolkulla kun tilaa joka viikko jotain nippeli nappelia eri firmoista. Muutenkin kun foorumia on kolunnut niin aika paljon ”viilattavaa” näissä kiina kaasareissa…

Link to comment

Noniin tuli tilattua korjaussetti kaasariin, 60 tyhjäkäyntisuutin ja bensapaineensäädin. Millilitran mittakin löytyi nurkista joten saa mitattua sitä kiiharipumpun tuottoa joka pitäis olla 1.5-1.7ml 10 ruikkasulla mikäli luin oikein netin syövereistä. Sit vielä se tulpanjohtojen tsekkaus ja ennakkoa lisää. Jos ei näillä lähe ni sit tarvii varmaa ruveta kattelee nurkkamehustimia. =)

Link to comment

Jos ei ala näillä korjauksilla toimimaan niin ennen kuin alat lisää tauhkaa ostamaan, mittaa puristukset.
Onko tiedossa mikä nokka koneessa on?

 

itse taannoin useamman vuoden taistelin koneen kanssa joka toimi kohtuudella ja lakkasi sitten vähän niinkuin yhtenä aamuna toimimasta. oli kannet auki, venttiileitä läpättiin jne. Ja kaasaria, virranjakajaa ym. Vaihdettiin.

palotiloja en mitannut, enkä puristussuhdetta laskenut.

 

lopulta kun öljy yhtenä kesänä oli korvaantunut bensalla ja alkoi huohottamaan siihen malliin että jotain olisi oikeasti tehtävä otin motin auki. Siellä oli joku 326 asteinen nokka ja puristukset vakiot. Unohduspeltejä ei ollut, mikä olisi pitänyt tajuta kansia ropatessa, mutta kun en asiasta tarpeeksi silloin ymmärtänyt ei tullut niitä lisättyä. Kai se myöhäistä olisi muutenkin jo siinä vaiheessa ollut, sylinterit varmasti soikeat jo siinä kohtaa.

olisi vaan aikaa muuhun harrastamiseen säästynyt rutosti kun olisi alunperin selvittänyt juurtajaksain asiat, eikä yrittänyt vain virranjakajia ja kaasaria vaihtamalla saada toimimaan.

 

 

Link to comment
11 hours ago, mOval said:

Noniin tuli tilattua korjaussetti kaasariin, 60 tyhjäkäyntisuutin ja bensapaineensäädin. Millilitran mittakin löytyi nurkista joten saa mitattua sitä kiiharipumpun tuottoa joka pitäis olla 1.5-1.7ml 10 ruikkasulla mikäli luin oikein netin syövereistä. Sit vielä se tulpanjohtojen tsekkaus ja ennakkoa lisää. Jos ei näillä lähe ni sit tarvii varmaa ruveta kattelee nurkkamehustimia. =)

Sytytystulpat on aika hyvä koneen sielun elämän tulkki. Pienen (ilman lämpötilasta riippuen) 15..30km koeajon tuloksena erilaisilla ajokäyttäymisillä kun koti tallissa, ilman pidempää tyhjäkäyntiä ,tulpat tutkii ne kertoo kyllä paljon mitä siellä koneessa tapahtuu. Monet ajaa testiajon ja "rullaa" kotitallille ja saa vielä paremman ajotapahtuma tuloksen tulpista . Ensin kun on mielessä miten se kone ajossa toimi ..ja miltä tulpat näyttää..kaikki samanlaiset? / ei yksittäisiä sylinteri kohtaisia tulppa/johto/venttiili ongelmia..onko kaikkien väri sama..onko kuivat nokiset-saa liikaa bensaa..märät mustat-polttaa öljyä ..jne. Tavan viritysasteella oleva 1300--1600 kone toimii oikeilla säädöillä ehjänä 45..55 tyhjäkäyntisuuttimella ja 115..125 pääsuuttimella ihan ok. Laita vaikka kuvat tulpista jos haluut vertaistukee tulkinnassa.

Edited by Matti-Pekka
  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

Taas tuli ropattua pikku tauon jälkeen. Kaasariin vaihdoin neulaventtiilin, pykälää isomman tyhjäkäyntisuuttimen ja koitin säätää kiihdytyspumpun ainakin vähän sinnepäin mitta-astialla. Bensapaineet tuli myös säädettyä 2.5psi.

