DOODAH Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Taustaa: Tuli 80-luvun lopulla paikalliselta vw-gurulta tieto kuplasta jossa ratti väärällä eli oikealla puolella. Sillon tällöin asiaa sivuttiin ja jossain vaiheessa 90 lukua tuo kupla oli siirtynyt tuon saman gurun omistukseen. Kovasti mietittiin miten tuon saisi hommattua itselle. Oli jo suunnitteilla että laitellaan tuo ajo kuntoon, mutta ei sitten kuitenkaan mahtunut silloisten projektien sekaan tuon kunnostus. Auto unohtui vuosiksi. Ja ulkovarasto 11 tyhjäyksen aikaan tuo siirtyi koivulahteen pellolle pakujen sekaan odottelemaan parempia aikoja. Kesällä 2021 sitten päästiin tuosta lopulta kauppoihin. Kovasti oli ottanut kipeetä ulko seisotus. Ja hankalia osia puuttui. Niitä tässä on pyydystelty, vielä ei hitsata. 1 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Tuo 90 luvun aika tais loppua 2000 kun siirrettiin tuo jonosta ulkovarasto 11:seen odottelemaan. Näissä kuvissa vielä aika kopsakka. Alkuperäisen omistajan vävy oli vähä hitsaillu. Oikee kynnys ja etukolmio hitsattu. No ehkä menee uusiksi... Ei oo invakamat vielä kovin ruosteessa Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Ja 2021 kun oli kaupat sovittu oli aika käydä kattomassa mita 20 vuotta pellolla on saanu aikaan. Ei tuo nyt parantunu ole, mutta kunnostamis vörtti on. Siispä siirtoa tallille suunniteltiin. Ja ennenkun lumet tulee. Oli sentään jo syykuu. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Lokakuussa nouto. Ehkä lyhkäsin kotiutus. Oli pikkusen yli 10 kilsaa tallilta. Ehti kammeta täydemmät renkaat alle ja painepesuria pintaan, ennen pimeetä. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Kuukautta myöhemmin olikin jo lumi maassa. Huonon takaluukun tilalle pikkusen parempi. Toinen etuloksuki löyty. Ja etuvalot on jo nysvätty. Voi olla ettei kummatkaan noista tule tähän, kun kesällä löyty oikeat usa valot. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Vapuksi 2022 olikin kiire sulatella lumet, kun tuli komento automuseolle kököttämään. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Ja silläaikaa olikin tallille putkahtanu moottori. Jumissa, mutta melko täydellinen. Siispä palasiksi ja osia hommaamaan. Ikävin homma näissä ajosta nääneissä pannuissa on tuo putsailu. Pytytkin irtos ilman dynamiittia. Ameriikasta löyty 1200cc bug spray. 1200cc käärmeenpesä löyty vasta tänä kesänä. VIelä on sorsat ja J-putket tekemättä. Flektikoppaan lopullinen väri, niin tästäkin saa savut. 2 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 Osottautu melko vaikeeksi tuo RHD homma pisteosien kannalta. Pari vdo ja magura bensamittaria jo tutkin, että meniskö ihan vaan kehyksen kääntämällä, no ei mene, vaikka ehkä kelpaiskin. Löyty sitten austraaliasta sähkönen RHD bensamittari. Ja yllätys yllätus ei tuo taustapeilikään näissä sama ole. Vois ehkä lämmittää ja kääntää oikeekätiseksi, mutta kun löyty 114 leimallinen kengurupeili, piti ottaa myös se. Ja kun alkas kenguruhommat niin otettiin myös MPH mittari aussilogolla. Ja vasemman oven sisäkaffa vielä samaan pakettiin. Josko näillä olis paikattu hankalimmat puutteet. Toki jos jollakin on vinkata RHD mattosarjaa, niin ehkä sekin auttais. Potkupelli nyt menee kääntämällä, onneks polkimet oli tallella... EI oo helpoin keissi tämä. 3 Quote Link to comment
