Jump to content

Varhais vs myöhäispalliksen jarrut


Recommended Posts

2 hours ago, Pedalpusher said:

Mikä on ero varhaisen 5x112 ja myöhäisen 5x112 palliksen etujarrujen ero?

 

Kun ulkoisesti näyttää niin samalta.

 Early-Varhaisen pallon jako on 5x205

Mutta noi 5x112 taisi olla keskenään sekotettavissa

 

Edited by PZQ
Link to comment

Jarrusatulat on hieman erilaiset -72 5x112 palliksessa, mutta ainoa merkittävä eri on hieman erilainen kiinnitys. Varhaisia satuloita ei valmisteta, mutta uudempia saa, ja niihin saa puslat joilla kiinnitys vanhempaan olkaan onnistuu.

 

Puslat: https://www.justkampers.com/211615101-top-and-bottom-bushes-set-for-caliper-kit-j12624-vw-t2-bay-1970-1972.html

 

Koko sarja: https://www.justkampers.com/vw-t2-bay-window-parts/t2-bay-braking-system-parts/brake-discs-backing-plates-fittings/brake-caliper-conversion-kit-vw-t2-1970-1972.html

Link to comment
On 12/6/2022 at 10:01 AM, portu said:

Mielestäni puhuttu levyjarrullisista kokoajan, joten silloin ei jako muutu.

71-72 levyt ja satulat erilaiset ku myöhäisen, mut napa on sama 5x112.

Nojuu tuo varhaispalliksesta ja levyjarruista puhuminen ei vaan oikein mun päässä sovi samaan lauseeseen, sen verran sekalainen termi tuo varhaispallis kun on näistä crossovereista puhutaan.

  • Like 1
Link to comment
16 minutes ago, Tanhis said:

Nojuu tuo varhaispalliksesta ja levyjarruista puhuminen ei vaan oikein mun päässä sovi samaan lauseeseen, sen verran sekalainen termi tuo varhaispallis kun on näistä crossovereista puhutaan.

Varhaispallikseksi lasketaan vielä -71, crossover oli -72 ja siinä earlyn etuvilkut, laten takavalot
-71sessä on jo levyt
 

Edited by Urbantoy
Link to comment
On 12/7/2022 at 5:46 PM, Urbantoy said:

Varhaispallikseksi lasketaan vielä -71, crossover oli -72 ja siinä earlyn etuvilkut, laten takavalot
-71sessä on jo levyt
 

Tätä just tarkoitin kun mun mielestä varhaispallikseen liittyy oleellisesti pulttijako ja siksi mun mielestä '71 on jo crossover.

Link to comment

Ei se nyt mene niin Tanhis, Crossover on -72 ja se on vielä malli jossa oli "one-year only" juttuja.
Tuolta voi lukasta siitä lisää:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=467858&start=0

Joka alkaa vielä:
I've had my 72 bus for some time now and over the years encountered some "one-year" only issues. I know in the UK it is often refered to as the "crossover", because of it's transition from the classic early low light appearance to the later bay look. So I thought I would start a list of one-year only or unique features specific to the 72 bay's:

Link to comment
On 12/3/2022 at 10:10 AM, Pedalpusher said:

Mikä on ero varhaisen 5x112 ja myöhäisen 5x112 palliksen etujarrujen ero?

 

Kun ulkoisesti näyttää niin samalta.

Tuo oli alkuperäinen kysymys, otsikko on mitä on. Vastaus on jo saatu ja tiedostettu. 

  • Like 1
Link to comment
3 hours ago, Urbantoy said:

Ei se nyt mene niin Tanhis, Crossover on -72 ja se on vielä malli jossa oli "one-year only" juttuja.
Tuolta voi lukasta siitä lisää:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=467858&start=0

Joka alkaa vielä:
I've had my 72 bus for some time now and over the years encountered some "one-year" only issues. I know in the UK it is often refered to as the "crossover", because of it's transition from the classic early low light appearance to the later bay look. So I thought I would start a list of one-year only or unique features specific to the 72 bay's:

Ei menekkään, siksi sanoinkin mun mielestä. 

Mun mielipide on että varhaispalliksen tuntomerkit on.

-Ovaalit takavalot ja pyöreämuotoiset jäähdytysritilät.

-Matalat etuvilkut

-Ohkaset puskurit

-5x205 jako

Kun näistä karsitaan pois yksikin niin silloin ei ole enää kyseessä varhaispallis vaain crossover.

 

Ja edelleen.... mun mielestä se menee näin. Mulle ihan yks ja sama mitä mieltä joku muu on. Yhden '71 myin pois kun ei se mun mielestä ollut varhaispallo.

 

 

  • Like 1
Link to comment
On 12/11/2022 at 12:11 AM, Tanhis said:

Ei menekkään, siksi sanoinkin mun mielestä. 

Mun mielipide on että varhaispalliksen tuntomerkit on.

-Ovaalit takavalot ja pyöreämuotoiset jäähdytysritilät.

-Matalat etuvilkut

-Ohkaset puskurit

-5x205 jako

Kun näistä karsitaan pois yksikin niin silloin ei ole enää kyseessä varhaispallis vaain crossover.

 

Ja edelleen.... mun mielestä se menee näin. Mulle ihan yks ja sama mitä mieltä joku muu on. Yhden '71 myin pois kun ei se mun mielestä ollut varhaispallo.

 

 

 

Toinen vaihtoehto olis myöntää et oot väärässä. Mut voithan mennä noilla omilla säännöilläsikin 😁

 

  • Like 1
Link to comment
1 hour ago, -tipi- said:

 

Toinen vaihtoehto olis myöntää et oot väärässä. Mut voithan mennä noilla omilla säännöilläsikin 😁

 

En mä oo väittänyt että muut olis väärässä kun tää on mun mielipide. ;D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...