Jump to content

mun talli projektit. Kannen fiilaus ja virtausmittaus


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest fgronlun
Tuskimpa nuo kannet mitään haittaa, mikäli tulpankierre ei vuoda painetta pihalle. Nippuun vaan ja kovaa ajoa ;-)

 

 

Seetien tippuminen pikkasen hermostuttaa.. Tulpat eivät minusta olleet vuotaneet mutta löysälle ne oli tullu..

 

Onko sinulla muuten mitään takomäntä sarjoja ylimääräsenä. Hätä hätää riittäis jopa 2-3kpl 85.5 takoja..

Link to comment
  • Replies 510
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tuskimpa nuo kannet mitään haittaa, mikäli tulpankierre ei vuoda painetta pihalle. Nippuun vaan ja kovaa ajoa ;-)

 

 

Seetien tippuminen pikkasen hermostuttaa.. Tulpat eivät minusta olleet vuotaneet mutta löysälle ne oli tullu..

 

Onko sinulla muuten mitään takomäntä sarjoja ylimääräsenä. Hätä hätää riittäis jopa 2-3kpl 85.5 takoja..

 

 

Kireässä koneessa saa vuotavalla tulpanjengallakin sulatettua männän kun seos muuttuu siinä pytyssä...katoin että kuvissa tuo yks jenga on ainakin säröillä molempaan istukkaan,niin kauan on turvallista ajaa enneku supsuttaa startatessa ;-) Seetit harvemmin tippuu,mutta mahdollista.

 

85.5 ei ole,mutta 87 / 88 saattaa olla että jää yli,kun saan yhden pannun hahmotettua ensi viikon alussa.

Link to comment
Guest fgronlun
Tuskimpa nuo kannet mitään haittaa, mikäli tulpankierre ei vuoda painetta pihalle. Nippuun vaan ja kovaa ajoa ;-)

 

 

Seetien tippuminen pikkasen hermostuttaa.. Tulpat eivät minusta olleet vuotaneet mutta löysälle ne oli tullu..

 

Onko sinulla muuten mitään takomäntä sarjoja ylimääräsenä. Hätä hätää riittäis jopa 2-3kpl 85.5 takoja..

 

 

Kireässä koneessa saa vuotavalla tulpanjengallakin sulatettua männän kun seos muuttuu siinä pytyssä...katoin että kuvissa tuo yks jenga on ainakin säröillä molempaan istukkaan,niin kauan on turvallista ajaa enneku supsuttaa startatessa ;-) Seetit harvemmin tippuu,mutta mahdollista.

 

85.5 ei ole,mutta 87 / 88 saattaa olla että jää yli,kun saan yhden pannun hahmotettua ensi viikon alussa.

 

En usko itte että olis tuo tulppa ollu syyllisenä koska olis minusta pitäny näyttää laihaa heti,

toisekseen oli merkkejä jokaisessa männässä että käyny laihalla..

Onneksi tullu tuo tiggi ostettua niin saa kokeilla kannen korjausta ensi talvena.

Ilmottele jos jää 87mm mäntiä. Nuo 88 uskon että antaa periksi heti tai pytyt ainakin..

Link to comment
Guest fgronlun
Juu en tarkottanutkaan että tässä olisi ollut vuotava tulpanjenga syynä mäntävaurioon,mutta yleisesti lähinnä, ja juu sulla on seos mennyt koko koneessa laihalle,koska "kaikki" on mäsänä.

 

Jo tuo tulppa vuoto niin tutun kelkassa epäiltiin juuri tuota syyksi miksi mäntä suli talvella.. Oli päässy tulppa löysälle ajossa...

Link to comment

Autossa nytte joku racenetin (motonet) vastaava opelin ruisku koneesta. Uskon että tuo riittäis mutta ku aikoinaan tuli tuo tankki hitsattua ja pensa pumppu asennettua niin pumpun säästämiseksi tuli asennettua filtteri ennen pumppua.. Joten on pieni epäillys että tuo jollain tavalla kuristaa tuota pensa järjestelmää koska ruiskupumput ei tunnetusti ole hirveen kovia imeen ilman että tuotto kärsii...

