Jump to content

Suomen rantakirput


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest fgronlun

Ajattelin että tänne vois keräta hivenen rantakirppuja mitä foorumilaisila on.

Itte en tiedä ku kourallisen. Joskus näkee että joku kommentoi että tuollanen on tallissa mutta ei muuta.

 

Melkein ainoat kirppun kuvat mitä mulle iskeny silmään on tullu vastaan nettiauto.com:sta...

 

 

Ajattelin itte alottaa tuolla omalla kirpulla mikä ollu esittelyssä ajemminkin..

-Koppa pitäis olla Mac Buggy tai siitä tehty kopion kopio jota hivenen yritetty "parannella" muoto virheistä..

-Pohjana on 67 kuplasta lyhennetty pohjalevy. Levyt edessä ja orkkis kamat takana

-Auto rakennettu alkujaan joskus 80 luvulla.

-Kirppu täys kunnostettu 06-07 talven ja kesän aikana.

-Maalina ppg metallihohto vihreä ja päälle ruikattu OSF flake ja pari litraa lakkaa..

-3.5" ja 10" Centerline vanteet 125R15 ja 295 50 15" kummeilla

 

Pitäis valmistua 08 kesäksi...

 

 

Tästä alotettiin

PA280136.jpg

PA280137.jpg

PA280158.jpg

PB050172.jpg

PB050173.jpg

 

näin pitkälle on päästy

P8140205.jpg

P8140193.jpg

P8040078.jpg

P8040069.jpg

P8040070.jpg

 

Nytt vaan omasta kirpusta kuvaa esille!!!!!!

Link to comment
Guest fgronlun

Kai näitä kirppuja on enemmän ku 2kpl foorumilaisilla??

Jos on tietoo niin voi sitten myös pistää esim kori valmistajan jos se on tiedossa...

Myös muut lasikuitu pulkat kelpaa tänne..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

mulla on -70 pohjalle rakennettu oliskos toi ny mac buggy tai joku

sen kopio.se on semmoinen pitkäaikais projekti koska koko 6 vuoden aikana

mitä se on mulla ollu niin joka vuos on jotain uusittu viimesimpänä uudistuksena uus maalipinta,mut joka kesä sillä

on ajettu,ainakin leimakonttorille ja takas :).

muutama rojektikuva tältä kesältä

post-1689-13888359411971_thumb.jpg

post-1689-13888359412132_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 5 weeks later...

Mulla ois tämmönen mattamusta raaseri. Ei missään näyttelykunnossa, mutta kesäisin kovassa käytössä ja on muuten nopea :) Käsittääkseni volkkarin tekniikalla drag racingia ajavan Henry "Forssu" Forsgrenin rakentama. Aivan mahtava kesäauto, kirppua voin kyllä suositella harraste peliksi!

 

Tommoset kromikupuiset etuvalot ja vanteet kuin tuossa surffilautakirpussa vielä sais hommattua omaankin, ni ois mahtavaa. Tosi tyylikäs kokonaisuus mielestäni muutenkin tuo yksilö. Muistan itsekin sitä ihailleeni nettiautosta muutama vuosi sitten kun se oli myynnissä, mutta eipä sillähetkellä ollu budjettia ostaa.

 

Ville Lahtinen

post-1738-13888359450936_thumb.jpg

Link to comment

katos katos!sama kori kun mulla ja vielä samanlainen "stinger"pakoputki

kun oli omassa kun sen ostin (tallaessa vielä).Onko toi etu rekisterikilven

paikka kelvannut leimalla?on meinaan tosi sopivassa paikassa :).Hitto kun

ei oo ite hokannut samaa

Niitä kromisia lamppukupuja myy esim. HotCars Vaasassa,niihin sopii normi 7" umpio,mutta itellä oli sellaset ja voin sanoa et se kromi EI ole mitään hyvänlaatuista.On ne hyvän näköiset uutena. Omat tuli maalattua kun se "norjan kromi" iski niihin vaikka kuinka yritti hoitaa

Link to comment

Joo itse tykkään että stingeri on ainoa oikea pakoputki volkkarissa :) Katsastuksissa ei oo kyl tosta kilvenpaikasta valitettu, eikä itseasiassa mistään muustakaan. Oon yleensä laittanu takalokarit leimalle paikalleen ja vaihtanu pakoputken. Kovasti on vaan kehuttu että onpas hyväkuntoinen ja hyvin tehty.

 

Onko muuten muilla kokemuksia että menisikö katsastuksesta läpi tuollaisessa kunnossa kuin kuvissa, ilman lokareita, vai pitääkö takalokasuojat laittaa paikoilleen aina leimalle?

Link to comment
Onko muuten muilla kokemuksia että menisikö katsastuksesta läpi tuollaisessa kunnossa kuin kuvissa, ilman lokareita, vai pitääkö takalokasuojat laittaa paikoilleen aina leimalle?