Uutta jakajaa asentaessa tosiaan huomasin että akseli on ilmeisesti 180astetta väärin. No ajattelin että tämä ei haittaa kun valokynällä katottuna lamppu sammui kun jakajan käänsi alipainekello päin bensapumppua.
Tyhjäkäynnilla sain jakajan hyvin osumaan tyhjäkäynnin ennakko merkkiin alipaine tulpattuna kaasarista.
No sitten koitin kierroksilla alipaineletku kytkettynä katsoa ennakoita. En saanut kuolon kohdan merkkiä mitenkään kierroksilla osumaan siihen 30-40asteen kohdilla. Lamppu teki myös välillä sitä että ennakkomerkki ja kuolomerkki hihnapyörässä näkyi ikään kuin kahdesti. Eli onko kenties sytkäjohdoissa häikkää vai onko osaamattomuutta kun tässä ekaa kertaa koitin säädellä lampun kanssa muutakuin staattisesti.

Jätin kuitenkin jakajan siihen asentoon missä sain tyhjäkäynnillä ajoitusmerkit kohdalleen eli ilmeisesti 7.5 astetta ja kävin koeajolla. Auton tuntui että pelasi paremmin mutta vielä on nykimistä/puutumista alakierroksilla. Vähän alkaa usko loppua ja säätökelit tältä vuodelta…

Eli mahtaako tuota virranjakajaa täytyä päästä kääntämään vielä enemmän kellon suuntaisesti? Ei tekisi mieli alkaa tuota jakajan akselia irroittamaan tuolta noviisina…

 

 

Link to comment
1 hour ago, ajomies said:

Ei ole oikein muuta tehtävissä, kuin etsiä erimallinen bensapumoou, joka sallii enemmän kääntämistä, kone koossa ei pysty akselia kääntämään

Pystyy... vaatii jakajan ja bensapumpun/käyttötapin/bakeliitin poistamisen. Sen jälkeen on virranjakajan käyttöakseli nostettavissa ulos ja käännettävissä mihin asentoon haluaa.

Edited by Tutkija
Link to comment

Se bakeliitti melko varmasti katkeaa irrotettaessa koneen sisään. Palstalta löytyy ohjeet jämän irroitukseen, muistaakseni tarvitaan ainakin kierretappia ja varmasti sitä bakeliittisilppua tippuu koneen sisään. 
 

tämä vain tiedoksi jos operaatioon ryhdyt, tilaa ainakin uusi bakeliitti varastoon.

  • Like 1
Link to comment
11 minutes ago, peruskallio said:

Se bakeliitti melko varmasti katkeaa irrotettaessa koneen sisään. Palstalta löytyy ohjeet jämän irroitukseen, muistaakseni tarvitaan ainakin kierretappia ja varmasti sitä bakeliittisilppua tippuu koneen sisään. 
 

tämä vain tiedoksi jos operaatioon ryhdyt, tilaa ainakin uusi bakeliitti varastoon.

Joo siitä lohkes jo vähän kun pumpun irroitin ja lisäsin tiivisteitä. Täytyy nyt mitata ne puristukset ja jos niissä on jotain niin tarvii alkaa etsimään jotain ketä kävisi koneen läpi kunnolla ja sais kaikki kuntoon. 

Link to comment

Ei sitä akselia mihinkään tarvitse kääntää. Hyppäytät tulpan johtoja yhden paikan verran ja saat käännettyä jakajaa 90° tai 180° kun siirrtä johtoja kaksi pykälää.

 

7,5° ennakkoa on liian vähän nykybensalle, 9°-10° niin käynti paranee.

 

EDIT: Jos sulla on 60-luvun virranjakaja pelkällä alipaine-ennakolla niin siitä ei voi vaihtaa tulpanjohtoja, siinä on 3. pytylle sytkää myöhästetty ja se pitisi mennä myös sinne.

Link to comment
27 minutes ago, metake said:

Ei sitä akselia mihinkään tarvitse kääntää. Hyppäytät tulpan johtoja yhden paikan verran ja saat käännettyä jakajaa 90° tai 180° kun siirrtä johtoja kaksi pykälää.

 

7,5° ennakkoa on liian vähän nykybensalle, 9°-10° niin käynti paranee.

 

EDIT: Jos sulla on 60-luvun virranjakaja pelkällä alipaine-ennakolla niin siitä ei voi vaihtaa tulpanjohtoja, siinä on 3. pytylle sytkää myöhästetty ja se pitisi mennä myös sinne.

Tätä pähkäilin onnistuuko se että ”huijaa” johtojen järjestyksellä. Ei vaan ole tuo jakajan sielunelämä selvillä niin en tiennyt voiko noin tehdä.

Jakaja on siis osakaupppa.com sivuilta tilattu halppis alipainekiinajakaja.

Säädänkö siis tuon jakajan vain tyhjäkäynnin perusteella alipainetulpattuna tuohon noin 10asteeseen ja jätän kierroksilla hinkkaamisen väliin?

Link to comment

Jos tyhjäkäynti on nyt ongelma, säädä se tyhjäkäyntiennakko nyt alkuun kuntoon.

