Guest metyme Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Kun paljon puhutaan vw virittämisestä,tehoista,katsastuksesta ja dynolapuista,niin tässä yks esimerkki muusta: MB 220 Cdi otetaan auton Boxista ohjelma tietokoneella ,lähetetään sähköpostilla Saksaan ja n. 20 min kuluttua, ohjelma tulee takas ja ajetaan takaisin MB.n boxiin. Tehot lisääntyy 55 hv vääntö 110 Nm,eikä kukaan perään kysele,varsinkaan katsastus.Että on reilua!! Quote Link to comment
Lasse Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 No ei kai tuokaan ihan ilmaista ole... Voihan tän tehä volkkarissakin niin, että lähettää rahaa koneen rakentajan tilille, noutaa koneen ja pulttaa kiinni. Ei koske persaukisia, kun mää, joten kaikki tehdään vaikeimman kautta itse vaikkei mitään osatakaan. Joka ikinen heppa (siis ei kovin montaa)mitä koneesta on saatu irti, ei todellakaan ole tullut ilmaiseksi...... Quote Link to comment
Guest metyme Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 No kyse oli lähinnä siitä että meiltä pyydetään kaikenmaailman vertailuautojen speksejä katsastuksessa,jos muutaman lisähevosen konepellin alle pystyy tekeen. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Tuo 55 lisähevoista ja 100Nm ei vielä uudehkon ison auton ajo-ominaisuuksissa niinkään tunnu, vaikka prosentuaalinen kasvu olisikin luokkaa 30%. Sitävastoin takamoottorisen miehen ikään ehtineen kotteron takapyörillä moinen voimanlisäys jo muuttaa asiaa jos toistakin. Siihen en ota kantaa onko tuo sen turvallisempaa/hyväksyttävämpää. On minulta vakiomoottoriset 1300-kupla ja Mersu 200D meinanneet molemmat lapasesta karata, eli tumpelolle voi kaikki teho olla kohtalokasta. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Saahan sitä kuplankin koneesta ottaa hepoja sinne, onko se 7kg/kW, rajaan saakka. Ei tosin taida aivan helppoa olla saada kestävää? Quote Link to comment
metake Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Kun paljon puhutaan vw virittämisestä,tehoista,katsastuksesta ja dynolapuista,niin tässä yks esimerkki muusta: MB 220 Cdi otetaan auton Boxista ohjelma tietokoneella ,lähetetään sähköpostilla Saksaan ja n. 20 min kuluttua, ohjelma tulee takas ja ajetaan takaisin MB.n boxiin.Tehot lisääntyy 55 hv vääntö 110 Nm,eikä kukaan perään kysele,varsinkaan katsastus.Että on reilua!! Kiinnostaisi tietää, että miten se "ohjelma otetaan" sieltä boxista ja minne se lähetetään saksaan ja miten se "ohjelma ajetaan takas boxiin" ? Kuulostaa helpolta, tosielämässä lie toisin. Eikä tuo viritys ole yhtään sen laillisempi kuin stroukkerin tunkemin kuplan konttiin ;) Quote Link to comment
Guest metyme Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Juu, se onnistuu noin kun kerroin,naapuri teetti juuri ko. ohjelmoinnin ja ainoa huonopuoli oli, että kytkin alko luistaan 5 vaihteella, kun voimaa tuli niin paljon lisää,eli kytkin remppa tuli. Quote Link to comment
NordBling Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 http://www.digituning.com/ Toi ainakin toimii just edellä mainitulla tavalla. Eli kopioi moottoriohjelman, lähettää sen muokattavaksi ja tallentaa sen boksiin muutettuna. Läppärihommia, onnistuu vaikka kerrostalon parkkipaikalla. Quote Link to comment
Guest vwjuike Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Kyllä sitä tehoa voi nostaa suht helposti mutta pitää muistaa että laitteen pitää myös pysähtyä... Uusissa autoissa on jarrut tehojen mukaiset, myös silloin kun "lastutetaan". Vanhaa kun rupee "virttelemään" pitää useampi tonni uhrata jarruihin ennen muita juttuja. Tietysti jos ajattelee että ajaa MUITTEN muksujen päälle eikä OMIEN, voi tämän "perus" ajatuksen unohtaa. ps. oikeesti onhan nää autot tässä reilussa 35 vuodessa kehittynyt muutenkin kuin tehojen osalta. Quote Link to comment