 

 

Eihän sulla ole siellä mitään tiukkaa siivilää? Yleensä laitetaan sellanen karkea suodatin ja painelinjaan se oikea suodatin.

Bensalinjat varmaanki se 8mm vähintään sulla.

Link to comment

 

Eihän sulla ole siellä mitään tiukkaa siivilää? Yleensä laitetaan sellanen karkea suodatin ja painelinjaan se oikea suodatin.

Bensalinjat varmaanki se 8mm vähintään sulla.

 

Kyl suodatin kannattaa laittaa paineettomaan linjaan ellei sit välttämättä halua tehdä paloautoa. Aika usein näkee et se muovinen tms. paska filtteri on painepuolella ja sit ku se korkkaa tai menee tukkoon ni on konehuone hetkessä saanu bensakylvyn ja lopun sit tietääkin. Tämä varsinkin aikana jolloin ei tahdo löytää bensaletkua joka kestää bensaa.

 

Bensan saantia voi sit parantaa esim sopivalla keruu säiliöllä. Tankista pumppaat siihen ja sit siitä ruiskun pumpulle. Näkyy toi alumiini hitsaus sujuvan niin ei ole mikään paha rasti edes tehdä.

Link to comment

kuten janim kirjoitti, ruiskupumpun kanssa vain karkea sihti imupuolelle pumppua suojaamaan ja varsinainen suodatin sitten pumpun jälkeen lähelle tankkia (ei konehuoneeseen). En ole painesuodatinta purkanut, mutta niiden koosta voisi veikata suodatustarkkuuden olevan korkeampi kun painehäviöidenkään kanssa ei ole niin tarkkaa kuin kaasaripumppujen kanssa.

Link to comment

No enpä meinannut mitään muovitötsää vaan ihan oikean metallisen painesuodatin. Niitä kun löytyy ja kuitenkin on nyt ruiskupumppu käytössä. Löytyy letkukaroilla ja ihan kierreliittimille varten.

Ja se karkeea suodatin estää ruostepaskan tulon. Ruiskupumppu kun ei tykkää yhtään jos sinne rullan väliin tulee partikkeli. Menee muoviakselit sökö tai muuten vaan jää jumiin.

Nimim. kokemusta on.

Link to comment
Guest fgronlun

Tosiaan tuollanen peltinen ruiskuun tarkotettu filsa on asennettuna ennen pumppua. Muistaakseni tuo oli Lada Nivan filsa koska etin silloin halvinta ja suurinta koska tulis imupuolelle.

 

Jossakin filsoissa ollu sisään rakennettu sihti mutta kirppuun halusin pistää kunnon filsan ennen pumppu akoska tuota tankki tuli hitsailtua aika lailla.

 

Jos sais ittensä vedettyä tallille tänään ja kokeilis kerätä ruiskun kamat yhteen ja kattoa kuinka iso homma olis se asentaa. Aikaa on kuitenkin pari viikkoa..

Link to comment

Street B- ryhmän autoissa vuonna miekka ja kypärä kun vielä painepuolen vaakaimuilla ajettiin oli käytössä lisäpolttoaineen syöttöjärjestelmä kohokammioihin. Neulaventtiileistä ei tullut riittävästi apetta->kammion pa-pinta laski ja seos auttamatta laihalla. Ongelma ei siis välttämättä johdu pumpusta vaan koko paineensäätimen jälkeisen järjestelmän virtauksesta. Dellortojen neulaventtiileille tulevien porausten ja kanavien koko ei vakiona ole mikään päätä huimaava, pienellä kalvamisella ja poraamisella pa-virtausta saisi helposti lisää.

