Jump to content

Juniksen korjauspellit ja niiden laatu. Tai sen puute...


Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei noi KF:n pellitkään mitään NOSseja vastaavia ole, materiaalin paksuus on ok, mutta epätasaisuutta riittää. Kaikkia prässäysiä ei ole tehty prässäämällä vaan leikkaamalla pelti ja hitsaamalla. Ja reikiä ei ole tehty stanssaamalla vaan poralla.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Onko joku jo päässyt sovittamaan autocraftin peltejä ? Palautetta sopivuudesta jakoon vaan.

 

Eteläamerikan plootua vielä naputellaan. Toimitusajaksi kertoivat 1 viikko tilauksesta. Nyt taitaa olla menossa viikko 2 tai 3.... Yllättävämpää olisi ollut jos ne olisi viikossa lähteneet.

Link to comment
  • 7 months later...

Autocraftin, Gerssonin vihreitä ja WW tekemiä on hypistelty ja alustavasti soviteltu, muttei vielä laitettu paikoilleen. Autocraft on pääosin yllättäny positiivisesti, esim helma parioven alle on hyvä verrattuna vaikkapa nos helmaan. Etulattian korjauspaloilla saa hyvin tehtyä lattian, vaikkei urat kauhean syvät olekkaan. Sitten esim sivuovien sisäkorjauspalat muistutti alkuperäisiä vain vähän sinnepäin. Pellin paksuudessa löytyy se mitä luvataan, ei ole tinapaperia. Gerssonin Vihreät on vähän kotikutoisen oloisia, mittatarkkuus vaihtelee, mutta kait pääosin ihan sovellettavissa. Paksuudessa löytyy kans. Ihan hyviä korjauspala-aihioita siis. Parempaa tietoa sitten kun saan nuo oikeasti paikalleen.

Link to comment
Onko mitään uutta tämän aiheen tiimoilta? Kukaan päässyt sovittelemaan autocraftin, german metalin, klassicfabin jne peltejä?

 

t. Mika

 

Sovitettu on, Klassic on ihan ok materiaalia, mutta viimeistely osittain kehnoa. Autocraft on jo paremmalla viimeistelyllä, mutta mittavirheitä niissä on. Germanista ei tietoa. Omat tekeleet vielä yksi vaihtoehto, tehtynä outriggerit ja välikotelot, poikittaiset U-palkit ym.

post-692-13888360401072_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

Ja hyvältä näyttää! Teikkö ihan ite vai teetätitkö noi poikkikolmiot? Mitä maksais koko kierros mulle myös? (ei o aikaa eikä viitsimistä kaiken muun remontin lisäks alkaa noita leipomaan)

Link to comment

Mitä tarkoitat koko kierroksella? Kolmioita vai myös välikoteloita? Itse tehty 1.0 mm pellistä, siis kahdesta palasta, saumaan hitsiä + tinaa. Sisältä olen nuo vielä maalannut ennen asentamista. Ylimmäinen poikkipalkki on 1.25 mm tavaraa.

 

Kolmioissa mallina NOS-kolmio, välikoteloon mitat vanhasta. Myös tuollainen konehuoneen sivu tuli väännettyä. Seuraavana työlistalla on tunkinkorvat, mallina myös NOS-korva.

post-692-13888360401478_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

pelkät kolmiot 2 eteen ja 2 taakke piisaa. Väliosat mulla on täysin erilaiset ku originaalit, joten ne joudun leipomaan ite. Noi konehuoneen reunapellitkin kelepais ;) tosin nekin joutuu kaventamaan hitusen. paa privaan vaikka hintaa jos moinen homma kiinnostaa. Kiirusta ei o, jos tammi/helmikuun lopulle sais...

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest Toheltaja

Sutelan Antilla on mun autosta laikatut + toisesta autosta rippeet tallessa.Niistä pitäis saada hyvinkin mitat ja mallit. Reunoista puuttuu vaan muutamia 10-20mm suiruja.

Link to comment
Guest AnttiS

Jälki on todella laadukasta. Mukava hypistellä noita Virtasen tekemiä osia, hyvää käsityötä parhaimmillaan.

 

Saat toki ne tuplapellit malliksi. Mullakin olisi tarve yhdelle sarjalle.. sitten joskus.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...