Marko Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Mites se tehon lisäys jarruhuihin vaikuttaa. Eikös se auto pysähdy siitä 120kmh:n vauhdista kuten ennenkin vaikka tehon tuplaisi lastulla. Auton painohan ei lastuttaessa kuitenkaan muutu. :-) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted September 22, 2007 Share Posted September 22, 2007 Ei ollu `58 kuplan lastua tuninkipajan listalla, voin siis ajella vanhoilla rumpujarruilla.. Quote Link to comment
Timo Varis Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Mites se tehon lisäys jarruhuihin vaikuttaa. Eikös se auto pysähdy siitä 120kmh:n vauhdista kuten ennenkin vaikka tehon tuplaisi lastulla. Auton painohan ei lastuttaessa kuitenkaan muutu. :-) pysähtyy.Mutta ei se vauhti tapa,vaan äkkipysäys. Quote Link to comment
Guest vwjuike Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Mites se tehon lisäys jarruhuihin vaikuttaa. Eikös se auto pysähdy siitä 120kmh:n vauhdista kuten ennenkin vaikka tehon tuplaisi lastulla. Auton painohan ei lastuttaessa kuitenkaan muutu. :-) Kyllä näitä asioita voidaan vääntää suuntaan jos toiseenkin, oma ovaali ei edes kulje tuota 120 kmh... Mutta jos lisään siihen 30 hv niin sitten kulkee ja ottaisi sen vieläpä suhteellisen nopeasti mittariin (jopa liikennevalojen välissä) mitä monesti nähdään. Valitettavasti pysähtyisi vaan yhtä "HYVIN" kuin nytkin, vois tulla noita edellä mainittuja "äkkipysäyksiä" ps. todella hyvin olen noilla alkup. jarruilla pärjännyt ja tulen pärjäämäänkin, nämä nykyiset "vauhdit" ei paljon jarruja kaipaa... Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Voi p***a! Ostinko aivan turhaan kalliit levyjarrut? Quote Link to comment
Roope Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Voi p***a! Ostinko aivan turhaan kalliit levyjarrut? ostit niin minäkin jo vuoden ollut uudet jarru osat tallin nurkassa ;D Quote Link to comment
Guest vwjuike Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Voi p***a! Ostinko aivan turhaan kalliit levyjarrut? He he Mikko, vai ostit sää levyt... ps. ruvetaan lastuttaan niin tarvit ne... ;D Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :) Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla.... Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 joo mut ne laahaa aina ja sehän vie tehoo sellanen :-D Quote Link to comment
Guest Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 joo mut ne laahaa aina ja sehän vie tehoo sellanen :-D No se pitaa luonnollisesti kompensoida asentamalla lisaa tehoa! :D jan Quote Link to comment
mikan Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :) Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla.... Jan Oliko sulla juniksessa levyt? t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 On mulla ja monella muullakin ;)) Mulle riitti ainakin nuo käsijarrun kanssa tappelu. Quote Link to comment
Guest Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 levyt on kayttomukavuuden ja huoltovapauden seka luotettavuuden takia ylivertaiset. Itelle ei tulis mieleenkaan ajella ilmavolkkarilla mis eioo levyja. Teho on parempi, mutta lisaksi sita on helpompi saadella (lukittumisrajalla) kun tarvittava poljinvoima on pienempi. Ei tarvii pelata penkin irtoovan lattiasta :) Eika ne tosiaan haivy isommissa jarrutuksissa laheskaan yhta pahasti mita rumpujarrut tekee. Saadot on aina oikein, eika jarrut puolla.... Jan Oliko sulla juniksessa levyt? t. Mika Loppuvaiheessa juu. Varsin huima ero! Osathan mulla lojui hyllyssa pitkaan kun koitin eka saada perusasiat kuntoon. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.