 

Sääntöjen mukaan ei mene läpi, roiskesuojan pitää ulottua alemmas. Mulla 4WD avolavasta valittivat em. syystä. Tosin kaikki katsastajat ei oo ihan yhtä tarkkoja...

 

 

Edit: Roiskesuojien tulee ulottua pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta taaksepäin siten, että auton ollessa kuormittamaton roiskesuojan takapää ulottuu vähintään 150 mm pyörän akselin yläpuolella olevaan vaakatasoon.

Link to comment

se hihna suojus joo.mä katastin monta vuotta ilman mut nyt

tänä kesänä katsuri setä sano et on ollut pakollinen joskus :)

mä siihen et aijaa mut onko vieläkin?=otteeseen merkintä,hihnasuojus

asennettava ennen seuraavaa käyttöä. että silleen

Link to comment

Suojus kuulemma siksi ettei kukaan ohikulkija vahingossa jätä näppejään väliin, sit kysytään miksi ne sinne koskis? Onhan toi suurempi riski tietenkin jos peruuttaa vahingossa päälle (?).

 

Toinen mitä kans välillä vaikee ymmärtää on stingereistä napiseminen, eli joku ohikulkija voi polttaa näppinsä kun tulee niin ulos autosta, onko sit normaalia et ihmiset hipeltää sun autonosia ni eri juttu.. Kai toiki vaara silti on esim p-hallissa tms missä puikkelehditaan järestään autojen väleistä.

Link to comment
Guest Buggy Builder

Tämmönen tuolla tallis odottaa kesää. Rakennettu vuosina 06-07 ja ensirekisteröinti tapahtui 5.10.2007 (kilvet vielä etupenkillä). Pohjalevy ja kaikki muut osat vm-66.

Talven aikana olis tohon tarkoitus rakennella uus piristetty moottori.

Osaisko joku muuten sanoa, että mikä lasikuitukorimalli toi on?

Samanlaista koria ei vielä ole tullut vastaan muissa kirpuissa.

post-1-13888359501995_thumb.jpg

Link to comment

toi kait on cactus buggy

ainakin kuvien perusteella sama kori kun miulla ja

sitä on ainakin cactucseks haukuttu

ja samat sivu "ponttoonit" jotka mun ymmärtääkseni

tuli oli niinkun optiolistalla mutta en oo ihan varma

mut nätti on ku sika pienenä :)

post-1689-13888359502314_thumb.jpg

Link to comment

Tässä myös minun kirppuni. Mali on Cactus Mat, Vm -64, rakennettu -78 neljälle rikisteröity 1.6 (vakio). Hienosti on pelannut ja katsastuksessa ei ole ollut myöskään moitteita ikinä mistään, vaikkei lasinpyyhkijät ole toimeet 6 vuoteen :)

Tällähetkellä kirppu on purettuna ja odottaa uutta koria, maalipintaa ym... Ensikesäksi pitäisi olla valmiina.

post-868-13888359502875_thumb.jpg

post-868-1388835950373_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 months later...
Guest DaFox
Onko kirpuissa aina vaadittu turvakaari?

 

JAA-A

 

Mutta lämmityslaitetta ei ainakaan ole vaadittu..

 

Käytiin äsken ajelemassa, 50% vastaantulijoista huuteli meille kesää ja taasen toinen 50% kyseli onko kylmä :)

 

Hienooo oli!

Link to comment
  • 1 month later...
Guest maukka 1
kertokaahan kirpun omistajat vaikka yyveellä, onkos koskaan tullut rutinoita konttorilla kun ei oo lokasuojia?

 

Pitäis oma kirppu keväällä leimata, ja vois vaikka poistaa lokasuojat :)

 

Tiedä sitten kuinkas käy, kokemukset sen verran huonoja noista loksujen poistoista.

 

 

Poista katsastuksen jälkeen lokasuojat,ettei tule katsastuksessa ongelmia.

Link to comment
Guest fgronlun

Voipa sanoa että virallisesti kirppu kausikin alkanu täälä pohjanmaalla..

 

Leimakin nytt otteessa. Nytt pitäis vaan saada tuo etupää aisohin koska ajo ominaisuudet ovat kyllä niin syvältä. Toimiiko muilla tuo ohjauksen palautus mitenkä??

 

Ittellä jää ratti siihen asentoon mihinkä sen jättää...

 

Tottakai pyörä kulmat on vielä raasti hakusessa..

 

 

Picture116.jpg

 

Picture115.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Onko sulla caster-paloja yhdet vai kahdet?

 

t. Mika

 

 

ei ole ollenkaan. koska auto on matalempi takaa ku edestä...

 

Ajattelin tartteeko noita olla silloin ollenkaan??

Link to comment

Hups. Olisin kuvien perusteella sanonut että etupää on aika alhaalla. No mutta siellä on kyllä aika korkeat renkaat vaikka ei 295/50 myöskään mitenkään matala ole. Varmaan kannattaa kulmat mitata ja simpukan jäykkyys tarkistaa.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...