Jump to content

Mikä homma tökkii omassa autossa?


Recommended Posts

Piti nyt taas avautua, kun hermo meinaa mennä purkuhommissa.

 

Pitäis irroittaa ikkuna ja ovenavauskahvat -60 kuplasta. Toi on NIIN vastenmielistä hommaa tapella noiden lukitussokkien kanssa, että kaikki perkeleen pakeliitit ois vielä ehjiä asennuksenkin jälkeen....

 

Mikä saa sinun veret seisauttamaan oman auton korjaamisessa/kunnostamisessa?

 

Uskon etten ole ainut joka painii pikkujuttujen kanssa, vai olenko??

 

Hyvää Sunnuntaipäivää kuitenkin, tasapuolisesti!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Aina yhtä perseestä kun jostain löytyy ruostetta. Tietty projekteissa ei niin haittaa kun on pelkkä hylsy käsissä, mut jos jostain kokonaisesta autosta löytyy ruostetta, niin sillon vituttaa.

Link to comment
Aina yhtä perseestä kun jostain löytyy ruostetta. Tietty projekteissa ei niin haittaa kun on pelkkä hylsy käsissä, mut jos jostain kokonaisesta autosta löytyy ruostetta, niin sillon vituttaa.

 

Juurikin niin.

 

Ja sitten:

 

-Muovipvc massan irti kaivaminen

-pistehitsisaumoissa olevat ruosteet

-altapäin hitsaaminen ja saumojen hiominen ahtaassa paikassa.

-hitsikipinät mahanpäälle ja jalkojen päälle palavina

-jarruremontti jossa menee kaikki uusiksi yhden putken takia.

-toisten huonosti tehdyt peltityöt

-roikkalampun hajoaminen tai sähkötyökalun johdon sotkeentuminen toiseen johtoon.

-ahdas ja pimeä työtila

-työn hitaus...

-se että tarvikeliikkeet ei ole 24/7 auki

-tietyt brasilialaiset ja italialaiset varaosat...

Link to comment

Aika ja paikka. Vain viikonloput aikaa ruuvata ja silloinkin niin että pirssin saa viikolle ajoon. Pitää ensin lähteä 7km päähän vanhempien luo tallille, tallin siivous että saat auton sinne, kuitenkin niin ahdasta että munat on auton kyljessä ja perse hinkkaa tallin seinään ja vitutuskäyrä on huipussa.

 

Isän siivous into, kun se yllättää niin työkalut aina kateissa.

PRKLE onneksi oma talliprojekti alkaa keväällä, oma talli, omat vehkeet.

 

Työmatkalle (6km pyörätietä) ostan moposkootterin niin voi autoa seisottaa vaikka koko kesän.

Link to comment

pussihousu entisöinnin jälkien korjaaminen, päin v**tua tehdyt hitsaukset

huonosti tehdyt pohjat..halpojen osien käyttö, pääseen tekemään kaiken uudelleen kunnolla.

massan rapsuttaminen eteenkin sisältä lattiasta..onneksi ohi.

hyvälaatuisten osien saamattamuus ylipäätään mistään ja varaosien puuttuminen laitettaessa..

siinähän noita.. :/

Link to comment
Aina yhtä perseestä kun jostain löytyy ruostetta. Tietty projekteissa ei niin haittaa kun on pelkkä hylsy käsissä, mut jos jostain kokonaisesta autosta löytyy ruostetta, niin sillon vituttaa.

 

Juurikin niin.

 

Ja sitten:

 

-Muovipvc massan irti kaivaminen

-pistehitsisaumoissa olevat ruosteet

-altapäin hitsaaminen ja saumojen hiominen ahtaassa paikassa.

-hitsikipinät mahanpäälle ja jalkojen päälle palavina

-jarruremontti jossa menee kaikki uusiksi yhden putken takia.

-toisten huonosti tehdyt peltityöt

-roikkalampun hajoaminen tai sähkötyökalun johdon sotkeentuminen toiseen johtoon.

-ahdas ja pimeä työtila

-työn hitaus...

-se että tarvikeliikkeet ei ole 24/7 auki

-tietyt brasilialaiset ja italialaiset varaosat...

 

Nuo on leipää verrattuna pomppivaan hitsikipinään tärykalvolla. En suosittele.

Link to comment

Kaikki pienet hommat jotka jää itseltä ja muilta tekemättä silloin kun olisi aikaa ja muutenkin hyvä tilaisuus tehdä_työ_kunnolla_loppuun.

 

Huolimattomuus lyö yleensä vasten kasvoja korkojen kera. Ja sitten todella v*tuttaa. Vaikka kyse on vain harrastuksesta, tai ehkä juuri siksi.

 

E: lisätääs pari esimerkkiä...

 

Joskus piti vaihtaa viikonloppuna vaihtaa Kuplaan etujarrusylinterit. No sylinterit vaihtuivat ilman mitään ropleemaa, ei siinä mittään. Seuraavalla viikolla sitten etujarruletku päästi nesteet asfaltille keskellä kaupunkia. Loppuviikon menot piti perua, silloisen asunnon pihalla ei vaihtokaan tullut kyseeseen, vaan piti ajella viikonlopuksi maalle tekemään remontti.