Jani Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Kunnostuksen arvoinen auto, mistä olen itsekin teinistä asti ollut tietoinen eikä ikinä päässyt hieromaan kauppoja.😁 1 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 2, 2023 Author Share Posted September 2, 2023 RHD stroker. Tää oli hankala löytää 3 6 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Pitikse käynnistää oikeella eli väärällä kädellä ja pyöriikin hihnis ihan eri suuntaan vai? Quote Link to comment
Urbantoy Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 4 hours ago, DOODAH said: RHD stroker. Tää oli hankala löytää On se Isännän näköinen tuo "PikkuKaveri" Quote Link to comment
Kurre Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Toi pikkukaveri on ihan ku peilikuva Jerestä Quote Link to comment
Urbantoy Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 1 hour ago, Kurre said: Toi pikkukaveri on ihan ku peilikuva Jerestä Mistä tuossa muka näkee että on peilikuva, onko Iso-Deellä noukka jotekin eri suuntaan vinossa ku "normikuvassa" 😄 Kyllä minä uskon että Iso-Dee on RHD rookkerin löytänyt, ei kait se laturi ois muuten eripuolella ku normikoneessa Kuvastahan sen näkee 🤣 Se on pakko usko jos Iso-Dee niin sanoo 😁 Quote Link to comment
CallookVdub Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 (edited) RHD:n kattila: Speksit -65’ only (113.101.373D) kannet vw vaihtomoottori stanssilla, kanavat portattu ja kiillotettu mun toimesta Venttiiliohjurit holkitettu Uudet TRW pakoventtiilit ja venttiiliseeteihin koneistettu 3-kulma Imuventtiilit takahiottu 30 asteen kulmalle 1.1:1 Keinuvivut hieman isomman noston saamiseksi Kiillotetut ja tasapainotetut kiertokanget Kampiakselin laakerikaulat kiillotettu 7.415kg kevennetty vauhtipyörä Lohko deburrattu ja kiillotettu sisäpuolelta, jotta kampiakselin heittämä öljy palautuisi öljypohjaan tehokkaammin 146mm Empi Power pulley Kolbenschmidt kupupää männät jotka nosti puristussuhdetta 6,8:1stä 7,1:1teen Stressihoonatut täysripa pytyt Uudet laakerit, stefat, tiivisteet, männänrenkaat ym. Holley 2100 ”Bugspray” 2-kurkkuinen kaasutin sinkatulla Thunderbird products ”Dual throat ram manifold” imusarjalla (Alkuperäinen suunnitelma oli 30 PICT-1 1200 imusarjaan, mutta tehon kannalta pullonkaulana olis ollu imusarja jonka halkaisija laipan kohdasta 26mm) Bosch ZV/PAU 4R6 iso jakaja (tää luultavasti vaihtuu valurautarunkoiseen Bosch 010 jakajaan, koska luulen, ettei vakio alipaine-ennakkojakaja oo pariskunta ton Bugsprayn kanssa, vaikka siinä alipainelähtö onkin) 35mm 1200 käärmeenpesä, vaimentajaksi luultavasti Bugpack Glasspack 1.5mm Dekki ja 45cc palotilat Mooneyes teema moottorinpelleissä tekastu omasta päästä Ihan tyytyväinen oon jos tästä vaikka 45ponia irtoisi koneesta. Edited September 7, 2023 by CallookVdub 8 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 17 Author Share Posted September 17 oho melkein vuosi viime postauksesta. Pannu edelleen lattialla. Oli aikeissa asentaa 59koogeeseen. No ei vielä ajankohtaista. Korihommia silmällä pitäen on tammikuussa ostoilmo paksutolpan varaosakopasta. Löyty melko nopeesti 2kpl 64:sia. Ensimmäinen projekti vaiheeseen pysähtynyt bahaba blue johon kuitenkin oli peltiosaa ostettu riittävästi. Ja just niitä paloja mitä tähän tarvii. Sivussa löyty myös rubyred melko kokonainen latolöytö. Joka tarkastelussa olikin niin hyvä ettei sitä pilkkomaan aleta. Nyt on kolme 64:sta ja tämä 62:nen joista tehdään ainakin 3 liikkuvaa biiliä. Tulevana talvena näistä valmistuu ainakin 1. 6 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.