Jump to content

Ilmajouset


jori

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Ilmaiskareistahan sais pehmeemmät kun virittäis linjaan jonkun kokosen välisäiliön vastaamaan vähän pussin tilavuutta. Sit kun tekis vielä säädettävällä tilavuudella, niin ois jopa hifistelyä.

Link to comment

Näin jälkikäteen voisi melkeen sanoa, että itse ainakin ostaisin kaikki venttiilit, letkut, liittimet yms. tilbehöörit paikallisesta pneumatiikkaliikkeestä ja jos lowtowsilta nyt tosiaankin saa volkkariin sopivia kannakkeita niin hommaisi kannakkeet, säiliön ja kompuran sitä kautta.

 

Ei vaan mikään kauhean hyvä vaikutelma jäänyt noista tuotteista.

katsotaan mitä tuolta tarjotaan...juuri laitoin mailia...

 

kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö...

post-629-13888359675343_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Mika Raussi

Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.

Link to comment
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.
Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa.
Link to comment
kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö...

 

Hanski, tuohon pitää laittaa vastusvastaventtiilit sylkyn päihin jotta saat säädettyä nopeutta, muuten se ampuu tuon sylkyn päästä päähän valoa nopeammin.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.
Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa.

Tuleehan sitä pultille rasitusta keulassakin. Ja keulassa kun on ohkasempi pulttikin. Kattoo kuinka tulee alkuperänen jousi sit säädettyä, mut kyl se sinne jää tosiaan avuksi.

Link to comment
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.

 

Letkuliitokset noissa naytti kovastipaljon samoilta mita on esim. Subarun orggis ilmaiskareissa kaytetty. Kattelin aikoinaan itsekin etta miten noi voi kestaa, mutta kun niita purin veke parista autosta, niin ei kylla helposti lahtenytkaan.

 

Taitaapa mulla olla 66 mustangissakin samankaltaiset takana, ties kuinka vanhat... iskarit on vissiin aika finito, mutta letkut on ok :)

Joku tehnyt T-haaroittimen ja vain yhden tayttoventtiilin, lieko sitten fiksua yhdistaa nuo? En ole asiaa tarkemmin pahkaillyt tai tehnyt mitaan, kun auto ei ole liikenteessa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Noissa oli joo mukana t-haara, jossa täyttöliitin, mut mie jätän moiset pois ja letkutan suuntaventtiileille 6mm letkulla ja hankin sit viel kompuran ja säiliön noille voimoo antamaan.

Link to comment

se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D

Link to comment
Guest Mika Raussi
se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D

Kyl se varmaan teoriassa, mutta linjat on niin ahtaat, että tuskin moista ongelmaa käytännössä on.

Link to comment
sori, en lukenut koko ketjua läpi.

 

Voisko tuommosen säädettävän ilmajousituksen tehdä ilman kiinteää kompuraa? Puhaltelis vaan tallilla sopivasti painetta sydeemiin...

 

Tuomas

 

 

Nuinhan ne monasti onkin. Just niin on mulla mustangissa. Takahelmassa on venttiili mista vaikka huoltsikalla voi tuikkasta akkia lisaa ilmaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kattelin muuten tossa Airkewld iskareita ja nejän tulee jumaleissön VÄÄRIN PÄIN! Voi olla että tulee vähän muuten kova keula ja iskarit toimii muutenkin varmasti ihan päin vittua.

 

Ja hintaa vaan 150 taalaa. Hitto mie sain ihan pikkusen kalliimmalla neljä iskaria lähitulliin.

Link to comment
  • 7 months later...
  • 2 years later...

Nostetaas vähän vanhoja juttuja...

 

Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl)

 

vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata...

 

Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua?

 

Petteri

Link to comment

Ei riitä 900 lbs eteen.

Iskari vähentää liki 30% kantavuutta, vastaavaan pelkkään säkkiin verrattuna.

Kaverin juniksessa edessä 1500 lbs ja oli tosi tarkka sijoituspaikasta että jaksoi nostaa auton ylös.

Mikä noiden halkaisijat isommissa? Kaverin reilun 4" halkaisija.

Riippuu rengastuksesta ja onko tarkoitus kaventaa akselia, että mahtuuko.

 

Taakse sit tavan säkki.

Link to comment
Nostetaas vähän vanhoja juttuja...

 

Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl)

 

vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata...

 

Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua?

 

Petteri

 

Maailmallahan taidetaan tehdä niin että kavennetaan takapään torsioputkeakin että saa vähän enemmän toimintatilaa ja samalla sitten myös käännetään vähän putkenpäätä että ei tartte lattoja ihan hullusti loveta. Itse rupeaisin rakentamaan irssistä jos tonttiin haluaa mutta tämänkin kanssa sitten tulee omat pyöränkulma/auraus-haritus ongelmat eteen kun todella alas mennään.

