Jump to content

Mitä kytkinosia kuplassa käytätte?


Recommended Posts

Urtsipadan kanssa käytettiin justiin sachs brazilin paineasetelmaa ja vakiolevyä. Tosin 180 millisenä. Rupes luistamaan vasta kuumana ja korkeilla kierroksilla, kun kampiakselin stefa oli vähän päästänyt läpi.

 

Sama pata, uudella 180mm sachsin asetelmalla mutta keskitysrikan kanssa (aiempi oli uudempaan laatikkoon) - sama homma, eli ilmeisesti kytkinlevy ei oo enää entisensä (imeny varmaan vähän öljyä).

 

2.1 litrasessa padassa löylyä arsetuntumalla vähän toista sataa (kyllähän sillä suorilla urtsissa perässä hyvin pysy), mutta tuskin 120 heppaa enempää ainakaan. Aiemmilla matalammilla puristuksilla ja eri kaasareilla (oisko ollu justiin 100hp) kytkin piti hienosti.

 

Tuosta sumplittuna vastaava 200 millisenä (jos painetta tulee saman verran), niin pitäis sen sinne lähemmäs 150 hevosta pidellä.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment

Tällä setillä:

 

- 1835 cc (69x92)

- Eagle 42 nokka (Eagle Racing Cam - Adv. Duration 298° / Dur. @ .050" 248° / Lift @ cam .389" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .428")

- Kannet Bugpack Streetpro 1 (40x35.5, single HD-jouset, tehtaan jäljiltä)

- Vakiokeinut

- 2x40mm DRLA, 32mm sisäkurkuilla

- Käärmeenpesä / Hide-out

 

200 millinen Sachs ja jousitettu vakiolevy luistaa kuin potkukelkka jäällä. Ennen oli Bugpackin "HD" levy samalla asetelmalla ja silloin ei luistanut, tosin tehoakin oli 20-30 hepoa vähemmän.

 

Ensi talvena tulee John F asumaan kytkinkoppaan...

Link to comment
Guest Toheltaja

Mulla 1835 T-4, scat 35, 44/38 kannet, 40mm tuplat ja 215 uus vakioasetelma luisti kans ku mummo jäissä. Ei pitänyt sintterilläkään kovin häävisti. Nyt o sorvattu vaihtiksesta paineasetelman pinnasta 1,4mm veks ja samalla asetelmalla & uudella massalevyllä kulkee ku eläin!

Link to comment

Janin mainitsemasta sorvaushommasta sen verran, että pitää ensin mitata millä etäisyydellä asetelman jousivoima on suurimmillaan ja sitten vasta sorvata vauhtipyörästä lastua. Ihan siltä varalta vaan ettei joku nyt menis suoralta kädeltä sorvaamaan tuota 1,4 mm ja kuvittele että se on se oikein määrä joka tapauksessa.

 

Mulla 2000 lbs ja 4-lapanen sintteri. Pitää 1 bar turbopannun tuottaman väännön vakiopainoisessa kuplassa. 205 ei sudi, joten tehoa sen verran vähän.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Toheltaja

juu, en mää mutulla vetänytkään :) Kennedy ja RLR kannattaa hommata jos on ongelmia isosti. Muuten rikkoo asetelman, levyn ja vauhtiksen...

 

ja muuten huomatkaa että eri valmistajien levyissä saattaa olla isojakin paksuus eroja. Nimimerkillä 8-11mm uusia levyjä nähnyt

Link to comment
juu, en mää mutulla vetänytkään :) Kennedy ja RLR kannattaa hommata jos on ongelmia isosti.

 

Kyllä mä sen arvasinkin että et vetänyt mutulla. Joskus vaan on nähnyt näitä jokkisohjeita, että milli pois ja sillä hyvä.

 

RLR black magic tais olla ainakin "mikko k":lla joskus levynä, eli hän osais varmaan kertoa millainen se on. Muutakin kuin että arvokas. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Varttimailin lähdössä tuntuu, että RLR B M ottaa hieman pehmeämmin ensin kiinni kuin sintterilevy. Sitten lämpee ja tarraa kiinni. Tosin mulla on lisäksi T4 kone, 228 mm kytkin ja järein Kennedyn T4 asetelma. Asetelma on aivan ylijäreä vapariin, mutta sellaiseksi tämä kone ei ole jäämässäkään. Itse ajattelin seuraavaksi kokeilla vakio 2L pakun asetelman kanssa B M levyä.

