Jump to content

T1 Lämpöputket


Recommended Posts

"Kellään tietoa miten tehtaan paapat homman teki tai mikä tuohon on hyvä konsti?"

 

ma luulen, notta noi haitariputket on laitettu lämpökanavien vielä korista irti ollessa kiinni ja ne on kaiken hyvän lisäksi vielä niitattu kuin paperiniittarilla naftiksi siihen putken nysään, joka nousee kanavasta ylöspäin.

 

Itse en ole edes löytänyt täysin sopivaa putkea, vaan ostin etolasta lähelle alkuperäistä halkaisijaltaan olevaa putkea(joka oli hieman pienempää kuin alkup, sitten tein pystysuuntaiset halkiot ja asetin paikalleen). Sitten tiivistin saunan höyrysulkuteipillä (juu,se alumiinipaperipintainen) ja vedin pihdeillä nippusiteen tiukasti ympäri. Ja tämähän ei sitten onnistunut kuin tekemällä isompi kolo siihen pyöräkaaren taka- alareunaan ulkopuolelle. Mulla se ei haittaa, koska mätävikaa piti jokatapauksessa korjailla siitä.

 

Toinen vaihtoehto on tietty kabiinin puolelta tehdä siihen vastaavaan alakulmaan reikä ja kemppiliimalla operaation jälkeen kiinni.(jos siisti maalipinta ulkona, suosittelen tota jälkimmäistä, sillä syntynyt kolo ja hitsaukset/paikkamaalaukset jää etuneljännesten verhoilun taa)

 

Tällä hetkellä tallilla 2 autoa, johon molempiin homma vaiheessa, eli kolot auki, tervetuloa katsomaan vaikka tänä iltana klo 23.30, kun olen selvinnyt töistä tallille.

 

-Masa

Link to comment

Mä joskus tyrkkäsin ihan käsin yläkautta, ei mikään helppo homma. Se tiivistys on vähän huono saada mitään, mutta teippi pitäis mennä ympärille. Pitkät sormet ovat plussaa tossa hommassa.

Toinen vois olla jokku pihtien teko. Halkaisee putken mikä on sopiva siihen lämpöputkeen ja sitten työntää paikalleen.

Mites löytyiskö sitä pahviputkee sen kokosta mikä ois sopiva sen lämpökotelosta tulevaan sisäpuolelle? Sehän vois olla helpompi asentaa.

Link to comment

Tämäkin menee siis kategoriaan - seuraavassa projektissa sitten.. Auto kun on jo maalattu, niin ei tee mieli enää käydä puhkomaan, ellei sitten tuonne kabiinin puolelle joku pysyvä apuhole. Pitäisi tosiaan ensin nähdä vastaava, että tulisi samantien oikeaan kohtaan, mutta yritänpä vielä kerran ilman. Tarkoitus saada sinne alkuperäisen kokoista alumiiniputkea paikoilleen.

 

Kaitsu

Link to comment

kerro ihmeessä, jos saat ton paikalleen ilman puhkomisia, saat nimittäin virallisen pestin jatkossa ko. hommaan.

mistä muuten löysit tota oikean kokosta putkea...ihan näistä tutuista ja turvallisista kotimaisista ilma-vw varaosaliikkeistälö?ei ole nimittäin koskaan paikanpäällä tullut kysyneeksi onko niillä

Link to comment

Oikeissa volkkareissahan noi putket on terästä :o)

 

Mut mites tämmönen hatusta tempastu idea: Laitat alumiiniputken alapäähän klemmarin, siten ettei se pääse putoamaan. Poraat maton alle pienen reijän, josta saat ruuvarilla/klemmarikiristäjällä kiristettyä klemun. Ujuttelet taidokkaasti putken paikoilleen ja kiristät klemmarin. Kuulostaa helpolta, mutta mahtuneeko edes klemmari sinne alapäähän? Raato korista vois laikata auki sisäpuolen ja harjoitella/testailla/mittailla...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hankalaa on.. toisesta A-pilarista löytyi vielä lyhyt ruuvari ja hehkulamppu, joten niiden ylös onkimiseen meni useampi tunti. Ruuvarista syntyi myös idea:

Ensin n. 15 cm mittainen lämpöputken päähän sen sisäpuolelle menevä putkenpätkä paikoilleen. Tuohon putkeen pitäisi vain hitsailla sopiva kaulus pari sentin korkeudelle, jotta ei putoa kokonaan kanavaan. Tuon saisi helposti käsin paikoilleen ja sitten siihen perään vielä helpommin haitariputkea.

 

Tarvitsisi vain tietää paljonko on '67 kuplassa tuon alkuperäisen lämpöputken pään halkaisija, jotta osaisi tuon välipätkän suunnitella? Kellään mahdollisuutta mittailla?

 

..ku ei millään tahtois pilkkoo valmista pintaa..

 

Kaitsu

Link to comment

kuten yllä lukee, mulla on 2 kpl auki olevia kulmia, mut ne on molemmat paksutolppasen, en kyllä jaksa uskoa, et niissä olis eroja. Koitan muistaa kattoa sisä/ulkohalkasijat siitä kun käyn tallilla.

-Masa

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...