Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Tässä varmaan isolla rahalla entisöidyssä kastenissa on kuplan putki ja krominen keulamerkki mitä ei edes pakuun ole saanut. Mitähän tosta mun entisöimättömästä voisi pyytää? Olisiko joku 25ke sopiva? ;) Huoh..

http://www.nettiauto.com/volkswagen/kastenwagen/7947114

Tuosta linkistä voi vaikka kurkata, mitä kaikkea samalla rahalla on tarjolla naapurimaassa. Tämän ikäisistä autoista verot käytännössä 0€. 

 

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?cg=1020&st=s&ps=13&pe=15&mye=1982&l=0&cp=&ca=11&sp=1&w=3 

 

Ei kai nämä pakettivolkkarit sentään näin haluttuja voi olla? 

 

Edit: ja joku fiksu voisi taas kertoa, miten tuon linkin saa kuntoon 

Edited by Mäki
Link to comment

Tämmöset miekin vielä kuvien perusteella varmistaisin kohdalleen ennen museoleimaa... Oisin kyllä kuvitellut että näitä tarkemmin tarkastellaan kun eivät kuitenkaan ole mitään ultraharvinaisuuksia.

 

- Ovipahvit vääränlaiset ja väärillä kiinnikkeillä

- Ovien kiinnivetoremmi väärä tai puuttuu muovisuoja

- kojetaulu on röpelöpintainen? Oliko näissä vuosimallieroja?

- kojetaulussa ylimääräisiä reikiä

- käsärivaijeri kirimättä kun käsäri kiristyy noin paljon :)

- kytkinpedaalin kumissa ei oo vw-logoa (ei varmaan jarrussakaan mutta se ei näy). Lähtiköhän se logo pois jossain vaiheessa?

- etupuskurin kiinnityspultit väärät?

- Konehuone on kyllä aika rupunen museoautoksi?

- Konehuoneen ja moottorin välinen tiiviste puuttuu

 

Onneks näitä on helpompi kommentoida netissä kun yrittää itse tehdä edes lähellekään tuohon tasoon :)

Niin, jos kerta pitää väen vängällä auto museokatsastaa, niin eikös sen silloin pidä olla just eikä melkein? Eli mielestäni saa

ja pitääkin kommentoida, jo pelkästään sen takia, että jokuhan voisi luulla tuon olevan täydellinen. En itsekään olisi noita

mainitsemiasi juttuja älynnyt. 

 

En saisi minäkään tuollaista tehtyä mutta pointtini lukeekin yllä.

Link to comment

Niin, jos kerta pitää väen vängällä auto museokatsastaa, niin eikös sen silloin pidä olla just eikä melkein? Eli mielestäni saa

ja pitääkin kommentoida, jo pelkästään sen takia, että jokuhan voisi luulla tuon olevan täydellinen. En itsekään olisi noita

mainitsemiasi juttuja älynnyt. 

 

En saisi minäkään tuollaista tehtyä mutta pointtini lukeekin yllä.

Suurin ongelma museokatsastajissa taitaa olla se että ne ovat pääasiassa ikääntyvää porukkaa joka ei kauheasti netistä jaksa tai osaa hakea tietoa autosta. Ja koska sama katsastaja katsastaa trabantista studebakeriin niin ei ne vain yksinkertaisesti tiedä mitkä ovat oikeat osat mihinkin autoon.

 

Mutta yleisten museokatsastettavien autojen kuten kuplan pitäisi olla just eikä melkein oiken.

Link to comment

Suurin ongelma museokatsastajissa taitaa olla se että ne ovat pääasiassa ikääntyvää porukkaa joka ei kauheasti netistä jaksa tai osaa hakea tietoa autosta. Ja koska sama katsastaja katsastaa trabantista studebakeriin niin ei ne vain yksinkertaisesti tiedä mitkä ovat oikeat osat mihinkin autoon.

 

Mutta yleisten museokatsastettavien autojen kuten kuplan pitäisi olla just eikä melkein oiken.

Tuo selittää paljon. Olin nääs siinä uskossa, että noissa on aina asiantuntija mukana joka tietää oikeasti millainen katsastettavan

auton tulisi olla. 

Link to comment

Tarkastuksessa pitää olla tarvittava kirjallisuus matkassa, jos tarkastaja ei satu kyseistä ajoneuvoa tuntemaan. Oma käsitys on, että aika mielivaltaista taitaa tarkastustoiminta olla nykyäänkin. Jossain pääsee låpi aivan mitä paskaa tahansa ja toisaalla vaaditaan alkuperäiset ilmatkin renkaisiin.

 

Tuon bussin kanssa kun sattuu noheva katsastusmies tulevaisuudessa kohdalle, niin inssi käskee auton uudelleen tarkastukseen tai museostatus poistetaan ;) 

  • Like 3
Link to comment
Guest Jussinbussi

Olenko ymmärtänyt / kuullut väärin mutta eikös näihin MR- katsastuksiin tullut vähän huojennuksia, varsinkin alkuperäisten kohdalla? Ja ei tuo väärä putki ja merkki nyt niin kamalasti mua häiritse vaikka museoauto onkin. Enemmänkin tuo pyynti ja sitten nuo tökeröt virheet.

 

Edit. Tähän oli tullut kuvia myös takaosasta mikä on kyllä aika ei museo kelpoinen. Siinä on kyllä jo iso virhe kun tuo takaosa kuuluu olla harmaa. :(

Edited by Jussinbussi
Link to comment

Mitenkäs tollasessa tilanteessa käy kilpien kanssa jos poistuu "museosta", tarviiko hankkia ne OIKEAN väriset takas?

Tähän kai ei löydy oikeaa vastausta, välttämättä. Kilvethän ei poistu/vaihdu ellet itse niitä vaihda? Jossain syrjäkylien konttoreissa kuulemma on jaettu mustia kilpiä niin kauan kun niitä on ollut varastossa, eli jossain vaikkapa vm-74 autossa on ollut uutena vielä mustat kilvet.

 

Jokatapauksessa rumat kun myöhäispallossa näkee yleensä valkoiset kilvet.

Link to comment

Onko tietoa, missä tämä aihio nykyään on. Voisin vaikka palauttaa tämänkin takaisin henkiin

Eikös vuosia sitten palstalla ilmoitettu paalitettavan, totta tai tarua? Tämän saman mestarin aikaisempi sininen turbiinivanteinen elossa?

Link to comment

Mä olen aina ajatellut, että korinvaihtoon sekaantuminen johtaa lopulta konkurssiin.

Meidän taloudessa on ollut korinvaihtoavo vuodesta 1992. Siitä on ollut paljon iloa melko halvalla hinnalla ja kukaan ei ole koskaan edes älynnyt kysyä, onko auto alkuperäinen avo. Itselle tuo ei ole tuottanut vatsahaavaa, muille kylläkin.

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...