 


Kierroksilla ennakot sitten on mitä on. Voihan hihnapyörään vaikka tussilla tehdä merkin 30 asteen ennakon kohdalle ja katsoa lampulla kierroksilla että ei ole mitään ihan järjetöntä. Liialla ennakolla kaasu pohjassa kone alkaa jossain kohtaa nakuttamaan ja se on koneen tuho.

Link to comment
17 minutes ago, peruskallio said:

Jos tyhjäkäynti on nyt ongelma, säädä se tyhjäkäyntiennakko nyt alkuun kuntoon.

 


Kierroksilla ennakot sitten on mitä on. Voihan hihnapyörään vaikka tussilla tehdä merkin 30 asteen ennakon kohdalle ja katsoa lampulla kierroksilla että ei ole mitään ihan järjetöntä. Liialla ennakolla kaasu pohjassa kone alkaa jossain kohtaa nakuttamaan ja se on koneen tuho.

Tyhjäkäynti ei ole ongelma vaan pienillä kierroksilla auton nykiminen/hyytimen kun alkaa kiihdyttämään tai ajaa tasakaasulla.

Se vähän siis hämäsi kun säädin tyhjäkäynnillä ennakon staattisesti ajoituslampulla merkkiin niin kierroksilla en saanut enää ajoitusmerkkejä osumaan vaikka ajoituslampusta sääsi asteita 30-40 väliin.

Link to comment

Käänsin ton virranjakajan nyt 180astetta ja sääsin sytkän silmällä tohon noin 10 asteeseen eli vähän ohi sen merkin. Lampusta kun koitat noita asteita säätää niin ei kyllä luonaa. En tiedä onko vika miehessä vai lampussa. Veikkaan ensimmäistä vahvasti. Vieläkin vähän hämää kun merkit näkyy tuplana lampulla katsottaessa. Muistaakseni tätä ei ollut staattisella ajoituslampulla katsottaessa mitä ei nyt enää tontilla ole.
Eli lopputulema on taas sama koeajon jälkeen. Auto on voimaton alakierroksilla. Nelosvaihteella pitää vauhtia olla melkein 80 ettei ala hyytymään/lähtee kiihtymään hyvin. Ennen jaksoi nelosella hyvin vaikka tasaista 60. Heti kun tietty kierrosalue on ohitettu niin alkaa kiihtymään ja jaksaa mennä.

Hyvä motivaatio alkaa talvella iskemään uutta osaa autoon…(tähän sellainen itseään päähän ampuva hymiö.)

Link to comment
20 hours ago, tolvana said:

Jos lamppu on semmonen mätänetin muutaman kympin lamppu niin taas on mennyt rahat hukkaan kuin myös pokemonjakajassa, nupiks vielä vähän kehno kaasutin niin siinäpä sitä loppuelämä meneekin ja loputuloksesta ei hyvää saakaan.

Lamppu on varmaankin just sellanen.Näistä ei oo kokemusta ennestään.
Joo olisi ehkä pitänyt vaan ostaa suoraan kärjetönjakaja.

Kaasutin oli autossa jo valmiina ja lähes joka paikassa on näitä kiinakaasareita myynnissä enkä oikein tiedä mikä tähän sitten olisi hyvä.

Link to comment

Jos tuo olis mulla korjaamolla niin laittaisin 123tune jakajan kiinni, piuha ohjaamoon ja katsoo ajaessa että heitteleekö ajoitus nykiessä. 

Tietty jos nykiminen ois kadonnut niin vian aiheuttajakin ois tuolloin löytynyt.

 

Kaikkein helpoimmalla diagnosoinnissa pääsee useimmiten poissulkemalla mahdollisia vikakohteita. Siks mulla on useita ehjiä kaasareita ja läjä uusia ja vanhoja jakajia että nuo vermeet saa toimimaan ja viat löytyy.

 

 

Link to comment
28 minutes ago, tolvana said:

Jos tuo olis mulla korjaamolla niin laittaisin 123tune jakajan kiinni, piuha ohjaamoon ja katsoo ajaessa että heitteleekö ajoitus nykiessä. 

Tietty jos nykiminen ois kadonnut niin vian aiheuttajakin ois tuolloin löytynyt.

 

Kaikkein helpoimmalla diagnosoinnissa pääsee useimmiten poissulkemalla mahdollisia vikakohteita. Siks mulla on useita ehjiä kaasareita ja läjä uusia ja vanhoja jakajia että nuo vermeet saa toimimaan ja viat löytyy.

 

 

Juu tässä oon koittanu sulkea kaikkea pois pikkuhiljaa. Oikeastaan ei ole kuin tulpanjohdot jäljellä. Veikkaukseni on silti että tossa kaasarissa on edelleen jotain häikkää… Toi olis hyvä kun sais kokeilla toisella kaasarilla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...