Jump to content

vw 1.6 viritys!


Guest BugPower

Recommended Posts

Guest Sammyee
Mites, ostin tommosen arpasarjan 85,5 putkia ja mäntiä. 2 kpl männistä oli 2mm renkailla ja toiset 2kpl 2,5mm. Iskenkö tommosenaan uusilla renkailla kiinni vai hommaanko jostain 2kpl 2mm renkailla olevaa mäntää?

 

ma hommaisin toiset 2 etta olis kaikki samanlaiset. Punnitse ne myos, painoeroa mantien valilla ei saisi olla. Itse painotan ne yhden gramman tarkkuuteen, johon ne osuu usein uutena suoraan paketista. 5g alkaa olemaan jo aika paljon pyydetty poistettavaksi yhdesta mannasta. Semmoisessa haarukassa siis pyoritaan. (matskua voi poistaa mannantapin sisalta myos hiukan, vaikutus on isompi kun teras on painavampaa)

 

Entäs, tilaanko uuden paineasetelman ja käytän sen kanssa kampuran+hihnapyörän+vauhtiksen tasapainotuksessa, vai ajaiskohan tuo vanhakin asetelma asiansa? Kyllä ainakin ehjä oli kun irti otin.

 

Ehja voi olla silti vasynyt. Ja ehjan nakoinen voi olla menossa rikki.

Katso etta kaikki kynnet/kapalat ovat samassa tasossa, eli ulkonevat keskelta saman verran.

 

Jeaps! Täytynee hommata vissiin sitte 2 mäntää lisää ja lähtä lähikauppaan punnitsemaan hedelmä vaa`alla!

 

Käpälissä on kyllä kulumisjälkiä, kait se voisi olla viisainta hommata sekin samantien. Eipähän tartte sitte taas siitä murehtia että millo hajoaa :)

 

Yksi muuten ehjä kansikin löytys, mutta venojen välistä halki. Tais olla viel venalta tulpallekkin. Onko silti vielä käyttökelpoinen?

Link to comment
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Aikoinaan ite rakentelin kaikista jäteosista koneita ja joskus toimi ja kesti ja joskus taas ei.Männät on niin halpoja että laittaisin kyllä uuteen koneeseen aina uuden pyttymäntäsatsin.Saa samalla uudet renkaat eikä tarvi pelätä että rupee mäntä murenemaan.Muutenkin mukavampi kasaillakkin puhtailla osilla ja ilman mitään ylimääräsiä virityksiä ja arpomista.Jos liikenteeseen koneen tekee ni on sen kestävyys tärkeämpi varmasti kuin se viimeisen 150e säästäminen.

 

90% kansista halki,eli aika tapauskohtaisesti pitää arvioida vaikuttaako käytettävyyteen.Jos tulpankierre koko matkalta halki ni sit voi tulla ongelmia,mut jos venojen välissä pienet halkeamat ni ei pitäis menoa haitata.Kaikki tietysti pitää huomioida koneen mukaan,jos ihan karmea paukku kansissa ni sit tietty pikkuhalkeamatkin jo haittaavat...harvoin halkeamat isoa vahinkoa aikaan saavat muulle koneelle,mitä ny tulpan voi sylkeä pihalle mut jäähän se siihen johtoon roikkumaan :) ( on kokemusta )

Link to comment

Sotketaan topikkia. En oikeen keksinyt topiccia mihin laittas. Eli minulla olis tiedossa 94mm männät, syl.putket ja kiertokanget 2.1 wbx koneesta. Kone johon ajattelin sovittaa on tyyppi 3:sen 1600cc tuplakaasari kone vuodelta -69. Soveltuuko vesikoneen putket ja männät ilmakoneeseen? Ja soveltuvatko vakio kannet 94mm putkien kanssa?

 

T:A-P

Link to comment
Sotketaan topikkia. En oikeen keksinyt topiccia mihin laittas. Eli minulla olis tiedossa 94mm männät, syl.putket ja kiertokanget 2.1 wbx koneesta. Kone johon ajattelin sovittaa on tyyppi 3:sen 1600cc tuplakaasari kone vuodelta -69. Soveltuuko vesikoneen putket ja männät ilmakoneeseen? Ja soveltuvatko vakio kannet 94mm putkien kanssa?

 

T:A-P

 

2,1wbx kiertokanget shittiä. Kiitos pulteille jotka päästää alallenkin elämään ja venymään ovaaliksi. Wasserin männissä melkoisen reipas monttu= saa melekosen paljon plaanailla ilmajäähykansia päästäkseen edes mietoon puristussuhteeseen.

Link to comment
Sotketaan topikkia. En oikeen keksinyt topiccia mihin laittas. Eli minulla olis tiedossa 94mm männät, syl.putket ja kiertokanget 2.1 wbx koneesta. Kone johon ajattelin sovittaa on tyyppi 3:sen 1600cc tuplakaasari kone vuodelta -69. Soveltuuko vesikoneen putket ja männät ilmakoneeseen? Ja soveltuvatko vakio kannet 94mm putkien kanssa?

 

T:A-P

 

2,1wbx kiertokanget shittiä. Kiitos pulteille jotka päästää alallenkin elämään ja venymään ovaaliksi. Wasserin männissä melkoisen reipas monttu= saa melekosen paljon plaanailla ilmajäähykansia päästäkseen edes mietoon puristussuhteeseen.

 

Eli puristukset laskee "liikaa". Mites syl.putki-->vakio kanteen?

Link to comment
Mitä alapesiin tuleee on ne myös liian usein kuplankin veiveissä soikeat. sori ot

 

Kylläkyllä, silti turhaa vaihtaa typ-1 kangista vielä painavampiin wbx kankiin. 24mm yläreikä teettää muutenkin mäntäasioiden kohdalla 90% tapauksista ylimääräsitä kaljun raavintaa.

Link to comment
Eh, ymmärsinkö oikein vai muuten iltalääkitys jyllää liikkaa eli sovittamassa kuplan koneeseen wesijäähdytteisen wbx koneen jäähdytysrivattomia sylinteriputkia???

 

Taitaa miun lääkitys jyllätä liikaa :D. Ajattelin vaan kun wbx:ssä on irtoputket että käykö päikseen mutta ilmeisesti ei. Mie oon nyt hiljaa :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...