Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

sitä minä olen ihmetellyt tässä jonkin aikaa  kovastikkin, pitäis harrastaa autoja tai(volkkareita)! eihän nää mitään erkiosia autoja o. isot ja pienet miehet/naaisetkin, valittaa melkein kaikesta(harvemmin) naiset!! suurin osa meistä käy töissä jne jne..että on niin ja niin ... ymmärrän että jos opiskelee 

ja on tiukkaa ! sit pannaan releet telakalle ja silleen, ja kun tuntuu siltä että rupee näyttään siltä autot maistuu ! eikun harrastaan. sitä en sano että itse kylpisin rahassa ! mutta kyllä se harrastaminen maksaa mullekkin (YHTÄ) paljon kun jollekkin toiselle. pitää suhteuttaa juttuja. sitä en kiellä etteikö junien /splittien/ ja ovaalien hinnat ois karannut käsistä. toinen juttu on myytävän osan pyydetyn hinnan tinkiminen vaikka yv eellä !! pyydetystä hinnasta puolet pois. eiköhän meistä jokainen laita sitä hintaa silleen kun parhaaksi katsoo ja luopuu siitää, ymmärrän tinkimisen kyllä  (JA) teen sitä myös itsekin.

 

tunnen rodi /jenkki porukkka ja paljon eri tahoilta eikä sielä tällästä  vitun vinkumista /tinkimistä oo kun tällä palstalla on! onkoan ne sit varakkaampia ? sitä en tiedä.  

 

ugh...

Link to comment

Autoarrastamisen yksi osa-alue, business on varmaan nykyisin se yleisin harrastesuuntaus:)

 

Suomalainen tinkii aina, jos ei myyjät sitä kestä ilman herneitä, sitten väärän harrastuksen parissa.

Juuri näin :).

Link to comment

useamman jenkinkin tehneenä  myyneenä ja ostaneena  mun kokemus on et samanlaista tinkaamista ja ainakin yhtä perseaukisia kun volkkriporukkakin.  Tinkaaminen on ihan hauskaa ja siitähän se vuoropuhelu syntyy.  Pääasia on että asioista keskustellaan ja jos molemmat on tyytyväisiä niin tavara vaihtaa omistajaa.  Jos ei hinnasta saa puhua niin kauppa saattaa jäädä tekemättä. 

  • Like 2
Link to comment

Heh... Ihanaa jankkaamista taas kerran :-)

 

Kauppa syntyy kun ostajan ja myyjän intressit kohtaavat, ei ennen... ei siinä mitään ihmeellistä ole?

 

Jos jotain oikein kovasti tahtoo löytyy siihen myös ne rahatkin tai muut oravannahat tavalla tai toisella.

Link to comment

Jep ainakin vihree väri ja ylipäätään 2-värisyys on pielessä tuohon malliin, lisäksi miulla ainakin iskee silmään maalatut peilit ja niiden kiinnitysosat kun ne on olleet tietääkseni aina kromattuja. Valkea väri nyt voi olla oikeakin eli "pastelweiss" mutta sen toki pitäisi olla kaikialla korissa (paitsi - tietääkseni - pyöränkaarissa ja tunkin korvakkeessa kuten tässä autossa). Lisäksi bongasin että eturitilän takaa puuttuu hyttysverkko. Muuten näytti miun silmään oikealta.

 

Edit: Jos tämä on joku aikainen camper-konversio kuten Westfalia, Devon tms, niin voi olla ilman nostokattoa ja alaosa maalattuna ties minkä väriseksi. Semmoisen kohdalle sattuessa museointi voisi olla huomautuksilla perusteltua?

 

Mutta eipä sillä - jos väriä ei lasketa miinukseksi ja ei ole kovin ruosteinen niin kyllähän tuo hintansa haukkuu, helpostikin jopa.

Link to comment

En ole varma pitääkö paikkansa, mutta olen kuullut toisen merkin pussihousumieheltä, että museoajoneuvosssa saa olla osia kyseiseltä aikakaudelta. Eli ei tarvitse olla alkuperäinen osa tai väri kunhan on kyseisenä aikana ollut saatavilla. Saa korjata jos on väärin. Itse en ole ainakaan vielä tekemässä museoajoneuvoa.

Link to comment

Museointi kummasti nostaa aina tunteet pintaan täällä.

 

Mulla on 1972 mallin Vespa, jossa on samanajan ducatin värikartan väri pinnassa ja muuten täysin alkuperäinen ja loistokuntoinen. Kerran kysyin museotarkastajalta voisiko museointi onnistua ja kun laitteet tunsi, niin oli melkein pyhäin häväistys se väri...

 

Onhan se tarkastajasta kiinni paljon tosiaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...