Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Se miten tuon ymmärtää on taas lukijasta kiinni.

 

Perustuuhan barnikin kuplaan mutta on vallan erinäköinen auto.

 

Eli puhutaanko tuossa muotoilukielestä tai alustasta.

 

Onko noissa erillinen takarunko kuten kolkeissa ei oiken kuvasta erota.

Link to comment

Tuo Wiki juttu on näköjään täysin i think tasoinen,kolmostyypin luulostelun lisäksi väitetään Variant kakkosen perustuvan Brasiliaan,etupään sukunäöstä huolimatta kyseessä on taas aivan eriautot.erikokoiset ja siinä missä Brasilia on tekniikaltaan heiluriakselikupla,on Variant 2 puolestaan lähinnä 1303 S,eli perssonit edessä ja nelinivelakseli takana.

Brasilialaisessa VW 1600 mallistossa on Kuplan palloniveletuakseli ja takana heiluriakseli eikä erillistä apurunkoa,pohjalevy on oma niin lattioiden kuin runkotunnelin osalta,tunneli ei siis ole sama kuin Kuplassa.

Brasilialaisesta KG:stä ja SP 2:sta en ole nähnyt riittävän hyviä kuvia mutta uskoisin että ne on rakennettu Brasilialaisen 1600 mallin pohjalevylle.

Link to comment

Ai niissä on noin paljon eroja eurooppalaisiin VW malleihin verrattuna? Mun mielestä noi Brasilian Volkkarit on kivan näköisiä. Toi 60-70-luvun lookki miellyttää omaa silmää enemmin, kuin perus Kuplan, Juniksen ja KG:n turhan söpö ulkonäkö. Brasilia, SP2, Brasilian KG ja miksei tuo 1600 TL:kin sopisivat paremmin mun harrastamiseen kuin täällä yleisemmin nähty VW kalusto. Mitenhän noiden rekisteröinti tänne onnistuis?

Link to comment

Ah Wikipedia... Tuo eksaktin tiedon tyyssija.

Puuttumatta tuohon Brassi-kolkki asiaan sen enempää, olen työn puolesta naureskellut erään suuren ranskalaisen automerkin "historiikille" ko paikassa. Suurinpiirtein kaikki oikein, mutta. Kun mennään detaljeihin, on miltei mahdotonta löytää se oikea totuus. Varsinkin näissä erittäin kapea-alaisissa aihealueissa mutut ja essonbaari-jutut kun ´joku kirjoittaa Wikipediaan, niistä tulee totuuksia.

 

Kriiittistä suhtautumista luettuun oli lähde mikä tahansa :)

Link to comment
Ah Wikipedia... Tuo eksaktin tiedon tyyssija.

Puuttumatta tuohon Brassi-kolkki asiaan sen enempää, olen työn puolesta naureskellut erään suuren ranskalaisen automerkin "historiikille" ko paikassa. Suurinpiirtein kaikki oikein, mutta. Kun mennään detaljeihin, on miltei mahdotonta löytää se oikea totuus. Varsinkin näissä erittäin kapea-alaisissa aihealueissa mutut ja essonbaari-jutut kun ´joku kirjoittaa Wikipediaan, niistä tulee totuuksia.

 

Kriiittistä suhtautumista luettuun oli lähde mikä tahansa :)

 

Eikös ne ole avoimia tietosanakirjoja, joita asioista oikeasti perillä olevat saavat täydentää! On rehellistä aloittaa lause I think... Joku toinen saa sen sitten vahvistaa faktaksi tai vääräksi. Minusta on hyvä, että edes ton verran tostakin on joku viittiny tehdä ja saanu mielenkiinnon heräämään. Tietäjät rohkeesti vaan framille!

Mun mielestä -60 luvulla ei syntynyt montaakaan mainittavaa autoa tai uutta innovaatiota vaikka kuuhun asti päästiinkiin

Link to comment

Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan?

 

Pojille näppärän näkönen lohko :)

 

Edit-1

Unohtu viisastella, että noilla ilmailukäyttöön tehdyillä moottoreilla on yleensä max rpm 3000 paikkeilla.

