Jump to content

Laikka avo projekti !


Guest vwavo

Recommended Posts

laikka parempi kuin alkuperäisen silpominen mieleiseksi...

tulee aika paljon muutoksia...eli aikaa menee paljooon..

en tiedä vielä ensi kesästä kun rahaa palaa...

mutta yritystä on !!!!

Link to comment

Ensin haetaan kilvet (siis avo lukee rek.otteessa) ja sitten radikaalisti muuttamaan mieleiseksi.

nykyään aika homma saada umpi pehkulaattoriin avon papereita ,pitäis olla hitsisaumoistakin jotkin lujuus laskelmat mutta kuka estää ajelemasta ilman kattoo....

Link to comment
Ensin haetaan kilvet (siis avo lukee rek.otteessa) ja sitten radikaalisti muuttamaan mieleiseksi.

nykyään aika homma saada umpi pehkulaattoriin avon papereita ,pitäis olla hitsisaumoistakin jotkin lujuus laskelmat mutta kuka estää ajelemasta ilman kattoo....

 

Tai rakentaa ne tarkalleen alkuperäistä vastaaviksi...

 

Hieno homma jos rekisteriotteessa on jo maininta. :)

Link to comment

Ähtärit ? anteeksi maalaisuuteni

olen silmät kierossa suunnitellut tätä omaa projektia (väri,sisusta, kaaret yms..)että on jäänyt "perussanastot" vähemmälle ja toisekseen nämä on ensimmäisiä viestejä "ulkomaailmaan"

Link to comment

Ähtäri, no ei hitossa

näyttääkö se siltä

penkit:recarot

alusta:levyt nurkkiin ja säädettävä madallus eteen ja taakse

vanteet:azev 17"

turvakaari:kiillotettu rosteri (penkin myötäiset )

tykkään kliinistä ei kai se tee siitä "teini corollaa"

Link to comment

Tää on tää loputon lapsellinen pelleily: "sun kuplassa ei oo puskureit, se on ihan ähtäri, lykkää suohon!" "sulla on autossa vettä, et saa leikkiä meidän hiekkalaatikolla!" "sulla on vaan peltivanteet, ootko köyhä?". Vittu kun jaksaa isot miehet olla tyhmiä, päätä pitää päästä rääpimään ihan tavan vuoks ja kilpaillaan vielä kuka ehtii ne peruslässytykset ensiks laukomaan ja olemaan kovin jätkä.

 

Keskustelupalstat on hyviä kun kaikilla on mahdollisuus osallistua ja tuoda esiin mielipiteensä. Samasta syystä ne on helvetin huonoja.

Link to comment

Toi ähtäriläppä toimii sillon kuin molemmat osapuolet on siinä mukana, mutta kun vastaan tulee tyyppi joka et tunne tarinaa, touhulta hiukan katoaa pohja. Harvat kuitenkaan ihan tosissaan toisten tyylisuuntauksia mollaavat.

 

Ykskin kaveri sanoi suunnilleen jokaista vastaantulevaa kuplaa ähtäriksi, sen perusteella, että hänen sininen kaunottarensa sattui olemaan orkkis sähköillä, orkkiskorkeidessa ja melkein orkkis kaikkea. Nyt sille on hyvä kuittailla kun uusi omistaja on ähtäröinyt siihen yhdistysluomea ja ties vaikka mitä =)

Link to comment
Ootko jo hakenu luvat?

 

Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan!

Tottakai niihin saa luvat, ne pitää vaan hakea AKE:lta... :P ;)

 

 

Ei mun käsittääkseni ole lupaprosessi vaikeutunut yhtään muutamaan vuoteen, eli lupia ei tarvita vaan riittää kun katsastusmies muutoskatsastaa avoksi. Tietysti pitää olla sen verran prosyyrejä että pystyt osoittaan mitä kaikkea tehty ja miten. Näin ainakin meikäläisen avon kanssa meneteltiin ja penniäkään en luvista maksanut, enkä akea vaivannut.

 

Jos joku tarvii lisää infoa ni privaa vaan ni katellaan voinko auttaa...mulla pitäis olla ne prosyyritkin tallella jossain??

Link to comment
Ootko jo hakenu luvat?

 

Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan!

Tottakai niihin saa luvat, ne pitää vaan hakea AKE:lta... :P ;)

 

 

Ei mun käsittääkseni ole lupaprosessi vaikeutunut yhtään muutamaan vuoteen, eli lupia ei tarvita vaan riittää kun katsastusmies muutoskatsastaa avoksi. Tietysti pitää olla sen verran prosyyrejä että pystyt osoittaan mitä kaikkea tehty ja miten. Näin ainakin meikäläisen avon kanssa meneteltiin ja penniäkään en luvista maksanut, enkä akea vaivannut.