 

Noissa lisäsyötöissä oli käytössä painekytkimen kautta ohjattu magneettiventtiilili joka päästi tietyn painearvon jälkeen polttoainetta ohi neulaventtiilin suoraan kohokammioon pienen kuristuksen kautta, neulaventtiili huolehti/toimi edelleen siten että pa-pinta pysyi oikealla korkeudella. Tuon kuristuksen kalibrointi on suurin ongelma mutta useita toimivia ratkaisuja takavuosina radoilla näkyi. Itsellä päällimäisenä jäänyt mieleen edesmenneen Pakaraisen Escort, en muista ajoiko hän samoilla osilla myös Merkur/Sierra-kopalla.

Link to comment
Guest fgronlun
Street B- ryhmän autoissa vuonna miekka ja kypärä kun vielä painepuolen vaakaimuilla ajettiin oli käytössä lisäpolttoaineen syöttöjärjestelmä kohokammioihin. Neulaventtiileistä ei tullut riittävästi apetta->kammion pa-pinta laski ja seos auttamatta laihalla. Ongelma ei siis välttämättä johdu pumpusta vaan koko paineensäätimen jälkeisen järjestelmän virtauksesta. Dellortojen neulaventtiileille tulevien porausten ja kanavien koko ei vakiona ole mikään päätä huimaava, pienellä kalvamisella ja poraamisella pa-virtausta saisi helposti lisää.

 

Noissa lisäsyötöissä oli käytössä painekytkimen kautta ohjattu magneettiventtiilili joka päästi tietyn painearvon jälkeen polttoainetta ohi neulaventtiilin suoraan kohokammioon pienen kuristuksen kautta, neulaventtiili huolehti/toimi edelleen siten että pa-pinta pysyi oikealla korkeudella. Tuon kuristuksen kalibrointi on suurin ongelma mutta useita toimivia ratkaisuja takavuosina radoilla näkyi. Itsellä päällimäisenä jäänyt mieleen edesmenneen Pakaraisen Escort, en muista ajoiko hän samoilla osilla myös Merkur/Sierra-kopalla.

 

Tuokin on käyny mielessä että vois nuo porata ja kairata pikkasen isommaksi..

Muut modaukset tuolle on tehty mm ristiin poratut neulaventtiilit (300) sitten stopparit poistettu kohosta ja samaten filsa banjoliittimestä.. Mutta porauksiin en sitten koskenu aikoinaan koska ei ollu hirveesti varaa suurentaa..

 

Eikö pakarainen ollu niitä viimesiä jotka anto periksi ja siirty ruiskuun. Muistan vaan kuulleeni legendaa juuri siitä että oli kaiken mailman paukut tehtynä toimiin juuri kaasareiden kanssa..

 

 

Tuli käytyä tallilla ja tuli kaivettua nuo jenvei läppä rungot esille ja totesin että suht pienellä modauksella nuo sais sovitettua..

Uudet painekotelot tuo vaatii mutta yhtäkkiä uudet pitäis saada veisteltyä. Tuossa olis dellortoille sopivat painekotelot myynnis jos joku tarttis?

HPIM1583.jpg

Link to comment

Särjettyjen osien määrää kun hieman miettii, niin alkaa toi budjettivirittäminen vaikuttaa aikas kalliilta... Kannattaiskohan alkaa ostaa laatuosaa ja tehdä hommelit kerralla kunnolla... Enkä mitenkään nyt vittuile. Toki tähän tyyliin saa harrastaa koko rahan edestä... ;-D

Link to comment
Guest laiska`s custom
Street B- ryhmän autoissa vuonna miekka ja kypärä kun vielä painepuolen vaakaimuilla ajettiin oli käytössä lisäpolttoaineen syöttöjärjestelmä kohokammioihin. Neulaventtiileistä ei tullut riittävästi apetta->kammion pa-pinta laski ja seos auttamatta laihalla. Ongelma ei siis välttämättä johdu pumpusta vaan koko paineensäätimen jälkeisen järjestelmän virtauksesta. Dellortojen neulaventtiileille tulevien porausten ja kanavien koko ei vakiona ole mikään päätä huimaava, pienellä kalvamisella ja poraamisella pa-virtausta saisi helposti lisää.

