Jump to content

kuplasta takapyöriltä yli 200hp


Guest Hotvws1

Recommended Posts

Guest Hotvws1

olisi tarkotus tehdä kuplaan kone joitakin osia olen jo hommannut. eli onko kokemusta onko näillä osilla mahdollista? ja mitä pitäis vielä muuttaa tai ostaa?

 

nää on jo hommattu.

-cb competition eliminator kannet 42x38mm S/S 117mm venttiilit chevyn tuplajousilla, 10ast venttiilin lukot, 12mm tulpat,.

-cb h-kanget 5.5" vw kaulat.

-cb terästakokampi 78.4mm, 8 tappinen.

-bugpack rullakeinut 1.4.

-msd 6al, msd tulpanjohdot, msd puola, msd jakaja.

pitäskö venttiilikokoa suurentaa?

riittääkö iskun pituus?

cb:een laatu?

 

nää olis tarkotus hommata

- 94mm mäntä/putkisarja mahle vai wiseco?

-weber 48ida tuplat vai jenvey 48 läppärungot ja ruisku hestec/haltec/dta?

-mikä lohko?

-bukpack nostajat.?

-bugback chromoly työntotangot?

-buckack suorahampaiset nokkapyörät?

-kuivasumppu. mikä pumppu

-porschen puhallin.

-mitkä laakerit?

-putkisto 1 5/8"

laatikoksi tulee porschen 915 laatikko ja jarruiksi porsche 944 11" jäähdytety levyt joka nurkkaan. onko kestävyyden kans mitään toivoa? alle 200pollen takapyörätehoon ei tyydytä sit pannaan osia vaihtoon!

moottorin osat kaikki uusia!

 

olisko jotain muuta lisättävää?

Link to comment

Mikäs nokka? Aika paljon vaadittu, takapyöräteho 200hp tolla konepaketilla. Moottoritehonakin jo aika hyvä viritysaste. Ei välttämättä mahdotonta mun mielestä mutta nokka pitää olla jo aika kireä. Puristuksia nokalle sitten riittävästi. Ja toivottavasti valitsemasi nokka (varmaan unohtui listasta) toimii noiden keinujen kanssa.

 

John Maher on dynonnut eri konepaketteja, tuloksista ja spekseistä saanee hiukan osviittaa. Nämä on moottoritehoja:

 

http://www.johnmaherracing.co.uk/perfor ... maries.htm

 

 

Jan (En ole nuin tehokasta rakentanut joten vaikea sanoa itte mitään)

Link to comment

200 hp takapyöristä noilla eväillä? Ainakin koneen on syytä laulaa kovaa ja korkeelta. Moottorin litratehoksi kun tulee kuitenkin yli 100 hv. Olisko viisaampaa pyrkiä hieman pienempään litratehoon ja kasvattaa moottorin kokoa? Onko kansista virtausmittaustuloksia?

 

t. Mika

 

ps. Ei kun hei, sulta puuttuu listasta ahdin! :-)

Link to comment

VW Speed lehdes näkee silloin tällöin 82/84 - 90,5/94 Rookereita joissa karvan päälle 200 heppaa mutta mittauspenkeissäkin on eroja,mikä on totuus sitten se on toinen asia! Ihan mielenkiinnosta kysyn minkälaiseen koriin moottori asennetaan??? / tuleeko katukäyttöön...?

Link to comment

Imuvenat vaihtoon, koko n. 48mm, mahlet käy, wisecot paremmat, isku 82+, nokka-akseli scat c65,c75, engle fk87,89 tai sinnepäin, puristus n. 11:1+, pruutta paree kun kaasarit, tosin nekin käy, cromot, säädettävät rattaat, pakoputkisto n.1,75" ensiö, kollektorista n. 2,5" ja hyvä kansityö.

 

Suurinpiirtein vastaava 82x92 dynottiin joskus Boschin penkissä 230 hv moottoritehoa, josta jää matkalle n. 20-30 hv, eli pyörillä oli n. 200 hv.

Link to comment

No mitäs oot mieltä matalamäen penkin lukemien todellisuudesta pitääkö luvut paperilla paikkansa? Itse kävin sielä viime kesänä pikkukoneella kuplan kanssa ja tuli mukamas kovat lukemat odotuksiin nähden. ja jotkut on puhunut että näyttäis liikaa. Palvelu oli ainakin erittäin hyvää ja kone tuli säätöihin hienosti.

Link to comment
Guest Hotvws1

ovaali kuplaan olis tarkotus laittaa toi kone ja pelkästään katukäytöön.

näin vähän ajattelinkin että kampura ja imuventtiilit vaihtoon.

eli pannaanpa kampura myyntiin . riittäskö 82mm kampura tähän tarkotuksee ei tarvisi ostaa uusia kiertokankia? mutta jos jollakin on kiinnostusta vaihtaa pitkäiskusempaa kampia lyhyempi´iskuseen kiertokankien kans (oltava uusia ja vastaavia) niin otappa yhteyttä. onko tietoa/kokemuksia kenelle kannet vois antaa työstetäväksi?

Link to comment

Absoluuttista tehoa haettaessa lienee paras mennä siihen penkkiin mikä näyttää eniten! Vrt. Vauhdin Maailman testi viime kesältä. Matalamäen penkki näyttelee mun kokemuksien mukaan vastaavia lukemia kun muutkin. Koneen säädöt kohdilleen on mun mielestä tärkein työ joka penkillä tehdään.