Jos pienet tehot hämää, niin mieti mitä tulee ulos, jos koneen laittaa pyörii tuplanopeudella :p

 

Edit-2

Poistettu kirj häröjä..

Link to comment

Virtuaalivirittäjä täällä selän takana taas jauhaa paskaa :D Noin ahtaan näköisiä kansia laittais mihinkään autonmoottoriin.

 

 

 

 

Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan?

 

Pojille näppärän näkönen lohko :)

 

 

Auts, 94mm isku/ tilavuutta yli 3 litraa ja 21 ripaiset kannet ( tai näihin pieperit/johannekset tai alexit ) ja lohkokin volkkarin omasta muokattu, Meniköhän taas Alexin konesuunnitelmat uusiksi:)

Link to comment

Varmaan ei paljoa enempää tuplakierroksilla, kuin mitä antaa ilmoituksen mukaan, eli 115hv/2800rpm

 

 

Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan?

 

Pojille näppärän näkönen lohko :)

 

Edit. Uhontu viisastella, että noilla ilmailukäyttöön tehdyillä moottoreilla on yleensä max rpm 3000 paikkeilla.

Jos pienet tehot hämää, niin mieti mitä tulee ulos, jos koneen laittaa pyörii tuplanopeudella :p

Link to comment

Mistäs sen tietää ennen kokeilemista, mutta luulen aika vahvasti nokka-akselin ja kaasari/ruiskupuolen olevan iso jarru tässä pakoputkiston kanssa tehojen suhteen eli noi kuntoon niin muutama 10 hv tulee kansiin koskematta ( ehkä venajouset jäykemmiksi ) heti lisää.

 

Kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin, joko 21 ripasilla tai pieper/JPM tai alekseilla virtaus kuntoon.

 

Hieno lähtökohta, vakiolohkoa vahvistettu runsaasti ja mahtuu 94mm isku sisään ja 4" porauksella mahtuu virtaavat/isovenaiset kannet paikalleen.

Link to comment

Löytyy maailmalta jo toimiva lohko tuollaiseen tarkoitukseen, eli lohkohan on selvä TF-1 kopio, paitsi ilman läpipultteja ja nokka-akselin etäisyys vakio kampiakseliin nähden. Kannet tosiaan ikävä kyllä näyttävät kanavien osalta että ne ovat suunniteltu vain ja ainoastaan matalille kierroksille ja kaiken lisäksi semihemi palotila matalille puristuksille. Mutta tälläinenhan lentokoneen moottorin tulee olla, iso ja matalaviritteinen ja -kierroksinen.

Link to comment

 

Tunnen kaverin joka elvytti tämän nykyiseen asuunsa... Oli kuulemma ollut löytö hetkellä Äänekoskella ihan ok kuntoisen oloinen mutta peltisavottaa oli kuulemma aika paljon.

 

Nytkään ei kuulemma pidä vettä kunnolla ulkona, kuten kuulemma näillä chopatuilla tapana tahtoo olla...

 

Sen sijaan maalauksen on tehnyt hyvä maalari ja uusia osiakin kaveri laitteli tuohon aika lailla. Kone sen sijaan oli aika onneton sillä hetkellä kun tuo kaverilta lähti eteenpäin. Ilmeisesti sen takia tuo kone on tuohon vaihdettukin?

Link to comment
Vuosimallia 1980 GOL, jossa 1300ccm ilmaboxer. Samaa sälää ja 1982 mallisena

 

Ekan hinta n 3440€ ja tokan taas 2070€. Molemmat Brasseissa. Lähempää en löytäny

 

Lahdessa oli joskus vuosia sitten myynnissä yksi Gol, en itsekään tiennyt tuollaisen mallin olemassaolosta tuolloin ja myyjä sanoi puhelimessa että varmaan parikymmentä soittajaa on kysellyt edullista Golfia ja luullut kirjoitusvirheeksi etlarin kympin riveillä ollutta ilmoitusta. Auto oli tuotu brasseista muuttoautona, ja oli verrattain edullinen, mutta jäi sitten kuitennii ostamatta :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...