 

Jos joku tarvii lisää infoa ni privaa vaan ni katellaan voinko auttaa...mulla pitäis olla ne prosyyritkin tallella jossain??

 

Käsittääkseni on vaikeutunut (itsellä rekisteröity 80-luvulla avoksi ) kirppujahan ei saa enää rekisteriin... pitää käsittääkseni olla lujuus laskelmat ja muita juttuja ?

Link to comment
Käsittääkseni on vaikeutunut (itsellä rekisteröity 80-luvulla avoksi ) kirppujahan ei saa enää rekisteriin... pitää käsittääkseni olla lujuus laskelmat ja muita juttuja ?

Itseäsi hieman lainaten pitää olla lujuuslaskemat jos alustaa menee pätkimään, mutta kirppua ei kai kukaan ole suoraan kieltänyt tekemästä. Avoksi ainakin pari vuotta sitten vielä sai muuttaa jos muutettiin rakenteeltaan avomallia vastaavaksi. Ts avon valvikepalkit ja muut korivahvikkeet tulee löytyä. Toimenpiteen suorittamiseksi ei tarvinnut Aken lupia. Jos suoraan speedsteriksi haluaa niin sit joutuu kyl kääntymään akentin puoleen mutta ei luulisi olevan ongelma mikäli liittää mukaan avon vahvikkeista piirrokset ja selventää ettei muutkaan korirakenteet heikennä autoa avoon nähden.

Link to comment

Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; )

 

En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu.

 

Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea.

 

Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville.

 

Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty.

 

Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : )

Link to comment
Guest Forsbacka

Mä kyselin tota avottamista AKE:lta about vuosi sitten, kun leimakonttori sanoi suoraan, että eivät suostu muutoskatsastamaan ilman AKE:n lupaa.

Silloin AKE:n kanta oli hyvin selkeä: Poikkeuslupa vaaditaan, mutta sen kyllä saa.

Asetuksessahan sanotaan, että alkuperäistä avoa vastaavan laikka-avon saa papereihin pelkällä muutoskatsastuksella.

Tästä kun urputin AKE:lle tuumasivat vain, että "tiedetään kyllä, että siellä lukee niin, mutta tätä kohtaa sovelletaan nyt näin".

Tulkitsin silloin niin, että tällä poikkeusluvan vaatimisella, jää AKE:n harteille arvioida kuinka hyvin laikka-avo vastaa sitä alkuperäistä avoa ja konttorin tehtäväksi jää vain tarkistaa, että rakenteet vastaavat myönnettyä poikkeuslupaa.

Link to comment

Kimmolla on hyvä konttori, pitää alkaa ittekkin asioimaan sielläpäin :-)

 

Viime kesänä tuli palasteltua alkuperäinen avo. Siinä touhussa tuli huomattua, että orkkiksessa on loppu viimeksi huomattavasti enemmän vahvikkeita korissa kuin mitä laikkoihin on luvissa vaadittu (ainakaan minulta).

Link to comment

Se on kato siitä kiinni, ku ei kysele liikaa vaan ottaa vaan siltä yheltä asialliselta katsastusmieheltä asioista selvää, ja sit ku leima on tulossa ni varaa ajan siltä samalta katsastajalta ku se on jo tekovaiheessa ollut myötämielinen. Ei tossa ole Akella mitään nokankoputtamista!

Link to comment
Se on kato siitä kiinni, ku ei kysele liikaa vaan ottaa vaan siltä yheltä asialliselta katsastusmieheltä asioista selvää, ja sit ku leima on tulossa ni varaa ajan siltä samalta katsastajalta ku se on jo tekovaiheessa ollut myötämielinen. Ei tossa ole Akella mitään nokankoputtamista!

 

joo näkyy olevan katsastus hommissa meno kuin venäjällä....

no aivan sama kun on jo kilvet !

toisessa ei ole mut tehään siitä lava härveli ilman kattoa ja lokareita ja ajellaan tiluksilla vaikka heinää hevosille !

Link to comment
Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; )

 

En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu.

 

Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea.

 

Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville.

 

Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty.

 

Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : )

 

tarkoitin vuotta 2006 vai 2005 (hyvä muisti), tuliko silloin jotain muutoksia ?

en ole kerennyt käymään konttorilla !

itsellä löytyy toi 30mm tanko tuulilasinkehyksestä...

Link to comment
Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; )

 

En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu.

 

Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea.

 

Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville.

 

Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty.

 

Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : )

 

tarkoitin vuotta 2006 vai 2005 (hyvä muisti), tuliko silloin jotain muutoksia ?

en ole kerennyt käymään konttorilla !

itsellä löytyy toi 30mm tanko tuulilasinkehyksestä...

 

Ei merkittävästi ole tullu muutoksia avottamiseen vuodesta 1999-2000....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...