 

Noissa lisäsyötöissä oli käytössä painekytkimen kautta ohjattu magneettiventtiilili joka päästi tietyn painearvon jälkeen polttoainetta ohi neulaventtiilin suoraan kohokammioon pienen kuristuksen kautta, neulaventtiili huolehti/toimi edelleen siten että pa-pinta pysyi oikealla korkeudella. Tuon kuristuksen kalibrointi on suurin ongelma mutta useita toimivia ratkaisuja takavuosina radoilla näkyi. Itsellä päällimäisenä jäänyt mieleen edesmenneen Pakaraisen Escort, en muista ajoiko hän samoilla osilla myös Merkur/Sierra-kopalla.

 

toi lisärikastus nyt ei ihan äkkiä tule tarpeelliseksi.kohokammioihin menee kuitenkin nyt ahtopaine?

Link to comment
Guest fgronlun
Särjettyjen osien määrää kun hieman miettii, niin alkaa toi budjettivirittäminen vaikuttaa aikas kalliilta... Kannattaiskohan alkaa ostaa laatuosaa ja tehdä hommelit kerralla kunnolla... Enkä mitenkään nyt vittuile. Toki tähän tyyliin saa harrastaa koko rahan edestä... ;-D

 

Täysin oikeassa olet! :D

Ittekkin miettiny samaa onko mitään järkee..

 

 

Jos listais pikkasen osia mitä menny

vakio mäntiä 2 vuoden aikana noin 8-10kpl näistä tosin vaan 3kpl sulanu loput ollu haljennu tai muuten vaan loppuu. Näiden yhteen laskettu ostohinta varmaan 100€

2 sarjaa vanhoja tako 85.5, perkele nämä on tullu kalliksi varmaan 200€

1 sarja vakio kiertokankia löyty ilmatteeksi saadusta romukoneesta. Ja näille löyty hyvä uusi käyttökohde Dyno day pokaalina :D

Sitten olis 1 kpl loppuun ajettu 1 venttiili lohko (tämä alakerta oli menossa roskiin aikoinaan)

Lopuksi kai sitten on nuo empin kannet ja nämä tosiaan oli ihan turha menoerä ja sen tunnustan että oma moka oli että meni rikki.

 

 

Joten jos saa viisastella takas, niin tähän mennessä niin kokonais kustannus alle sun JPM kansien :D Ja onhan tässä matkalla ollu hauskaakin :D :D

Tai jos ei muuta niin viihdykettä palstalaisille. Onhan se kiva klikata ja kattoa mitä tuo ranta hurri tänään hajottanu :D :D

Tämähän ei ole hirveen totista meininkiä sitten ku tuon strokerin uskaltaa ottaa käyttöön niin sitten ei passaa mäntien sulailla tai kansien halkeilla...

 

Mutta jatketaan ny vielä tämä kesä tämän 1600 kanssa.

Link to comment
Guest fgronlun
Street B- ryhmän autoissa vuonna miekka ja kypärä kun vielä painepuolen vaakaimuilla ajettiin oli käytössä lisäpolttoaineen syöttöjärjestelmä kohokammioihin. Neulaventtiileistä ei tullut riittävästi apetta->kammion pa-pinta laski ja seos auttamatta laihalla. Ongelma ei siis välttämättä johdu pumpusta vaan koko paineensäätimen jälkeisen järjestelmän virtauksesta. Dellortojen neulaventtiileille tulevien porausten ja kanavien koko ei vakiona ole mikään päätä huimaava, pienellä kalvamisella ja poraamisella pa-virtausta saisi helposti lisää.