 

Mutta sitten taas swingistä jos alkaa rakentamaan pääsee varmaan vähän helpommalla.

Link to comment
  • 9 months later...

en nyt laiskuuttani jaksanu tarkistaa edellisiltä sivuilta oliko juttua tuosta alapään kiinntityksestä. Mutta siis Kuplan kevyemmässä keulassa vielä jotenkin suodattaisin ilmaiskarin kiinnityksen iskarin alkuperäiseen paikkaan mutta jos ajatellaan painavempaa koria, esim Junista niin mitenköhän kestää nostelemista? Jos ajatellaan että vauhdista murtuu alapultti niin se onkin morjensta sen jälkeen...

Link to comment
  • 1 month later...
Guest palomaeki

Onkos kukaan perehtynyt tämän firman tuotteiden soveltamiseen waunun alle?

 

http://www.airliftperformance.com/

 

Mikäli Pallis ei nyt talousahdingon ja puolen vuoden odottelun aikana katoa pihapiiristä tuo ilma-alustaan siirtyminen houkuttaisi suuresti... Eniten ilmajousituksessa kiehtoisi säädettävyys tilanteen (kuormankin?) mukaan ja kuulopuheiden mukaan ainakin ajossa miellyttävä ratkaisu.

 

Maata kohti tuo joka tapauksessa lähtee tavalla tai toisella kunhan taas kotiudun.

Link to comment
  • 1 month later...

Ite kaipaisin enemmänkin syytä miksi tangot pitäisi vaihtaa??

Tietty jos yksi säkki hoitaa korkeuden säädön, mutta kyllä siinä jousitus kärsii, kun liki yhtä puuta?

Junikseen kun tehtiin, niin tuli iskarimalliset säkit eteen ja orggis latat jäi. Ajettavuus oli ainakin parempi kuin alkuperäinen.

Kulkee suoraan ja vakaasti sinne 120 km/h vauhdissa. Jousitus mukavan tuntuinen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mitenkäs kuplassa swing takapään pussitus minkä tyylin on porukka parhaaksi todennut??

Itsellä ollu työnalla takapään tekemisen aloittaminen jo kohta parivuotta, mutta kun ei vaan oo saanu aikaseks ruveta... (ilmat pelkästään edessä alkaa oleen aikasta perseestä, joten tarttee ensitalvena koittaa riipiä motivaatiota...) pussit venttiilit yms. on jo pölyttynytkin hyllyssä...

 

Ideoita/kuvia/spekulointia/osapiirrustuksia

Kiitos

 

Vesa

Link to comment
Guest Mika Raussi

Laitoin kylmästi isakrin paikalle ja siirsin ite iskarin muualle. Sitä ennen kokeilin ton tyyppistä, mitä airkewd myy eli tulee tavallaa ylimääränen tukivarsi, niin sehän kääntyikin ihan huimiin asentoihin ja oli muutenkin paskan tuntunen systeemi.

 

Miepä meen räpsimään kuvia. Katotaan muistako sit jopa postata ne tänne

Link to comment
Guest Mika Raussi

Pikkkusen tietty yläpään kiinnitys täytyy soveltaa toisella tapaa vakio koriin, mut eiköhän sen koriin saa laitettua. Muistaakseni kattelin, että ois ehkä just ja just mahtunu noi alkuperäset iskarinkorvatkin olla paikoillaan, mut tulipa laikattua hitoille

 

Alapään kiinnike on sit ihan pulttaamalla kiinni tossa latan kylessä

 

Kamerakin näyttäs tulevan tiensä päähän

post-360-13888365227966_thumb.jpg

post-360-13888365228496_thumb.jpg

post-360-13888365228888_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 year later...

Hmmm. Kysästään vielä vaikka juniksen etupäästä...onko porukka ottanut ilmaiskareiden kanssa jousilatat kokonaan pois vai jättänyt paikoilleen? Keskipalikkahan varmaan pitää herkistellä irti jos jättää latat...jos taas irrottaa latat ja vetää kierretangon läpi ni sithän ei tartte irrotella tietenkään....kumpi ois parempi? onko hajua/kokemusta??

 

Petteri

Link to comment

Vaikkei mulla oo toi juniksen säkkibisnes iha ajankohtasta nii mää oon ainakin meinannu samaan tapaan ku kuplassa, eli kierretangot ja päihin neulalaakerit ja kaikkemmaaliman lukituspultit yms ja ilma iskarit, tietty vähä eri iskarit ku kuplaan. :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...