Jump to content

Juniksen pyyhkijänmoottorit


Recommended Posts

Neuvokaas vähän tietämätöntä.. Piti tehdä -65 juniksen pyyhkijän moottorista 12 volttinen, mutta eihän se tietysti onnistunut kerrasta.. Mulla on siis tuo -65:n orkkis moottori, ja siihen tuo osakauppojen myymä ankkuri, mutta sepä ei pirulainen olekaan kuin -64 saakka, ja eihän se käynyt tuohon, kuva selventää asiaa..

 

Ei ollut vaihtoehtoisia osia nyt käsillä, niin:

 

- sopiiko tuohon -65 mekanismiin -64 ja vanhempien pyyhkijänmoottori?

- sopiiko tuohon kuplan pyyhkijänmoottori?

 

Jos molempiin edellämainittuihin vastaus on ei, niin miten olette asian ratkaisseet?

 

 

20221106_184411.jpg

Link to comment

Mulla on se 64 junan koneisto, mihin svapattu jostain samannäköisestä 12v kupla koneistosta toi kuvan ankkuri.

Joten varmaan helpoin ettiä se vanhempi koneisto jos niissä kerran on jotain eroja ?

Kuplan koko mötäle saataa käydä varmaan / ehkä fyysisesti, mutta junassa pitää olla sellainen mikä pysähtyy heti, ilman mitään aloituskohtaan palautus automatiikkaa.

 

Kaikkein helpoin ratkaisu on safarit, niiden kanssa ei pyyhkimiä tarvitse :)

Link to comment
Mulla on se 64 junan koneisto, mihin svapattu jostain samannäköisestä 12v kupla koneistosta toi kuvan ankkuri.
Joten varmaan helpoin ettiä se vanhempi koneisto jos niissä kerran on jotain eroja ?
Kuplan koko mötäle saataa käydä varmaan / ehkä fyysisesti, mutta junassa pitää olla sellainen mikä pysähtyy heti, ilman mitään aloituskohtaan palautus automatiikkaa.
 
Kaikkein helpoin ratkaisu on safarit, niiden kanssa ei pyyhkimiä tarvitse :)
Sen verran sain selville, että -65 junassa taitaa olla ihan omansa tuo koneisto. Pitää kokeilla tuo kuplan moottorin sopivuus, palautushan niissä ei ole ongelma kun jättää vaan johdon irti.

Safarit on, mutta olen ymmärtänyt että sateella ne voisi pitää kiinni..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Eikö helpointa ole vain laittaa etuvastus? 
Sellainen on nyt ja pyyhkimet on ihan voimattomat, ja kun suostuvat pyyhkimään niin nopeus kasvaa sitä mukaa kun vastus lämpiää..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Itse ymmärtänyt että tuo ankkuri sopii vain yhen valmistajan moottoriin. Olisko ollut SWF mihin sopii ja sulla nyt varmaan VW leimoilla varustettu moottori.

 

Ja eikös '67 moottori ja koneisto olisi hyvä ratkaisu.

Link to comment
Itse ymmärtänyt että tuo ankkuri sopii vain yhen valmistajan moottoriin. Olisko ollut SWF mihin sopii ja sulla nyt varmaan VW leimoilla varustettu moottori.
 
Ja eikös '67 moottori ja koneisto olisi hyvä ratkaisu.
Kyllä tuo on SWF, mutta näkyy juuri tuo -65 olevan se poikkeva yksilö, siksi osakauppiaatkin määrittää ankkurin sopivuuden 7/64 saakka.

-67 vivusto ja moottori olis kova juttu, olisko sellaista myytäväksi saakka?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

No eipä se kuplan moottorikaan helpolla onnistu. Juniksessahan tulee molemmat käyttövarret moottoriin kiinni kun kuplassa vain toinen, eli akselitappi on liian lyhyt.. Ja on siinä muitakin pieniä eroja mutta ne ei nyt niin oleellisia ole.ef5bba21472727fce06116727b7e33ce.jpg

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
17 minutes ago, metake said:

No eipä se kuplan moottorikaan helpolla onnistu. Juniksessahan tulee molemmat käyttövarret moottoriin kiinni kun kuplassa vain toinen, eli akselitappi on liian lyhyt.. Ja on siinä muitakin pieniä eroja mutta ne ei nyt niin oleellisia ole.ef5bba21472727fce06116727b7e33ce.jpg

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Onko tuossa kuvassa kumpikaan -65 junan moottori? Eikös se oo musta pyöreä, sellainen ainakin omissa laatikoissa pyöri. Numero tais olla 2119551110 one year only kait.

Link to comment
Onko tuossa kuvassa kumpikaan -65 junan moottori? Eikös se oo musta pyöreä, sellainen ainakin omissa laatikoissa pyöri. Numero tais olla 2119551110 one year only kait.
-67 on pyöreä moottori, en tiedä onko jo -66. -64 saakka oli kokonaan erilainen systeemi jossa moottori ja pyyhkijät ei ole kiinteästi samassa paketissa. Ja -65 on tällainen kuplan systeemiä muistuttava. Alempi moottori siis on tuo -65 juniksen.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Mitäs jos akselitapin siirtää toisesta tai tekee kokonaan itse?
Toki kaikki on mahdollista, joskaan ei välttämättä yksinkertaista. Tapit on niitattu tms. kiinni, mutta pitää tutkia..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Hitto kun tästä on jo yli 10v kun itte värkkäilin tuon saman kanssa, mutta olikohan se niin että sun pitää swappaa juniksen toi viipotin osuus, tohon 12v kuplan koneikkoon ?

Mutta hämmennän lisää ja oem henkinen vaihtoehto tuote on 911 takalasin pyyhkijä koneisto, mikä on samoilla mitoilla kun 65 juniksen.

 

 

s-l500.jpg

Edited by PZQ
Link to comment

Tämä(kin) ongelma alkoi ratkeamaan kun ystävälliseltä kanssaharrastajalta löytyi -67 juniksen vivusto moottoreineen... 

 

-66 ja -67 pyyhkijän moottorit on käsittääkseni vaihtokelpoisia, eli -66:n saa 12 volttiseksi pelkällä moottorin vaihdolla, ja -64 vanhempiin saa 12 volttisen ankkurin, mutta tuo -65 on vähän ongelmallinen ilman tuota uudempaa koneistoa..

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Noniin, nyt on -67 koneisto käsissä, mutta eihän se tietenkään sovi -65:een vaan osuu tuulilasin puhallinputkiin.. Rälläkkää ja hitsipilliä tarvii että saa sopivat kolot putkiin..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...