 

Noissa lisäsyötöissä oli käytössä painekytkimen kautta ohjattu magneettiventtiilili joka päästi tietyn painearvon jälkeen polttoainetta ohi neulaventtiilin suoraan kohokammioon pienen kuristuksen kautta, neulaventtiili huolehti/toimi edelleen siten että pa-pinta pysyi oikealla korkeudella. Tuon kuristuksen kalibrointi on suurin ongelma mutta useita toimivia ratkaisuja takavuosina radoilla näkyi. Itsellä päällimäisenä jäänyt mieleen edesmenneen Pakaraisen Escort, en muista ajoiko hän samoilla osilla myös Merkur/Sierra-kopalla.

 

toi lisärikastus nyt ei ihan äkkiä tule tarpeelliseksi.kohokammioihin menee kuitenkin nyt ahtopaine?

 

 

Ilman kohokammion paineistusta ei pystyis ajaan hirveen pitkälle.

 

Lyhyesti mitä noille kaasareille on tehty

Alkujaan numeroiden perusteella niin keskikaasareiksi myyty (isommat tyhjät, ja seosputket kaasu läpissä lisäreijät)

Näihin vaihdettu kumi tiivisteet (ei läppä akselillle) ja CB myymät turbo emulsio putket ja sitten lamdalla katottu suuttimet kohdilleen

Paine koteloissa reikä keskellä jolla paineistetaan kohokammio. Sitten on nuo modulator levyt jolla pitäis saada hujattua korkeempi paine kohokammioon kurkkujen sijasta.

 

Kaasarit pitäis olla ok paitsi että kohokammioon ei tule tarpeeksi soppaa..

Mutta itte ei enää kiinnosta noita alkaa hirveesti veistään. Nuo isot kohoneulat jo pikkasen vaikeet kadulla ja alapää on vähä niin ja näin koska menee aina väkisin rikkaalle ennen ahtoja..

Tyydyttävästi nuo toimi kyllä tuon viikon mitä ny käytin omana käyttiksenä tuota vehjettä mutta ruisku nopeuttais hirveesti eri säätöjen tekemistä..

Link to comment
Guest laiska`s custom

Paine koteloissa reikä keskellä jolla paineistetaan kohokammio. Sitten on nuo modulator levyt jolla pitäis saada hujattua korkeempi paine kohokammioon kurkkujen sijasta.

 

kohokammioon ei mene siis ahtopaine putkella?kunnon pumppu ja säädin vaan ja ruiskut tulevaisuuteen.eiköhän sinne 500hp kulmille pääse viellä noilla kaasareilla pysyen täysin ajettavana alapää myös.

Link to comment
Guest fgronlun
Paine koteloissa reikä keskellä jolla paineistetaan kohokammio. Sitten on nuo modulator levyt jolla pitäis saada hujattua korkeempi paine kohokammioon kurkkujen sijasta.

 

kohokammioon ei mene siis ahtopaine putkella?kunnon pumppu ja säädin vaan ja ruiskut tulevaisuuteen.eiköhän sinne 500hp kulmille pääse viellä noilla kaasareilla pysyen täysin ajettavana alapää myös.

 

Siis makaavissa tämä on pakko mutta pystyillä kohokammion reikä kurkkujen välissä (suuttimien vieressä).

Olen kyllä nähny modauksen jossa tukittu tuo orkkis kanava ja suoraan turbolta ahtopaine kohokammioon mutta nuo modulator levyt (kuristin levyt) pitäis ajaa juuri sama asia.

 

Säätämisellä ja modauksilla uskon vahvasti että sais tuon kaasari paketin toimiin tulevaisuudessa. Tämä kylläkin vaatis uuden polttoaine regun, suuttimia sekä pientä näpräämistä. Siis rahallisesti ja ajallisesti niin asentaa ruiskun samassa ajassa. Kuitenkin löytyy tuon ruisku boxeineen valmiina hyllystä.

