Jump to content

Rattigalluppia taas


Recommended Posts

Itte oon ruorittanu ilmajäähdytteisiä, joissa on ollu seuraavia:

 

- Vakkariratti (perus-ookoo, punasella nepparikernillä ihan kähy)

- Aito Empi GT (sama koko, sama paksuus, semmonenhan sitä pitäs olla...)

- Petri VDM kolmostyypissä, samat kommentit, ei niin hieno kuplan kojetaulun kanssa

- Superior tai Formuling tai vastaava, halkaisijat keskikokoisesta pieneen. Urtsissa huomattiin, jotta pieni ja paksu ratti ei ollu ihan omiaan kuplan kanssa radalla, oli oikeesti välillä vähän hankala

 

Eli jos ei meinaa vakkaria/vastaavankokoista säilyttää, en ihan hirveen paljoa vakiorattia pienempää laittais. Tosin pitkäjalkaisille saattaa olla helpompi.

 

Ja jos vapaasti sais valita, niin Empi GT olis miun makuun ehkä eniten. Tai sit historiallisempaan vehkeeseen Petrin banjoratti (mutta golden lady-namiskaa en laittas, miusta se on ruma emäntä).

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
  • 4 months later...

noniih.. minkälaista rattia kuplaan voi laittaa, ts onko iso sorvaaminen kiinnityksen kanssa? itse tosiaan omistan melko pitkät jalat, eikä ajaminen ole mukavaa kun reidet hinkkaavat rattiin kiinni. elikäs paras olisi varmaan ratti josta on alaosasta poistettu osa kehää, jonkunnäköinen ralli/rata-autoratti. ja onko tommonen '74 1300 hankala ja raskas kääntää pienemmällä ratilla?

Link to comment

Mulla on omassa kuplassa sellainen vanha noin 11-12" suurinpiirtein joku

pieni springalex on mukava käännellä ja kyllä taittuu..käyttökuplassa on hc:n joku customratti paksukehäinen ja isompi ei ole mun mieleen niin kovasti..

73 asti taitaa olla muuten kuplan "oma " boori ja 74-> viissiin sama kun golf 2:sessa. rattiakselissa.

Link to comment
Guest Kimmo Ovaska

Jep. Voi olla työn alla löytää keskiöitä mihinkään uudempiin ratteihin tuolle vanhemmalle boorille... Been there, done that. Meidän seiskaykköseen tuli syksyllä uudemman mallin rattiakseli ja O.B.A.n puuratti. Onkohan tuo nyt sitten 10" ja tuolla ainakin Kupla kääntyy vielä melko kevyesti. Ja metriset jalatkin mahtuu ohjaamoon.

 

ratinvaihto002.jpg

Link to comment

juuri tuollaista olin ajatellut!!!mikäs halkaisija tuossa on, mistä saa ja paljonko kustantaa? on ihan mukavannäköinen, tarvinee soviterenkaan tai vastaavan, kuinka aattelit saada kuplan akseliin kiinni?

Link to comment
Guest Kimmo Ovaska
juuri tuollaista olin ajatellut!!!mikäs halkaisija tuossa on, mistä saa ja paljonko kustantaa? on ihan mukavannäköinen, tarvinee soviterenkaan tai vastaavan, kuinka aattelit saada kuplan akseliin kiinni?

 

Tuohon saa adapterin tarvikeliikkeestä sekä uudempaan, että vähän vanhempaan rattiakseliin. Maksanee parikymppiä.

Link to comment

ratti.jpg

 

Laitanpa vielä projektistakin kuvan, kun sattui silmiin. Tämä ruori on samaa vuosimallia kuin autokin. Vieläkun saisi nostettua koneen paikoilleen, niin pääsisi vihdoin kääntämään muutakin kuin rattia.. Rattiin sopiva keppikin puuttuu, kellään ylimääräistä?

 

Kaitsu

Link to comment

Aijaa... no höh. Taisi Jussi jo kaupata sen aidon, eikä mulla tosin olis ollu siihen varaakaan, ainakaan käteisellä pelleillä. Kyllä mä yritin kaikenlaista siitä ehdottaa, mut ei menny ehdotukset läpi ;)

 

Onhan noi muodot kieltämättä erilaiset.

 

Mut tosta St. Christopher napista mä kyllä diggaan!

Link to comment
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...