 

82 kampura vw kauloilla alkaa olla melko maksimi ainakin vakio lohkolle.

 

Mulla on tietoa kenelle kannet voi antaa työstettäväksi, mutta valitettavasti en voi julkisesti mainostaa, koska kaverilla on ihan helkkaristi töitä. Kauttani voi välittää edelleen. Priva on kohdillaan tässä.

Link to comment
Guest Hotvws1

olis tarkotus ostaa uusi lohko joka on tehty jo valmiiksi pitkäiskuiselle kammelle on vaan vielä hakuses minkä valmistajan lohkon ostas. eli on sitte sama vaikka laittas 84mm iskusen? myis noi kangetkin pois ja hommais uudet chevyn kaulalla? kyllä näillä jo pitäs aika varmasti saada yli 200 hp takapyöriltä?

Link to comment
Minä en näistä mitään tiedä, mutta jos tuo 200 hp takapyöriltä on ainut tavoite, kantsis ehkä vääntää solmu pakariin. Saisi sitten ruuvattua helpommin tehoja vaihtamatta kaikkia osia / avaamatta lohkoa...

 

 

Jep, jep! Ääni solmulle. :-)

 

200 horsea ahdettuna ei ole mikään ongelma. Voi käyttää vaikka 69-iskua. Muistaakseni lähes 400:n lukemia on saatu Suomessakin. Tosin osat on silloin kyllä oltava "kohdallaan".

 

t. Mika

Link to comment
Guest Hotvws1

onko kellään kokemusta jenveyn läppärungoista ja dta ruiskusta? lontoon maas olis tommosia kaupan näyttäs aika laadukkailta? 48mm läpärungoilla olis hintaa 405£ eli 587,9€ onko paha vai myikö joku halvemmalla?

Link to comment

Mä laittaisin iskuksi 84+ ja kaulat chevyn 2" ja veivit sen mukaan, joku 5,7"+ pitkät.

 

Solmun asentaminen johtaa yleensä samojen osien ostamiseen, kun ne ahtopainekokeilut tulee aina kuvaan mukaan. Ja nälkä kasvaa syödessä.... Solmun asennuksessa tulee vielä katsastusongelmat jos lupia ei ole. Tehokkaampi vapari menee helpommin läpi normaalista katsastuksesta, eikä ole vuosittaista solmu pois-katsastukseen-solmu takas ruuvailua.

 

1,6L 110 hp rivikone vaatii varmaan myös veivit ja männät vaihtoon+ ehkä jotain muutakin, ennenkuin koneesta n.230 hp tulee (siis 200 hp takapyörille). Ei tuokaan viritys ilmaista ole.

 

Kaverilla on jenveyn läppärungot, ihan soivat pelit ovat. Hinnasta en osaa sanoa, onko tuo parihinta vai kpl-hinta? Kaasutinexpertistä on joskus löytynyt TWM läppiksiä, mulla on itsellä sellaiset. Tämän päivän hinta = ?? Dta:sta ei kokemuksia, Hestecistä kyllä, hyviä sellaisia.

post-305-13888357748749_thumb.jpg

Link to comment

Parihintana ei mielestäni ole paha, ainakin muistikuva olisi sellainen. Sen verran kannattaa varmistaa, että kuuluuko hintaan paikalliset verot ja polttoainekiskot. Tuon tapaiset torvet kun mulla on, niin myydään yleisesti erikseen.

 

CB:n kammet pitäisi olla kaikinpuolin ok. Takokammet erityisesti. Sen sijaan valu-stroker-akselia en osta, yhden sellaisen olen tuhonnut. Tai se meni tuhannen paloiksi.

Link to comment
Guest Hotvws1

tos linkki jenveyn sivuille. joku näyttäs kyllä ruottiskin noita myyvän

 

http://www.jenvey.co.uk/

mitenkä mä saan ton linkin liitettyä niin että sitä klikkaamalla päsee suoraan sivustolle? ku ei oo mikään tietokone nero:(

no mitenkäs sitte tämä pannannko suuttimet läppärunkoon, yläpuolelle vaiko imusarjaan. vailaitanko suosista kaksin kipalein ja mihin ne sitte tulis sijoittaa?

Link to comment
  • 1 year later...
Guest veewee
pakoputkisto n.1,75" ensiö, kollektorista n. 2,5"

 

Kuinka paljon vaikuttaa moottorin tehoon jos kollektorin jälkeen isompi putki?

Vaikuttaako moottorin lämpöihin? Vai miksi pitää olla suurempi?

Link to comment
pakoputkisto n.1,75" ensiö, kollektorista n. 2,5"

 

Kuinka paljon vaikuttaa moottorin tehoon jos kollektorin jälkeen isompi putki?

Vaikuttaako moottorin lämpöihin? Vai miksi pitää olla suurempi?

 

Ensiöputkessa menee vain yhden pytyn pakokaasu, kollektorista eteenpäin neljän pytyn. Siksi suurempi vai ymmärsinkö kysymyksen väärin?

 

t. Mika

Link to comment
Guest veewee

Ymmärsit varmaankin oikein, mutta kollektorissahan on kapea kohta, josta kaikkien 4:n pytyn pakokaasu virtaa ja sen takia ihmetyttää miksi kollektorin jälkeisen putken pitäisi olla paksumpi kuin esim. ensiöputket. Pakokaasuvirtaus kuitenkin menee sykäyksittäin eikä kaikkien pyttyjen pakokaasu ole samaan aikaan yhdessä kohtaa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...