 

ruiskulla kuitenkin helpompi saada toimiin ku siirtuu tuohon +2bar ahtopaineisiin :D

Link to comment

Joten jos saa viisastella takas, niin tähän mennessä niin kokonais kustannus alle sun JPM kansien :D Ja onhan tässä matkalla ollu hauskaakin :D :D

Tai jos ei muuta niin viihdykettä palstalaisille. Onhan se kiva klikata ja kattoa mitä tuo ranta hurri tänään hajottanu :D :D

Tämähän ei ole hirveen totista meininkiä sitten ku tuon strokerin uskaltaa ottaa käyttöön niin sitten ei passaa mäntien sulailla tai kansien halkeilla...

 

Mutta jatketaan ny vielä tämä kesä tämän 1600 kanssa.

 

Saa toki viisastella... ;-) JPM:t on itseasiassa vielä halvat verrattuna mun pautereihin... :D Eipä noita ekuja hirveesti ole näköjään menny, fiilis oli mulla vaan toisenlainen. Mulla toi "kokeile/särje"-vaihe on jo menny ohi, ei vaan jaksa ruuvata jatkuvasti. Ja toki teho- ja kestävyystavoitteet on kovastikin toisella tasolla... :D On se kieltämättä ollu ihan huvia katsella, et mitä "rantahurri" on nyt taas rikkonu... :-D Kurjempaa olis kattoa jos hampaat irves yrittäisit saada paljon tehova vakio-osilla.

Link to comment
Eikö pakarainen ollu niitä viimesiä jotka anto periksi ja siirty ruiskuun. Muistan vaan kuulleeni legendaa juuri siitä että oli kaiken mailman paukut tehtynä toimiin juuri kaasareiden kanssa..

 

Yksi versio oli jossa solenoidi veti virranjakajaa myöhäiselle ja palautus oli toteutettu vetojousella :) ja paukkui,

nosti kai ahtojakin kuten kuuluu.

Link to comment
Guest fgronlun
Eikö pakarainen ollu niitä viimesiä jotka anto periksi ja siirty ruiskuun. Muistan vaan kuulleeni legendaa juuri siitä että oli kaiken mailman paukut tehtynä toimiin juuri kaasareiden kanssa..

 

Yksi versio oli jossa solenoidi veti virranjakajaa myöhäiselle ja palautus oli toteutettu vetojousella :) ja paukkui,

nosti kai ahtojakin kuten kuuluu.

 

Juuri tuosta olin kuullu joskus. Oliko se joku muu jolla oli jarrusatula vauhtikseen tehtynä jolla sai ahtoja nostaa?

Link to comment
Guest fgronlun

Ruisku projekti lähteny käyntiin. Boxiin tehty modaukset sytyn ohjaukselle sekä paukulle.

 

Seuraavaksi pitäis saada johtosarja kytkettyä sekä painekotelot hitsattua

 

Pikkasen kuvaa

 

Painekotelo mallausta

HPIM1584.jpg

 

Osien tekoa

HPIM1587.jpg

HPIM1586.jpg

 

Johtosarjan tekoa. Pahin enää edessä

HPIM1588.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Syltyt hehkuu jo valmiiksi punasena tulevaa ahtopaineen korotusta odotellessa.... :-DD

 

Yritän karkaista tulevia mäntiä korkeelle lämpötilalle :D

Link to comment
Guest fgronlun

Pientä edistystä. Viikonloppuna sitten vauhti päälle ja sähköhommiin..

 

HPIM1589.jpg

 

HPIM1592.jpg

 

HPIM1590.jpg

 

 

Pieni kysymys pyörii päässä.. Pistääkkö holsetti uudestaan kiinni vai ei...

Link to comment
Guest fgronlun

Pientä edistystä.

Paine kotelot sai tänään valmiiksi sekä konepään johdotukset.

Huomenna pitäis saada sitten megalle viimeset johdot vedettyä niin sais alkaa ajaan softaa ja asetuksia purkkiin..

 

Takomännät pitäis vielä jostain saada. 87 jotka löytyy hyllystä niin on varalla mutta menee sitten koko ajatus ohi koska ei enää ole 1584cc :)

 

 

Iso holsettikin tuli taas soviteltua jospa tuon sais herään paukulla :D

Sanotaan näin että 2bar tavotteena..

