seppo mäntykivi Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Itse irroitan maajohdon lähes aina kun auton talliin otan. Jos pelkkä imurointi tai jotain ihan pikkuhommaa, niin jätän kiinni, vähänkin isommassa hommassa otan aina irti. Oli hyvä opetus kun naapurilta paloi puoli taloa pari vuotta sitten... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Riippuu mitä tekee yleisesti ottaen kuitenkin aina kun hitsaa tai tekee sähkötöitä. Mutta kuitenkin on siinä sekin vaara että tiputtaa avaimen +-navan ja rungon väliin silloin kun on irroittamassa kenkää. Mutta tosiaankin irroitan kun teen jotain mihin liittyy sähköä. Quote Link to comment
mikan Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Päävirtakatkaisijasta aina virrat pois kun auto ei ole ajossa. t. Mika Quote Link to comment
GT78 Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Mutta kuitenkin on siinä sekin vaara että tiputtaa avaimen +-navan ja rungon väliin silloin kun on irroittamassa kenkää. Just viimeks ku akusta irrotin kenkää kävi näin. Tuli kiire hakea puukapulaa että sai avaimen hakattua irti, ei ehtiny pilaamaan akkua, kai. Ainakin otti virtaa vastaan ja toimi kesän sen jälkeen...:) Nyt jäi talveks kokonaan irrottamatta. Molemmista autoista :) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Seisotuksessa on maajohto irti. Yleensä rassaillessakin. Quote Link to comment
Guest Buggy Builder Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Talven ajaksi akku pois autosta ja lataukseen, remontin aikana maakaapeli irti ja akunsuojakotelo paikoille( kipinöitä estämään) ja yleensä aina ajon jälkeen maakaapeli akusta irti, ( pidän niin löysällä, että saa käsin aina irti). Quote Link to comment
Kape77 Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Vastasin en, mutta talveksi aina ja yleensä hitsauksen ajaksi on tullut irroitettua ilmavehkeistä. Quote Link to comment
ilmari Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Plus -johto on niin jymähtäny akkuun kiinni että ei lähe irti. Muuten ottaisin :D Quote Link to comment
Guest Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 hitsauksen ajaksi yleensa. Quote Link to comment
metake Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Juuri tänään taas korjailin ja siistin sähköjä kuplasta, kun on kunnossa olevat johdotukset niin ei tarvii kokoaikaa oikosulkuja pelätä. Asensin silti myös päävirtakatkaisijan jotta saa sähköt poikki niin halutessaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Onhan tuota tullu hitsatessa ja sähköjen kanssa pulatessa irroteltua. Aika usein se on irti kyl muutenkin. Käyttövehkeissä ei sit niin äkkiseltään tuu irroteltua napaa, kun vituttaa radion asetusten nollaantuminen. Quote Link to comment
Guest Damien Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Siis miinuskaapelihan irroitetaan aina ensin, ettei käy juuri tuota avain-putosi-+navan-ja-rungon-väliin judanssia. (ja se myös kiinnitetään viimeisenä) Itse irroitan seisonnan ajaksi ja isompien remonttien ajaksi pelkästään maattopiuhan. Quote Link to comment
Guest beex64 Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Miinuskaapeli vaan irti niin pääsee keväällä helpommalla. Onhan noita virrankuluttajia jo vanhoissakin peleissä mm. kello. Akku tyhjenee muutamassa kuukaudessa ja jos kennot alkaa sulfanoitumaan niin akun osto on edessä. Miinusnapa ensin auki niin ei räiski niin kovin. Jos pelkää taitojaan,kannatta ostaa: http://www3.telus.net/bc_triumph_registry/smoke.htm Oiva apuväline sähkötöissä.Toimii myös Sakemannihörpöttimissä vaikka kipinä kulkee eri suuntaan kuin Briteissä.Tiedättekö muuten miksi Engelsmannit juo oluensa lämpimänä....?. Heillä on Lucaksen tekemät jääkaapit.... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Q: 1) When the Brits took over the aircooled VW plant after WW2 did they use Lucas smoke? I own an old triumph and the smoke emitted from my '62 bug smells quite familiar! 2 if so, I assume this thing will work with old bugs too? A: That is more likely the smell from your overheated wet carpet, but it's worth a try! Quote Link to comment
Guest riquuu Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Päävirtakatkaisijasta aina virrat pois kun auto ei ole ajossa. t. Mika samma här Quote Link to comment
Guest boozer Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Päävirtakatkaisijasta aina virrat pois kun auto ei ole ajossa. t. Mika samma här kuin myös Quote Link to comment
Dalton Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Mihin olette päävirtakytkimen kuplassa asentanut? Laittakaa ihan asennuskuvia jos löytyy... Quote Link to comment
metake Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Mihin olette päävirtakytkimen kuplassa asentanut?Laittakaa ihan asennuskuvia jos löytyy... Kyselin tätä samaa jokin aika sitten ja aika yleisesti oli laitettu poikkirautaan, joka on penkin etureunan alla. Omani laitoin myös siihen kiinni ja sijoitin sen apukuskin puoleiseen reunaan, ja maakaapelin väliin. Voin napata illalla kuvan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.