Jump to content

1500 koneen kasaus


Guest Maximum

Recommended Posts

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen; Jos tuosta kasaamisesta on tehty oikein paksuhko kirja, niin miten kysyjä luule että tähän topikkkiin tipoittailn laittamalla vinkit vie hommaa eteenpäin?

 

Jos et tunne ketään kuka pääsee paikan päälle tietopankiksi, niin osta tuo Hanskin vinkkaama kirja, lue se ja omaksu asiat. Sitten kysy mitä et ymmärrä.

 

***

 

Jos taas halut kaiken oppia netin kautta, niin kaikki tähän topikkiin mahdollisesti lisättävä asia/vinkki on jo kirjoitettu tälle foorumille useampaan kertaan.

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/search.php

- kirjoita ylimmälle riville *kone* tms yhtä valaiseva(t) haku sana(t)

- Muuta Foorumi kohtaan Tekniikka/rakentelu

- paina Haku

 

Siinä olis hetkeksi opiskeltavaa sulle ja me muut vältytään turhalta kirjottamiselta.

Link to comment
no tässä nyt oli kyse siitä mitä virheitä muut on tehny.
Mua kyllä yleensä kiinnostaa miten asiat tehdään oikein, eikä väärin.

Esim teini aikana kiinnosti miten piparia saa, eikä ne kaikki keinot miten sitä ei saa :)

No jokaine taaplaa tyylillään

 

 

nus nus
juu tuu :)
Link to comment
Guest Maximum

mie kuulin että menis lukkorengaskin paikalleen. no ei kait se sitte oo väärin päin. mites mie ne saan kohdistettua ilman merkkejä?

 

kampiakseli on kasassa kaikkine rattaineen ja laakereineen eikä kohdistus merkkejä vaan löydy

Link to comment

Minakin kylla luulin etta sen sais kasattua vaarinkin pain. En ole kylla kokeillut koskaan. On siella kampuralla pieni kaareva kaulus ja rattaassa samanmuotoinen viiste, jotka vois menna hiukan sisakkain.. ja jos rattaan vaara puoli on ilman sita viistetta niin sit ei mahdu menemaan yhta syvalle. En muista onko viiste molemmin puolin ratasta, ei kai silla mitaan virkaa olisi hihnapyoran puolella.

 

Kait tuon saa kasattua vaarinpainkin ja silti koneen toimimaan, kunhan kohdistukset on silti oikein. Jos siis ei halua purkaa akselin pikkupaan hiluja ja kaantaa ratasta.

Link to comment

Rattaassa on vauhtipyörän puolella viiste koska akselin kaulalla on pyöristys,väärinpäin laittaessa ei mene pohjaan.

Kohdistusmerkit on kiilauraan nähden vastakkaisella puolella,siis jos katsot ratasta siltäpuolelta missä merkkien pitäisi olla ja niin että kiilaura on suoraan alaspäin,on merkkien paikka suoraan ylöspäin.

Link to comment
Guest Maximum

ilmeni pieni kysymys. konetta kun pyörittää niin siinä on yks vähän jäykempi kohta. pitäskö pyöriä todella kevyesti. männät ja kaikki laakerit uusia ja kaikki on pyörivä/liikkuva on kasassa.

Link to comment
ilmeni pieni kysymys. konetta kun pyörittää niin siinä on yks vähän jäykempi kohta. pitäskö pyöriä todella kevyesti. männät ja kaikki laakerit uusia ja kaikki on pyörivä/liikkuva on kasassa.

 

Virranjakajakin paikoillaan? käyttöakseli saattaa nousta paikoiltaan, jos ei ole?

 

Kier_okanki väärinpäin? ( meneeköhän nippuun ees väärin?)

 

Kyl se pitää pyöriä vapaasti...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kiertokanget ja menee joo väärikin päin. Pitää siis olla se varressa oleva koho viiva ylöspäin.

 

Virranjakajan käyttöakselia veikkaan miekii. Se tuppaa nousemaan ja jumittamaan jos ei oo jakajaa paikoillaan. Ja pitää muuten aika hyvän kolkkeen jos ei oo käyvässä koneessa ihan pohjassa jakaja ja käyttöakselin jousi puuttuu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...