 

Pari kuvatusta

HPIM1593.jpg

 

HPIM1600.jpg

 

HPIM1596.jpg

 

HPIM1595.jpg

Link to comment
Guest fgronlun

Boxin kytkentä valmis lukuunottamatta paukun nappia..

Kaveri kävi ajamassa oikean softan ja perus asetukset pitäis huomenna saada tehtyä.

Pientä testausta tuli tehtyä ja tähän asti näyttää lupaavalta.

 

Suuttimien etuvastukset huomenna kiinni ja pensapumpun asennus.

Huomenna pitäis vielä saada kaasuvivut tehtyä niin sitte alkaa oleen konetta lukuunottamatta valmis.

 

HPIM1607.jpg

 

HPIM1612.jpg

Link to comment
Guest fgronlun

Pientä edistystä saatu aikaseksi.

Velipoika ollu auttamassa polttoaine puolen ruuvamisessa. Motonetistä tuli ostettua tuollanen bosch 044 pumppu joten pitäis piisata tulevaisuuden tarpeisiin..

Itte tuli sitten alotettua tuon koneen niputus. Valitettavasti tästäkin koneesta sitten tuli isolohko :D ku tuil asennettua nuo 87 pytyt. Nytte ei enää voi sanoo että on "normi 1600"

Huomenna sitten koneen asennus ja polttoaine linjojen veto koneen ympärille..

Valo alkaa voimistuun tunnelin päässä mutta matkaa on vielä..

 

 

HPIM1614.jpg

 

HPIM1615.jpg

 

HPIM1619.jpg

 

HPIM1617.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
10.7 lähestyy mutta vielähän on monta yötä ja päivää aikaa ennenkuin Lauantai ja Vaasan Lentokentän 1/8 milen kisat :-) helposti ehtii =)

 

Kone nostettu tänä iltana paikoilleen sekä pensa linjat koneen päällä tehty.

Huomenna sitten enää loput.. Jos mikään ei vastusta ehkä sais aika pitkälle huomenna ja perjantaina sitten sais mapittaa..

Link to comment
Guest fgronlun

Kone startattu tänään. Pientä painimista on vielä ennakon kanssa koska tahtoo ainakin strobon mukaan heitellä lujaa.. Mutta on vielä ainakin optimistinen tunne että lauantaina ajetaan..

 

 

Huomisen työlista on sitten saada yksi pieni pensavuoto korjattua sekä saada kone säätöihin...

 

Pari kuvaa

HPIM1622.jpg

 

HPIM1623.jpg

 

HPIM1624.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Yks ainakin on tuo jakaja mikä heiluttaa jonkun verran ennakkoa.

Mikä trikkeri? Jakajan halli?

Jakajahan varmaankin lukittu.

 

Kyllä jakaja lukittu.

 

Triggeri jakajan Vr anturilta.

Tänään modanu anturin ankkuria niin että antais signaalin noin 25°(jakaja astetta, kampiakselilla siis noin 50°) ennen ku pyörijä osuu jakajan kanteen.

 

Toinen ongelma voi olla virran syöttö HEI4 modulille joka tulee samalta releelta ku suuttimien syöttö.

Rpm häiriöitä ei ollu joten se pitäis olla kunnossa mutta tuo ennakion heitteleminen jäi pikkasen vaivaan. Pitää vielä lukea tuota megamanualia..

 

Tartteeko rpm signaalin ulosotto msd boxille olla häiriö suojattu?

Link to comment

Sitä kannattaa kokeilla suojatulla piuhalla. Ainakin Ediksessä noi kaikki piuhat on suojattu. VR ja signaali.

Mahdollisimman kauas sytkäosista.

Suosittelisin ottamaan erikohdasta HEIkuralle virrat, mutta jos ei anna häiriöpiikkejä logissa, niin sit varmaan ok.

 

Pyörijä ei pääse kiertymään akselilla kun pidät jakajan alhaalta kiinni eli välystä ei siinä akselissa ole?

