Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Viritetty ilmajäähybokseri sen verran herkkä viritelmä että ehjän rekennelman särkee helposti maanantaiharrastaja.

 

Edit ja tällä ei ollut tekemistä oliko joku ylempänä vastaavista maanantai vai tiistaiharrastaja:)

Edited by ARTO
Link to comment

Itse kyllä olen sen ainakin todennut että suomessa ei voi viritettyä ilmajäähy moottoria ostaa valmiina, jokainen moottori jonka olen ostanut niin ei ole olleet sitä mitä sanotaan. Toki olen jo ostaessa huomannut huijauksen ja tinkinyt sen verran että ei ala ärsyttämään niin en ole sen takia menettänyt yöunia. Toisinaan on vaan kummastuttanut harrastajien toiminta ja härskeys.

Ikävä kyllä äärimmäisen totta, toiselle käyttämätön tavara on mulla menny suoraan roskiin. Enemmän ja vähemmän muitten tekeleissä on jotain sanomista ja ärsyttää tehdä homma uusiksi ja menettää aikaa ja rahaa (tai sitten mää oon vaaan niin vitun ronkeli). Onnekksi on luottomies Naapuri.

  • Like 1
Link to comment

Pari virimoottoria ole ostanut "valmiina". Toinen 1,8 turbo, josta menikin sitten moni asia uusiksi, mutta palvelee edelleen hyvin mun kuplassa. Ostaessa tosin tiesin ettei sitä voi avaamatta laittaa kiinni.

Toinen 2,3 IDA, joka oli erittäin hyvässä kunnossa ja josta kaikki speksit oli tarkasti tiedossa. Tiedossa oli myös, että öljyrengas pitää vaihtaa. Kauppaa kuului myös se, että myyjän kanssa otetaan motti auki, vaihdetaan rengas ja tarkistetaan että kaikki on niin kuin pitää. Joten kyllä valmiin virimoottorin voi ostaa, kun ei osta sikaa säkissä. Asiassa tietysti auttaa, kun tuntee myyjän.

 

Sitten toisinpäin kävi ikävämmin. Ostin kuplan, josta purin moottorin. Pistin sen palasiksi ja tarkistin sen olevan kunnossa. Sitten laitoin sen kasaan sen verran, että oli helpompi myydä ja liikutella. Ostaja laittoi sen sellaisenaan kiinni kuplaan tuhoisin seurauksin. Eli yhtään pulttia ei oltu väännetty momenttiin, joten vauhtipyörä irtosi. Hyväkuntoinen moottori oli sitä myöten entinen. :-(

 

t. Mika

Edited by mikan
Link to comment

Tuohan on jo pyörillään...

Aika paljon tuota on kunnostettu, kaikki ei näy kuvissa.

Olisipa omakin talli noin siisti, opetuskäytössä on tuo alusta ollut välillä. Tästä taisikin olla puhetta.

  • Like 1
Link to comment

Kaiketi riippuu siitä miten sen esittää museotarkastajalle... Jos on omasta takaa "asiantuntemusta" ja osaa esittää tiedot oikein.

 

Aiheesta poiketen mutta silti sivuaa elikkä meillä käyttis Volevo on mallivuosi -05 facelift joka otettu käyttöön joulukuussa -04. Joissakin automyyntiliikkeissä kyselivät onko faceliftmalli ja toiset eivät välittäneet. Hintaero oli pari tonnia kun vaihtoja oltiin miettimässä...

Link to comment

Minusta mallivuosi = vuosimalli, Volkkarilla nämä alkoivat vuodesta 1955 alkaen edellisen vuoden elokuun alusta. Valmistusvuosi ja käyttöönottovuosi voi olla sitten mitä tahansa. Museoauton määritelmässä: "Minimi-ikävaatimus on 30 vuotta ajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä. "

Edited by -tipi-
Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...