Jump to content

Se jostakin


Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Krisse, me ollaan siinä esiintymislavalta katsottuna vasemmalla, niitä vihreitä pumpattavia ääliöitä varmaan taas riittää kaikkien seuraks, ja pulijoukkueteltan noukin tänään taas joten kyllä meidät löytää.

 

Ok. Me mennään suosiolla tuonne Lugna Sidan alueelle. Nyt jo toista vuotta... :)

 

Siellä saa ainakin nukuttua pari tuntiä per yö. :D

Link to comment

Ähräilin tänään katon kimpussa, vanhan rätin alta paljastui paljon mätää, huomenna hitsaillaan. Uutta rättiä sovittelin sen verran paikoilleen, että nyt on jo tiedossa että pitää olla useampi käsipari vetämässä kangasta paikoilleen ensimmäisellä kerralla, sen verran jämpti on.

 

Kiva on kruisailla, pikkasen jengi pällistelee. Kaikki toimii vielä.

Link to comment

Sain rätin paikoilleen, renkaat vanteille ja Sami sai ikkunat tehtyä. Kaasari vittuilee, en tahdo saada sitä kelvollisiin säätöihin. Puran ja putsaan sen taas, ja laitan filtterin ennen pumppua. Käy liian laihalla ja tyhjäkäyntiruuvi ei vaikuta. Aerostartilla kokeilin, ja en löydä imuvuotoa mistään. Säädän taas venttiili ja sytkän ja sitte taas letkuihin kiinni.

post-1735-13888360032619_thumb.jpg

Link to comment

Päästiin tosi lähelle päästöarvoja jo tänään, ihan on pienestä enää kiinni. Onneks on aikaa, ei tarvi olla läpästy kun vasta sitte kun varsinaisia lappuja haetaan. Pääasia että ei enää käy laihalla. Aika alkaa loppumaan, taitaa kapselit ja puskurit jäädä myöhenpään asennusajankohtaan. Rokkikoneet on pakko laittaa.

Link to comment
  • 1 month later...

Tänään sain aikaiseksi ensiks työpakun leimaamisen ja sitte siitä suivaantuneena jatkettiin päästöarvojen etsintää. Tunti pari meni korjaamolla kone letkuissa ennenkuin lappuun saatiin hyväksyttävät lukemat, mut ny o.

 

Konttorilla meinas vähän äänenpaine kasvaa, kun ilmoittivat, että pitää tehdä uusi maahantuontikatsastus (165€), kun hylsystä oli kulunut yli 1kk. Muutenhan katsastus oli hyväksytty, vain päästöarvot oli yli sallittujen. Tullin antamaa 3kk ajoajasta kuitenkin olis yli 1kk jäljellä, ja jos tullilla olis ollu ruuhkaa, ei veropäätöstä olis välttämättä vieläkään tullu.

 

Loppujen lopuksi sovittiin, että menee jälkitarkastuksen hinnalla (20€).

Tohon vielä kilvet ja ote, yht 25€.

 

Kauppanimeks otteeseen tuli 1600 kurierwagen, heh!

 

Meni muuten 3vrk yli vuoden hankinnasta, että projekti sai kilvet.

 

Kiitokset Kauppi, Valtamo, Oksanen, Kakko, Jouti ja muut kaverit jotka olette apuna olleet.

Link to comment

No joo, pikkasen ehkä aluksi jännitti ostaa auto jonka joku on joskus 10v. sitte jotenkin tuonut maahan, muttei tullannut tahi rekisteröinyt sitä. Omistajia /luovareita oli nippu, enkä ollut tollasta täällä/missään ennen nähny. Rohkeus kannatti, perskeles.

Link to comment
  • 2 months later...

Koneen speksejä vähäsen

 

2087cm2

78,5 kampi

golfin veivit

92 pytyt

W120 nokka

041 kannet

vakio keinut pallopääsäätöruuveilla

009 jakaja, kärjetön

44 idf:t

41mm putkisto + fat boy

huohotusboksi

kennedy stage 1

 

näillä ehkä jotain 120hv, mukavan oloinen, vääntävä ja laajalla käyttöaluella, nätti tyhjäkäynti.

Link to comment

Koneen on kasannu Texasissa yks old school-pantteri, ja mun edusmiehelle ei ihan kaikki tarttunu päähän, mutta voisko olla peräti vakiosta hiottu. No, kaippa tämänkin koneen saa purkaa jossain vaiheessa, selvii mysteerit.

 

Samalla kun "vein kilvet", kutistin sen tohon ikkunalaudalle, ei tarvi niin isoa tallia talvella. Öljyt pitää tosin vaihtaa pipetillä.

post-1735-13888360398432_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Kas, kevät yllätti harrastajan. Tuli tossa jostain puun takaa inspiraatio, joka pakotti vähän asentamaan. Talven aikana tuli huomattua, että kaasareista haihtunutta bensaa ei ihan hetken sahauksella sinne takaisin saa, eli asensin sähköpumpun eberin pumpun paikalle tankin alle. Vielä tarttis tukkia orkkispumpun paikka lohkossa, tähän varmaan on valmiita palikoita?

 

Lisäöljypohja asentui melkeen äkkiä, pinnapultit ei aivan suosiolla lähteneet lohkosta irti, yksi oli pakko jättää. Tässä vaiheessa oli helppo päätös käyttää tiivisteliimaa, jonka olisin ehkä muuten jättänyt pois.

 

Perkules juu talvella tuli hankittua rundikellokin, sille löytyi suht helposti paikka, mutta öljynpaine- ja öljynlämpömittarit odottaa hyllyssä vielä ahaa-elämystä. Rundari toimii hienosti petronixin kärjettömän sytkän kanssa, tätä vähän jännäsin, vaikka en kyllä oikeestaan tiedä miksi.

 

Akku sai myös uudet kaapelit ja navat, nyt pyörii startti niinkuin pitääkin. Vanhat kaapelit oli jotain 16mm2 (orkkis), ny o 50mm2.

 

Koeajo piti tietysti tehdä, eikä muuta sanottavaa ole kuin että 5000rpm jälkeen alkaa röpöttämään ja että avoautolle aprillipäivä on vähän aikaista. Mihin asti W120 nokka yleensä antaa kiertää? Nyt vähän tuntuu että venttiilinjouset ei pysy mukana, vakiot kun ovat. 5000 asti kierrokset nousee oikeinkin ripeesti, tuntuis että menohaluja vielä olisi...

 

No, vielä on aikaa säätää ja räplätä ennenkuin ajokelit on sopivat.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ja sitte alko taas kolinat prkl.

 

Ääni alkoi ensin kaasua nostaessa pienenä rapinana, ja sitten myös kaasua painaessa räpisi. Aattelin ensin, että tuuletin hakee tilaa, mut tänä aamuna kolisi kampikammiossa. Kk:n lenkki irtoamassa, muuta en keksi.

 

Otetaan hyllystä seuraava moottori, käydään leimalla, puretaan samalla toisesta kannet pois että selviää jotain.

 

Muuten kaikki pelaa hienosti.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...