Link to comment

Tosta kuvasta ei nää kunnolla mutta MSD on tarkka siitä ettei sytkäjohtoja ole niputettu yhteen niissä pitää olla 1cm väliä muuten tulee häiriötä. Samoin muita johtoja ei saa niputtaa samaan.

 

Oon kerran ite ton takia purkanut lähes koko koneen kun ihmettelin et mikä vittu ku ei käy kunnolla. Sit sain MSD:ltä tollasen ohjeen ja alko toimii.

Link to comment
Guest fgronlun
Sitä kannattaa kokeilla suojatulla piuhalla. Ainakin Ediksessä noi kaikki piuhat on suojattu. VR ja signaali.

Mahdollisimman kauas sytkäosista.

Suosittelisin ottamaan erikohdasta HEIkuralle virrat, mutta jos ei anna häiriöpiikkejä logissa, niin sit varmaan ok.

 

Pyörijä ei pääse kiertymään akselilla kun pidät jakajan alhaalta kiinni eli välystä ei siinä akselissa ole?

Jakaja oli auki tänään ja tarkistin että kaikki oli ok.

 

 

Tosta kuvasta ei nää kunnolla mutta MSD on tarkka siitä ettei sytkäjohtoja ole niputettu yhteen niissä pitää olla 1cm väliä muuten tulee häiriötä. Samoin muita johtoja ei saa niputtaa samaan.

 

Oon kerran ite ton takia purkanut lähes koko koneen kun ihmettelin et mikä vittu ku ei käy kunnolla. Sit sain MSD:ltä tollasen ohjeen ja alko toimii.

 

 

Tuo oli hyvä. Pitääpä otta 3 ja 4 johto pois toisistaan. Pistin nuo eilen kiireessä toisiinsa kiinni että ei makais pakosarjaa vasten.

Nytte tallille väsäämään. Tulostettu vähä asetus ohjeita niin pitää vielä tupla tsekata kaikki läpi. eiköhän tämä tästä. Pitää toivoa vaan että ahdinkin herää sitten..

 

Kiitoksia vinkeistä vielä kerran.

Link to comment
Guest fgronlun

Sytty häiriötä ei saanu pois. Mutta annoin asian olla ja korvakuulolla ei huomannu että ennakko olis heitelly niin villisti miten strobo taas näytti.

Olisko vaan strobo joka otta herkästi häiriöö sytty järjestelmästä.. Koska tyhjäkäynti ok ja stabiili kierroksilla sitten heittää mitä sattuu..

Megalla ennakko pysy vakaana ja oli hallittavissa..

 

Auto penkkiin ja pika pika mapitus. Suuri apu oli kaikista tutuista jotka oli apuna, kiitos heille.

Tehotavotteesta jäätiin aika lailla ja syynä taitaa olla nytte taas liian kiltti nokka. Max vääntö tulee liian alhalta joka taas verottaa kierroksiilla.(on tuossa muitakin vikoja kuten pakosarja ym ym)

 

Paras noteeraus oli 224 Whp/1,8bar joten koneella pitäis olla se 260hv joka oli ihan ok lukema. Pitihän tuota tallin edessä kokeilla ja kyllä auto vaan hyvin ampuu menemään ku vaan paukulla pistää ahtimen pyöriin kunnolla.

 

Max ahtopaine jäi 1.8bar ja varaa on nostaa vielä paljon :)

Mutta aikomus oli että pääsis huomenna ajaan niin piti hivenen jänistää..

 

Kuvia en ehtiny ottaa ku nämä pari. Scooppi piti virittää yhtäkkiä ja kaveri oli apuna pistämässä tuon kiinni. Alkuperän varmaan kaikki huomaa..

 

HPIM1627.jpg

 

HPIM1628.jpg

 

Huomenna ajamaan ja sitten 5 viikon kesäloma ainoastaan huilaten ja kesksien ensi talven hömpötyksiä..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...