 

Käyttiksen laturi särkyi kerran. Ko japsidieselissä laturin irroitus vei aikaa monta tuntia, joten ajattelin oikaista viemällä laturin korjattavaksi autosähköliikkeeseen. No laturi tuli ehjänä takaisin, ei muuta kuin paikalleen ja taas kovaa käyttöä. Puoli vuotta kesti ja taas loppui lataus. Motivaatio oli tosi korkealla kun sain taas laturin irti ja huomasin että kaikki muut oli liikkeessä tuohon he*vetinkoneeseen vaihdettu, paitsi diodisilta. Ja juuri tuo diodisilta oli nyt rikki. Harvoin tulee oltua ihmisille vi**umainen, mutta ko firman toimitusjohtaja sai melko rumasanaisen palautteen puulaakinsa toiminnasta.

Link to comment

Emännän käyttis golffin lämmittäminen webastolla -> vaharyyppy luulee että auto on "käyntilämmin" mitä se todellakaan ei ole -> käydä rykii, nykii ja nytkyttää miten sattuu.

 

Normaalisti kun käynnistää sen kylmänä, käy kuin sveitsiläinen käkikello, käydä tikittää, kukkuu ja huutaakin joskus. Pierupurkilta aikamoinen saavutus, hattua pitää nostaa, tai ennemminkin pipoa, hattuahan en omista ellei lippalakkia lasketa.

 

No mikäs sen mukavempaa kuin lämmittimen käytön jäljiltä käyttää autoa paikallaan muutamia minuutteja ennen kuin voi lähteä liikkeelle. Jää jäljelle ajatus että mitä iloa ko. lämmittimestä on? Ainakin sillä voi elvistellä kavereille että tuplasi auton arvon toistamiseen, ensimmäisen kerran kun tankkasi tankin täyteen ja toisen kerran kun lisäsi siihen bensalämmittimen.

 

Oman käyttiksen iskarin yläpäänlaakeri alkoi hakata paukuttamaan -> ei olisi pitänyt hankkia tarvikeosaa, harmittaa!

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Paha tapa kerätä "nopeita" ja "helppoja" rojekteja, ny on viis kuplaa plus junis, yks kupla ajokunnossa, kaik muut palasina..

 

Eikä oikein tunnu olevan aikaa, rahasta puhumattakaan..

Link to comment

Eniten nyppii kun pitäis tehdä joku nopee homma ja sit alkaa vastustaa ja menee ihan vituiks.

 

Esim. 1: Piti vaihtaa nopeesti takapuskuri ja kiinnikkeet kuplaan. Hantin puolelta pultit auki ok, kuskin puolelta kaikki 3 poikki. Sitte lokaria irti että pääsee poraan natsat pois ja tekeen uusia kierteitä. Ei ollut nopea remontti.

 

Esim. 2: Piti laittaa etupellin lukitussalvat kuplaan. Porasin reiät valmiiks eikä löytyny sopivia ruuveja, muistin että käyttis pakussa niitä on, joten hakemaan. Ovi jäässä ja kun vihdoin sain sen auki kahva juuttui sisään eikä ovi mennyt kiinni. Sormet kohmeessa lukon ja oven sulattelua 4:n ruuvin vuoksi. Ei ollut nopea tämäkään remontti.

 

 

Kaikenlaiset teippi ja rautalanka viritykset edellisten omistajien jäljiltä nyppii kanssa, jos kerran tekee niin eikö samalla voi tehdä kunnolla?

Link to comment
Guest tompelo

kun... aina saa vision / jostain vieläkin hienommasta ja paremmasta.. junis nyt kuudetta vuotta valmiksi hitsattuna odottaa että saan jarrukamat siirrettyä hyllystä siihen ja niin edelleen..(kaikki osat löytyy kyllä) ja siksi sitten kuplia vaikka kuinka monet otettu projektin rahoittamis projekteiksi + pari harharetkeäkin tähtiperä rotinakin käynyt tonilla autot myyty rahat kadonnu?? ja junis vieläkin atomeina... se nostaa painetta hatussa..että näin täällä pss.seppo soitellaan taas..

Link to comment

Eniten ehkä intoa latistaa toi kunnollisen autotallin/tilan puute, ei paljoa hotsita lähteä tohon pihaan parkkipaikalle ruuvaamaan tai projektoimaan yhtn mitn. Tähän asiaan on toivottavasti tulossa tulevaisuudessa muutos.

 

 

 

 

 

 

ot ...ton lilan helmen nykyinen omistaja voisi ilmoittautua ja laittaa yv:nä tietonsa jos haluaa siihen vara-avaimet? rekisteriotetta tai vastaavaa dokumenttia vastaan... ei niin yleinen väri, omistaja varmaan tunnistaa helmensä.

post-2111-13888359610327_thumb.jpg

Link to comment
Guest Mika Raussi

Taidon puute joo. Päätin just, että ruiskutan kyl koko auton koko kokonaan uudelleen jos vaikka sais edes kohtuullisen pinnan ilman roskia tai rakkuloita. Kiiltävä musta paljasti pohjistakin pikkusen sanomista.

Link to comment

Taidon, rahan ja motivaation puute. Vaikka em. kohdat sitten olisivat voitetut niin työkaluja ei ole riittävästi joka hommaan. Paremman MIGin tarvisi mutta eipä viitsi ostaa kun tarve on niin vähäistä. Peltihommat on vaikeita ja vittumaisia muutenkin, saati sitten paskoilla vehkeillä.

Link to comment

Auto noin 70% valmis,leimattu ja kaikkee mutta loppusilaus tekemättä eikä jaksaisi. Neljän vuoden ajasta puolet normi töitä ja loput juniksen laittoa,liika on välillä liikaa ja joskus olisi otettava pieni sapattiloma.

Mutta sitten kesän alussa kyrsii kun olishan mulla ollu koko viime talvi aikaa viimeistellä auto!!!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...