Jump to content

Akkujohto irti vai kiinni??


Irroitatko akkujohdon remontin ajaksi?  

67 members have voted

  1. 1. Irroitatko akkujohdon remontin ajaksi?

    • Kyllä
      40
    • En
      39


Recommended Posts

Riippuu mitä tekee yleisesti ottaen kuitenkin aina kun hitsaa tai tekee sähkötöitä.

 

Mutta kuitenkin on siinä sekin vaara että tiputtaa avaimen +-navan ja rungon väliin silloin kun on irroittamassa kenkää.

 

Mutta tosiaankin irroitan kun teen jotain mihin liittyy sähköä.

Link to comment
Mutta kuitenkin on siinä sekin vaara että tiputtaa avaimen +-navan ja rungon väliin silloin kun on irroittamassa kenkää.

 

Just viimeks ku akusta irrotin kenkää kävi näin. Tuli kiire hakea puukapulaa että sai avaimen hakattua irti, ei ehtiny pilaamaan akkua, kai. Ainakin otti virtaa vastaan ja toimi kesän sen jälkeen...:)

 

Nyt jäi talveks kokonaan irrottamatta. Molemmista autoista :)

Link to comment
Guest Buggy Builder

Talven ajaksi akku pois autosta ja lataukseen, remontin aikana maakaapeli irti ja akunsuojakotelo paikoille( kipinöitä estämään) ja yleensä aina ajon jälkeen maakaapeli akusta irti, ( pidän niin löysällä, että saa käsin aina irti).

Link to comment

Juuri tänään taas korjailin ja siistin sähköjä kuplasta, kun on kunnossa olevat johdotukset niin ei tarvii kokoaikaa oikosulkuja pelätä. Asensin silti myös päävirtakatkaisijan jotta saa sähköt poikki niin halutessaan.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Onhan tuota tullu hitsatessa ja sähköjen kanssa pulatessa irroteltua. Aika usein se on irti kyl muutenkin. Käyttövehkeissä ei sit niin äkkiseltään tuu irroteltua napaa, kun vituttaa radion asetusten nollaantuminen.

Link to comment
Guest Damien

Siis miinuskaapelihan irroitetaan aina ensin, ettei käy juuri tuota avain-putosi-+navan-ja-rungon-väliin judanssia. (ja se myös kiinnitetään viimeisenä)

 

Itse irroitan seisonnan ajaksi ja isompien remonttien ajaksi pelkästään maattopiuhan.

Link to comment
Guest beex64

Miinuskaapeli vaan irti niin pääsee keväällä helpommalla. Onhan noita virrankuluttajia jo vanhoissakin peleissä mm. kello. Akku tyhjenee muutamassa kuukaudessa ja jos kennot alkaa sulfanoitumaan niin akun osto on edessä. Miinusnapa ensin auki niin ei räiski niin kovin. Jos pelkää taitojaan,kannatta ostaa: http://www3.telus.net/bc_triumph_registry/smoke.htm

Oiva apuväline sähkötöissä.Toimii myös Sakemannihörpöttimissä vaikka kipinä kulkee eri suuntaan kuin Briteissä.Tiedättekö muuten miksi Engelsmannit juo oluensa lämpimänä....?. Heillä on Lucaksen tekemät jääkaapit....

Link to comment

Q: 1) When the Brits took over the aircooled VW plant after WW2 did they use Lucas smoke? I own an old triumph and the smoke emitted from my '62 bug smells quite familiar! 2 if so, I assume this thing will work with old bugs too?

A: That is more likely the smell from your overheated wet carpet, but it's worth a try!

Link to comment
Mihin olette päävirtakytkimen kuplassa asentanut?

Laittakaa ihan asennuskuvia jos löytyy...

 

Kyselin tätä samaa jokin aika sitten ja aika yleisesti oli laitettu poikkirautaan, joka on penkin etureunan alla. Omani laitoin myös siihen kiinni ja sijoitin sen apukuskin puoleiseen reunaan, ja maakaapelin väliin. Voin napata illalla kuvan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...