 

RLR B M ei ole varmaan kovinkaan sopiva tai pitkäikäinen maantiekäyttöön, kitkaa löytyy, mutta luulen että myös kuluu nopeasti. Ja on arvokas. Kitkamateriaalihan siinä on samaa kuin Top Fuel Dragstereissa. Esimerkki jenkeistä: Chris Bubetz, VW 2,3L T1 turbo, ilmoitettu n. 600 hv ja kytkinlevy 200mm RLR Black Magic ja asetelmana Kennedy 1700 Lbs. Joten kitkaa löytynee!

Link to comment

mikon kertomuksesta voitaneen tehdä päätelmä että kun kytkinlevy ja paineasetelma on sopusoinnussa keskenään niin ei tarvita mitään miljardi-ziljoona-libsisiä kennedy-asetelmia joiden polkeminen lahottaa pohkeet, kytkinvaijerit ja käyttöhaarukat ja neljää jopo-sportin kovaa sintterilevyä päällekkäin. :)

 

eik jee?

 

itse ajelen nelkun 210-asetelmalla ja kuparilevyllä ja nuhasella vaparin-paskalla säälittävällä boxer-moottorilla. =) ensi kaudella toivottavasti on asiat paremmin.

Link to comment
Guest Toheltaja

joo, tuo jäykempi kytkin koituu monelle vaijerille/polkimelle kohtaloks. 914:ssa kun vakioasetelmallakin notkuu noi polkimet jo... Mitä ne sitte ois tuommosella 2500lbs asetelmalla. Taitais taipua vaan kytkinpolkimen hojosojoakseli...

Link to comment
  • 2 years later...

Mulla duunimatka kulkineessa(2L vapri kupla) vanhan mallinen KENNEDY stge3 + Pro Grip. Kytkin pitää ihan raivona mut 205:n joutuu joskus antautumaan. Eikä toi mun mielesyä nyt ole niin järjetömän jäykkä polkea, tietty nyt vakiota paljon jäykempi. Ite tykkään tosta paketista.

 

T:Make

Link to comment
  • 2 months later...
  • 9 months later...

HC:n Sachs Brazil asetelmia (180mm) kokeiltu tänä kesä kahdessa autossa. Aivan täyttä paskaa, toisessa täristää paikaltaan lähtiessä ja toisessa väännätettäessä mm. ylämäkeen. Molemmat autot on 1200 padoilla joten vaatimukset asetelman suhteen eivät valtavat ole.

 

En voi suositella.

Link to comment
Oliko Pepella uudempi vai vanhempi asetelma?itellä odottaa asennusta vanhemalle oleva "HD" asetelma. Prkl, jos tuokin on täys paska.

 

Jos toi on se multa tullut, niin ei oo mitään brassikamaa, pitäis olla hyvä.

Link to comment
  • 2 months later...

Kolmannesta meidän hallin autosta tiputettu kone ja sisältä löytyi vanha koulukaveri, Sachs Brazil. Oireet: Täristää. Ilmeisesti tehdas työntää hihnan täydeltä pelkkää paskaa.

 

Pysykää kaukana Hotcarsin Sachs Brazil -kytkinasetelmista

Link to comment

Miulla on kyllä pari brassi-sachsia ollut KK-kaupasta vailla vikaa. Piteli aikoinaan ihan kivasti laiskaa 2-litrasta, tavallisella jousittamattomalla 200mm levyllä. Sitten rupes täristämään ja luistamaan kun kampuran stefa alko vuotaa mutta sepä ei ollut kytkimen vika.

 

Nykysin kennedy1 + kushlok, pitää todistetusti yli 150hp ja yli 250nm.

 

Miusta vielä iisi polkeakin. Tosin kun tuohon tottuu niin ens alkuun kuuluu muissa autoissa vaan *kops* kun pedaali nasahtaa topparille.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kupla71

Mun koneesta joka oottaa viel pikku hilppeitä ennen kasausta tulee 84x94, fk87 ja IDF 44mm ja kait puristukset sinne 9.5 paikkeille nii minkä levyn kantsis laittaa Kennedy Stage kakkosen kanssa että pitäs.. mut ei kumminkaa olis tarkotus on/off kytkintä laittaa.. :)

Link to comment
  • 2 months later...

Mä sanoisin että Kep Stage 2 ja jokin vakiolevyä muistuttava massalevy

(pro grip?)

 

 

Eijei sintteriä missään nimessä eikä RLR BM levyä.

 

 

Forsgrenin Henkka sanoi kalajoella ollessaan että RLR levy on raskas(hitausmomenttia) ja kuluttaa siksi enemmän synkrörenkaita

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...