Jump to content

Doppel


Recommended Posts

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Juu, olen harkinnu myös teräs reunustaa mun vanerimalleja jolloin reunat kestäis useammankin doglegin teon...

 

Tai jospa vaikka vesileikkaisin mallin 8mm teräslevystä...

 

On sulla ollu aika työmaata jo tuon mallin teossa. :)

Link to comment
No nyt olen saanu dogleg parin tehtyä millin pellistä.

[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0930.jpg[/img]
[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0933.jpg[/img]
[img]http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/DSC_0934.jpg[/img]

Ja vähän kuvia työn aikana:

[url=http://www.youtube.com/watch?v=viFHMhVT7KI]http://www.youtube.com/watch?v=viFHMhVT7KI[/url]
Link to comment
mutta lähestulkoon aina parempi mieli kun on itse onnistunut tekemään hyvää jälkeä :)

 

Juu. :)

Se mitä näillä töillä säästää saattaa jopa poikia siihen että olis varaa ostaa uudet lavan laidat Colombiasta... :)

Link to comment

Itsellä meni/menee noiden tekemiseen varmaan 10 tuntia eli ei paljon kannata tehdä. Se kun ei ole pelkästään pintapelti mitä yleensä tarvitaan. Sisäosat on vielä siis itselläkin vaiheessa, mutta juuri tänään pitäisi vasemman puolen sisäosan edistyä. Kahdesta osasta sekin on tehtävä.

Link to comment

Mulla olis käyny varmaan hieman nopeamminkin mutta aikaa kului valokuvaamiseen ja pellin leikkaukseen. 0,8mm:n laikalla olisin leikannu peltiä nopeamminkin..

 

Ja totta noissa sisä osissa varmaan aikaa kuluu enemmänkin jos niitäkin pitää vaihtaa. Omassa ne ovat korjauskelvolliset. Pintapeltiäkään ei tarvis vaihtaa mutta kun on vanhentamis prosessi meneillä nämä joutavat vaihtoon omassa... ;)

Link to comment
  • 1 year later...
Guest Doppeli
Sain lopulta renkaat asennettu vanteille ja oli heti pakko asentaa possun navatkin paikalleen. Nyt näkee jo vähän miltä se alkaa näyttämään. Kunhan vaan vielä saan noi säätöpalatkin asennettua niin keula pääsee vielä muutama sentti alemmas... ;)

 

DSC_1673s.jpg

 

DSC_1677s.jpg

 

Kyll tulee ubee... Itse kerroin hiljattain sepolle et olen ajatellu tollasii kattoikkunoita doppeliini.

Sitten viikonloppuna kuulin et sellaiset on jo sulla laitettu autoon:)

Niin on maailma pieni:)

Itse asiassa ostit ton doppelin mun nenän erestä...

Oma vika kun en myynyt sulle aikoinaan sitä pallis doppelia, kun luulin saavani siitä rahaa joskus:)

Parempi niin koska en näkis nyt noin hienoo junis doppelii:)) Jatka samaan malliin...

 

doppeli man

Link to comment
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Pikkasen alkanu räpläämään tätä.

Tällä viikolla aloitin vaihdelaatikon nokkapalan muokkaamista. Vasen (juniksen) pala kaipas pikkasen modaamista jotta sen saa mahtumaan. Oikeella ässäkuplan sama jonka tilalle toi juniksen pala tulee.

 

DSC_0183.jpg

DSC_0184.jpg

 

16 tuumaset takapyörätkin ovat koeasennettuna nyt ja 205/55 mahtuu just ja just.. :)

 

20111202003.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Pikkasen osaa tullu kerättyä viimeisen vuoden aikana...

 

Peltinen etupuskurikin oli löytyny jolloin kuitunen joutas myyntiin.

DSC_3517.jpg

 

Konehuoltoa ja säätöä helpottava reikä ja siihen sopiva kansi tuli hankittua kesällä.

DSC_0581.jpg

 

Pari vihreetä peltiä tuli Kaarinasta.

2012-12-11s.jpg

 

Muutama lisää vihreetä saapui tänään Kolombiasta.

plaringt_zps04ad2775.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Olisko ollut peräti tälläviikolla kun paruzzi ilmoitti että niiden valikoimista löytyy nyt myös juniksen vanhan mallinen takalokari. Mutta tietty on se aika helppo tehdä itsekkin. Suosittelen kylläkin tekemään sen sisälle vahvikkeen etteri lerpata/väänny liian helposti.

Link to comment
Ok. Oliko doppelin vai bussin/pakun kyljet? Tosin nämä ovat taatusti edullisemmat... :)

Sisäpintaan tulee kyllä vahvikkeet.

Bussi/paku muistaakseni mutta sitä en muista että kuinka korkeat olivat että olisiko sovellettavissa doppeliin.

 

Ja se on saletti että nuo tulee halvemmaksi ja aika varmaan tulee myös paremmat. Ja pellisepän kokemusta karttuu.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Kylläpä näyttää hyvälle! On se helppoa kun sen osaa!

 

Kuumennatko noita peltejä yhtää ennenku naputtelet? Millainen vasara tuossa mukana? Rupeaa meinaan himottamaan kokeilla tehdä muottia näin puuseppänä,toinen juttu on millainen pellistä tulee.. mistä hommasit nuo sonderin ikkunat? Vai ite naputtelit nekin?

Link to comment
En oo vielä koskenu vasaraan noissa... :) Eikä niitä tarvi kuumentaa. Teen kuten Darth Wader tekis.

"The Force"... ;)

 

Sivuikkunoiden Popparit tuli Aircooledilta.

 

 

tuota,eli?? (ei oo pienitäkään haisuu itel :) )

 

en meinaan todella asiallista jälkeä.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...