Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
10 hours ago, mikan said:

 

620 eurolla meni kirppu kaupaksi. Kumpi oli epätoivoinen, ostaja vai myyjä? ;-)

 

t. Mika

Eikait tässä ollut mitään epätoivoista, ei haluttu tavara vaihtoi omistajaa huutokaupalla. Uusi omistaja saattaa saada kilpiin helpollakin jos paprut saa kuntoon, mikä muuten on huomattavasti helpompaa nykyään kuin ennenvanhaan. Mutta taas toisaaltaan ottaa riskin jos auto ei olekkaan ollut kilvissä niinkuin pitäisi olla ollut.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
1 minute ago, metake said:

 


En ymmärtänyt kysymystä... -66 stanu kupla, tai oikeammin 1200. Oliko tuossa jotain ihmeellistä?



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hieno stanu, väärä rekkarivalo kuitenkin.

Eiköhän tuo kuitenkin ihan museoinnin täytä.

Link to comment
Hieno stanu, väärä rekkarivalo kuitenkin.
Eiköhän tuo kuitenkin ihan museoinnin täytä.


Pitäis varaosakirjasta varmistaa mutta ainakin -65 stanussa on tuollainen rekisterikilven valo ja vahvan muistikuvan mukaan myös -66:ssa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
7 hours ago, metake said:

 


Pitäis varaosakirjasta varmistaa mutta ainakin -65 stanussa on tuollainen rekisterikilven valo ja vahvan muistikuvan mukaan myös -66:ssa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Oho! Enpä ois arvannut et stanussa on niin kauan käytetty tuota rekkarivaloo. Muissa vaihtui jo paksutolppa iässä.

Eikös myöhäisemmissä stanuissa ollutkin kromia enemmän?

Link to comment

Jaa-jaa, mulla on 66 stanu. Siinä on leveä rekkarivalo. Eikä tietenkään kylkilistoja, eikä astinlaudoissa listoja. Tosin eihän tuossa "museopelissä" ole kuin toisella puolella. 😉

Etuluukun kahva on mulla maalattu. Eikä tietenkään jenkkivaloja. Mutta siistihän tuo nettiauton kupla on kuitenkin.

 

t. Mika

Edited by mikan
Link to comment
1 hour ago, -tipi- said:

Ei '66 ollut mitään stanuja, vaan tämä riisutumpi versio oli 1200A malli.

 

Milloin on ollut minkälaisia malleja, milloin stanuja, milloin A jne?

 

Ymmärtääkseni kaikki "riisutut" mallit eivät ole olleet samanlaisia edes samana vuonna. Tuntuu oudolta, että joku olis vaihtanut kahvoja, puskureita, listoja jne myöhemmin joskus 70/80-luvulla.

 

t. Mika

  • Like 1
Link to comment

Luulis että joku valmistussuunnitelma on VW:llä ollut, tuskin yli 100 000 Kuplaa/kk saatiin vuonna '66 kasattua ihan viskomalla mitä tahansa osia läjään. Jos näihin A-malleihin saatiin osumaan pre 61 ratit ja rattiputket, niin kai sit saatais listan reijättömät koritkin? En näkis mitenkään ihmeellisenä, että kromeja on lisätty juurikin 10-20v vanhoihin autoihin. Kromiosista on tuolloin tuskin ollut varsinaista puutetta, kun kymmeniä tuhansia Kuplia on romutettu tai pilattu jokkiksessa. Tuolloinhan kaikki peltipuskuriset 911:setkin updeitattiin ruttupuskurisiksi.

  • Like 1
Link to comment
14 minutes ago, -tipi- said:

Luulis että joku valmistussuunnitelma on VW:llä ollut, tuskin yli 100 000 Kuplaa/kk saatiin vuonna '66 kasattua ihan viskomalla mitä tahansa osia läjään.

 

100 000 kuplaa kuukaudessa, eli 1,2 miljoonaa valmistusvuoden aikana. Osa 1200, osa 1300 ja osa 1200A, sitten varmaan ollut vielä eri markkina-alueille erilaiset versiot? Siis jos kyseessä vaikka tämä 1966. Onko kaikki 1200A sitten olleet samanlaisia kun ovat lähteneet tehtaalta?

 

t. Mika

Link to comment

No olihan silloinkin M-koodilla saatavilla runsaat varusteet, vaikka 1200A:han kromit. Ja varmaan joskus toimitettiin autoja väärilläkin varusteilla, kuten tänäkin päivänä. Mutta jos mallista ihan myyntiesitteet tehdään ja sellainen myydään, niin tuskin pääsääntöiseti tehtaalta on tullut ihan mitä tahansa. Se että linkitetyssä museoidussa 1200A:ssa on kromeja ja maalattuja osia sekaisin, kertoo melko selkeästi että sitä on reposteltu aikojen saatossa. 

Link to comment
28 minutes ago, Kurre said:

Tällänen se mun mielestä pitäis olla. Melko paljon eroja.
https://www.classiccult.com/blog/vw-1200-a-standard-beetle-1965-1966-details.html

 

 

Tuossa on sitten taas erilainen ratti kuin vaikka mulla. Mulla on lepakkomallinen. Eikä mulla ole kojelaudassa kauhukahvaa. Siitä oon satavarma ettei ole ollutkaan. Ai mutta tuo olikin 1965. Hups! 😊

 

Yllä olevassa kuvassa väärän värinen merkki?

 

t. Mika

 

Edited by mikan
Link to comment

No kyllä mullakin on tuollainen vw-merkki vaan huonommassa hapessa, en tosin pysty ihan varmaksi sanomaan minkä värinen sen pitäisi olla. Empiirinen tutkimus jatkuu...

Kaksipuolainen ratti molemmissa, harmaassa on kauhukahva, vanhemmassa ei ole.

Link to comment

Niin, Tipin linkittämässä esitteen punaisessa kuplassa W-merkki näyttäis olevan punainen. Mulla se oli maalaamaton, mutta ehkä sekin oli sitten jonkun toimesta vaihdettu.

Harmi kun ei ole kuvia vuodelta 1966. Taustapeilin varren ja peiliosan taustan väritystä mietin myös, mutta en muista onko omassa varsi musta ja tausta kiiltävä. Ovipeili mulla on pyöreä.

 

t. Mika

Link to comment
Ei '66 ollut mitään stanuja, vaan tämä riisutumpi versio oli 1200A malli.


Selvennetään sen verran että vielä vuoteen -65 saakka ”köyhempi” malli oli standard mutta kun vuonna - 66 esiteltiin 1300 malli niin köyhemmän mallin nimeksi tuli 1200A, jossa siis luonnollisesti moottorina oli 1200:n.

Yleisestihän noistakin puhutaan stanuina ja suurin osa varmaan ymmärtää mistä puhutaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...