Jump to content

Alipaine jarrutehostajalle?


Recommended Posts

Mites riittääköhän palliksen jarrutehostajalle alipaine yhdeltä sylkältä? Alunperinhän se imee imusarjasta, mutta meikän koneessa on tupladellssit. Eikä viittis neljää letkua alkaa vetämään.

Link to comment

Toinen vaihtoehto on romikselta jostain dieselistä pumppu.

 

ALIPAINEPUMPPU DIESELIIN VOLKSWAGEN GOLF III 92--98

Kehittää jarrutehostajan tarvitseman alipaineen

III D/TD/TDi/SDi Alipainepumppu. . . . . . . . . . . . . . 23-8310 139.00

Link to comment
Guest komppa
Mites riittääköhän palliksen jarrutehostajalle alipaine yhdeltä sylkältä? Alunperinhän se imee imusarjasta, mutta meikän koneessa on tupladellssit. Eikä viittis neljää letkua alkaa vetämään.

 

Tuttu aihe, kun tota ittekin pähkäilin...

 

Ei riittäny mulle ainakaan, vaan joutu ottamaan 4 lähtöä ja yhdistämään

yhdeksi. Tuli pirun hyvä.

 

Kävin tietty koittamas yhdellä letkulla ja naapurin seinä meinas käydä

melko lähellä, kun jarrut oli kuin kiveä olis polkenu... = )

 

4 letkua tai sit toi pumppu. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Link to comment
Toinen vaihtoehto on romikselta jostain dieselistä pumppu.

 

Eiks nää oo yleensä hihnavetosii, työläämpää kuin reikien poraaminen.

 

Minkälaisella halkaisijalla Komppa sulla on imarista lähtevät? Mullois 4-5mm liittimiä, riittääköhän halkaisija???

Link to comment
Guest komppa
Toinen vaihtoehto on romikselta jostain dieselistä pumppu.

 

Eiks nää oo yleensä hihnavetosii, työläämpää kuin reikien poraaminen.

 

Minkälaisella halkaisijalla Komppa sulla on imarista lähtevät? Mullois 4-5mm liittimiä, riittääköhän halkaisija???

 

Kuva selventää asiaa paremmin kuin 1000 sanaa...

 

Eli neljä letkua tulee kaasareilta ja ne yhdistyy yhteen itsetehtyyn

"yhdistäjään"...

 

Letkukoko, mikä tohon tulee on viitisen milliä. Eteenpäin lähtee vakioletkulla...

post-431-13888359742097_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 year later...

Nyt kun näyttäs siltä että pallopritseniin on tulossa tupla solexit niin tuli mieleen toi jarrutehostin juttukin....

Pitääkö kylmästi harkita toi sähköinen alipaine pumppu vai onko kukaan saanu aikaan jokin systeemi imusarjan kautta?

 

Ilmeisesti noi letkuliitännät jotka ovat imusarjassa jo ovat vain tasapainottamaan imusarjoja? Vai voisko vielä kytkeä toi alipaine letkukin T-liitännällä noihin häiritsemättä moottorin toimintaa ja riittävän tehokkaana jarrutehostimelle?

Link to comment

Kyllä mulla on ollut tuplasolexien kanssa alipainetehostin, tosin kyseessä ei ollut pallokeula. Oli vielä muistaakseni niin, että vain yhdestä imukanavasta oli liitäntä ja välissä takaiskuventtiili tjsp.

 

t. Mika

Link to comment

Alkuperäinen on musta muovinen noin euronkolikon kokoinen kikkare, jossa on nuoliosoittamassa mihin suuntaan se päästää ilmaa. Toki kahdella letkuliittimellä. Voi kai noita saada erilaisiakin tarvikeliikkeestä.

Link to comment
  • 7 years later...

Tarkennetaan sitten tekstiä että jää noi googlevittuilut pois: Missä automalleissa on ollut 12V alipainepumppuja jotta voin etsiä purkaamoista tai varaosasivustoilta oikean auton varaosia. Yhden ehdotuksen jo sain, useassa Volvossa on Hellan pumppu nro 30630398

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...