Jump to content

Kuplan katon vaihto?


Guest mc_inen

Recommended Posts

Olisko täällä hyviä vinkkejä kuinka tuo katto tulisi vaihtaa?

Kuplassa ollut aiemmin haitari, eikä yllättäen siitä ole enää jäljellä kuin reikä.

 

Haitarillahan tuon helpoiten korjaisi, vaan eipä tähän hätään sellaista ole ollut kukkarolle sopivaan hintaan missään tarjolla.

 

Toinen katto kyllä löytyy, mutta kuinka tuo olisi helpoin vaihtaa?

Link to comment
Tilaat hanskilta reikään sopivan lasin ja istutat sen siihen, ei tulis joka kadunkulmassa vastaan?

 

Juu ei... en todellakaan halua mitään h*lvetin "lasikattokuplaa", vaan tosiaan tuo pelti pitäis jotenkin vaihtaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ei muuta kun hommaat jollain katon, jossa on pilarin pätkää mukana, leikkelet pykälille, avaat pistehitsit ja laittelet uuven katon. Ei oo kyl paha homma lainkaan.

Link to comment
tai sit vaihtaa vaan sen verran peltiä mitä on reikää + pari senttiä reiän yli.

 

Tätä mietitty, vaan saattaa olla katossa tuon jälkeen melkoinen kittaaminen, että saa nätin. Eli tämä vaihtoehto ei mielellään ole se ensimmäinen...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ootko Sepi vielä koittanu tehä tosta maalauskuntosen suoraa?

 

Kai sen pellin vois periaatteessa vaihtaa orkkis saumastaankin, eli siitä kattokourusta, mut voi olla aika lailla työläämpi tehdä niin. Pilareista poikki vaan ja tosiaan sit pykälällä, eikä suoraan. B-pilarin sisäosa kannattaa katkasta mahd ylhäältä, kuten c-pilarikin.

Link to comment
paikkaa se jollain tilapaisesti ja saasta rahaa rattiin.

 

jan

 

Tämä olis hyväkin vaihtoehto, vaan taitaa haitarien hinnat olla sen verran korkeita, ettei tule mulla olemaan ikinä varaa.

Ja onhan tuo nyt "paikattu", siinä on toisen katon palanen (liian pieni, eikä tuosta josta katto vaihdetaan) poikittain päällä ja kiinnitettynä/tiivistettynä roudarin teipillä =)

Link to comment
paikkaa se jollain tilapaisesti ja saasta rahaa rattiin.

 

jan

 

Tämä olis hyväkin vaihtoehto, vaan taitaa haitarien hinnat olla sen verran korkeita, ettei tule mulla olemaan ikinä varaa.

Ja onhan tuo nyt "paikattu", siinä on toisen katon palanen (liian pieni, eikä tuosta josta katto vaihdetaan) poikittain päällä ja kiinnitettynä/tiivistettynä roudarin teipillä =)

 

 

Kuten sanottua.. saasta rahaa ajan kanssa. ja osta sielta mista saa halvimmalla? Olisko sitten taalta rapakon takaa missa tarjontaa varmaan on eniten.

Link to comment

Voishan sitä tietty tehdä jonkin oamn patentin tuohon, eli haitarin joka ei ole haitari =)

Toisin sanoen reikä peittoon jollain sopivalla palalla, tämä sitten vaan kiinni jotenkin niin, että näyttää periaatteessa haitarilta, mutta ei aukea...

 

Saattais olla fiksuin idea tuo, ja varmasti nopein. Sittenpä olis tuo reikä valmiina jos jostain haitarin löytää, eikä tarttis sit maalipintaa leikellä sen kummemmin piloille enää. Pistetään tämäkin nyt harkintaan.

Link to comment
Voishan sitä tietty tehdä jonkin oamn patentin tuohon, eli haitarin joka ei ole haitari =)

Toisin sanoen reikä peittoon jollain sopivalla palalla, tämä sitten vaan kiinni jotenkin niin, että näyttää periaatteessa haitarilta, mutta ei aukea...

 

Saattais olla fiksuin idea tuo, ja varmasti nopein. Sittenpä olis tuo reikä valmiina jos jostain haitarin löytää, eikä tarttis sit maalipintaa leikellä sen kummemmin piloille enää. Pistetään tämäkin nyt harkintaan.

 

 

No sitahan ma koitin selittaa :)

Link to comment
  • 1 year later...

Muuttunuthan tuo tosiaan on jonkin verran, ja tulee vielä noista kuvista muuttumaankin. Keskenhän tuo vielä on, tuskin ikinä edes valmiiksi tuleekaan kun jotain keksii alkaa taas tekemään.

 

Lähtökohdan osaltahan minulle ei siis tullut lainkaan noita 17" vanteita eikä tuota haitaria, joten sovelletaan omia ideoita (tai katon osalta nyt täältä saatua ideaa).

 

Väri oli pakko vaihtaa, ei tuo minttu oikein miellyttänyt, vaan enemmälti halusin vanhemman näköisen värin (väri siis sotkettu itse). Aavistuksen tuo väri taisi jäädä liaan vaaleaksi, mutta olkoon nyt ainakin tämän kesän noin.

Link to comment

Lähtökohdan osaltahan minulle ei siis tullut lainkaan noita 17" vanteita.

 

Täytyy muistaa vanha sanonta "vanteet tekee auton". Kaikki jolla on katsastusrenkaat erikseen tietää kuinka paljon auto muuttuu kun saa laittaa cruisailurenkaat alle!

 

Äläkä ihmeessä välitä muiden mielipiteistä! Niiku tossa totesit että väri vaihtu ku ITTEÄS se minttu ei miellyttäny.

 

Auto tehdään oman mielen mukaan ja se on tän lajin suola mun mielestä! Jatka samaan malliin :)

Link to comment

Mun takia ei tarvi ainakaan suunnitelmiaan muuttaa... Mun mielestä vaan tuo lähtökohta 17" kumeineen oli aikas hieno.

 

Ei kovin moni tykkää möhköistä, jotka taas miellyttää mun silmää. Tosi vanhat taas ei nappaa meitsiä lainkaan.. Mielipiteitähän nämä vaan..

Link to comment
Ei kovin moni tykkää möhköistä, jotka taas miellyttää mun silmää.

 

Itsellä kun oli noita möhköjä, niin yleisen hyljeksynnän huomasi kilometrien päähän :D

 

Tosin tää jutun kuplahan ei mikään möhkö ole ensinkään..

Link to comment
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Lähtökohdan osaltahan minulle ei siis tullut lainkaan noita 17" vanteita.

 

Täytyy muistaa vanha sanonta "vanteet tekee auton". Kaikki jolla on katsastusrenkaat erikseen tietää kuinka paljon auto muuttuu kun saa laittaa cruisailurenkaat alle!

 

Rekisterioteessa lukee 215/45ZR17 :P ja oli aika huono ajaa niillä..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...