Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Eli huomenna pitäisi lähteä hakemaan toinen näistä maanteiden kaunottarista. Kriteerit auton ostoon ovat itselläni varmasti täysin eriävät kuin monilla tämän foorumin käyttäjillä, mutta koska en osaa millään päättää, ajattelin kysyä täältä vielä viimehetkenvinkit. http://lyhytlinkki.net/?l8o7bkip <-- linkistä ensimmäinen ehdokas. Omistajan mukaan ruosteeton, muu oleellinen lukeekin ilmoituksessa. Jos joku foorumilta tuntee kyseisen auton, niin saa vapaasti kertoa risuja sekä ruusuja. Toinen ehdokas löytyy seuraavasta linkistä: http://lyhytlinkki.net/?8s0a0k4g Hieman uudempi, toimiva lämppäri yms. Levyt edessä, ei säädettävää keulaa. Hinnoista koitan tinkiä paikanpäällä, mutta ainakin alustavasti vaikuttaisivat olevan kohdallaan. Quote Link to comment
Geronimo Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Ensimmäisen ottasin itse noista kahdesta, eli vanhemman. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 oulu ja imatra aika kaukana toisistaan ....jos pitäis valita ja ois rahaa katsoisin myös välimatkan hakureissulle...toki vanhempi on magee... Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Matka imatralle on 50km pidempi kuin Ouluun, joten.. Quote Link to comment
GT78 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Ehdottomasti ensimmäinen. Siitä pääsee joskus eroonkin jos tarvitsee. Quote Link to comment
vilkku Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Ehdottomasti ensimmäinen. Siitä pääsee joskus eroonkin jos tarvitsee. Juu ensimmäinen tietenkin, Ei mitään -70 lukulaisia kartanolle =) Onhan se halvempikin ...... Vaikka Saahan sitä Ässä-kuplankin ostaa jos haluaa Quote Link to comment
Guest Damien Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Aika erilaiset laitokset on kyseessä, eli aika ennakkoluulottomasti on autoja katseltu. Molemmat kuvien perusteella ihan siedettävän näköisiä hintaansa nähden. Miksi tuo -74 on noin korkea? Nuo öh, erikoiset etuvilkut ja punainen plyyshi sisusta ei kyllä oikein lähde. 1303 möhköjä ei kyllä ole kovin paljoa tallella. Siinähän on edessä Macphersson jousitus eli siihen ei mitään säätöakselia saakaan. Sähköpuhallin taitaa löytyä varustelistalta, joten lasit ei huurru kosteilla ilmoilla ainakaan niin pahasti. Varmasti parempi ja mukavampi ajaa kun vanhemmat, mutta tyylistä voidaan keskustella vaikka maailman tappiin saakka... Tuosta -67:sta saa aika helpolla viileämmän pelin. Varaudu vähän pomppuiseen ajofiilikseen. Käyttöharrasteautoksi tuo -74 ja enemmän harrasteluun ja fiilistelyyn vanhempi. Käyttötarkoitus on aika ratkaiseva noin erilaisien autojen ollessa kyseessä. Quote Link to comment
Timppa Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 sanoisin, että.. kahdesta pahasta pienempi, eli ähtäri -67 Quote Link to comment
Barney Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 tollanenkin löytyy nettiautosta. http://www.nettiauto.com/1979705 Quote Link to comment
Ketsa Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Ehdottomasti ensimmäinen. Kuusseiska tunnetaan kovapeltisenä vuosikertana, toisin kuin 70-lukulaiset... Quote Link to comment
metake Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Kymmenen vuoden kuluttua tuo ässä on tuplasti harvinaisempi kun -67, koska ne on kaikki mädäntyneet olemattomiin... Quote Link to comment
Timppa Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 rehellisesti, jos olisi 2ke rahaa, katselisin vielä hetken parempia yksilöitä. ja tuolla hinnallahan saa jo esim. Porscheja.. Quote Link to comment
vilkku Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Kymmenen vuoden kuluttua tuo ässä on tuplasti harvinaisempi kun -67, koska ne on kaikki mädäntyneet olemattomiin... Mikäs tossa tekee sen erikoisuuden, ettei tuokin ässä lahoa käsiin? =) Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 tollanenkin löytyy nettiautosta. http://www.nettiauto.com/1979705 Käteistä on 2000e, ei yhtään enempää. Auto olisi saatava nopeasti, joten sen takia ei ole aikaa odotella "parempia". Jos joku löytää nettiautosta/jostain muualta mielestään paremman samaan hintaan, niin saa ehdottomasti linkittää! Soittelen vielä muutamalle myyjälle aamupäivällä, jonka jälkeen lähdetään sitten yksi hakemaan pois. :) Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 rehellisesti, jos olisi 2ke rahaa, katselisin vielä hetken parempia yksilöitä. ja tuolla hinnallahan saa jo esim. Porscheja.. Saa toki, mutta minkä kuntoisia? Saa sillä toyotankin, mutta minäpä haluan kuplan. Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 rehellisesti, jos olisi 2ke rahaa, katselisin vielä hetken parempia yksilöitä. ja tuolla hinnallahan saa jo esim. Porscheja.. Saa toki, mutta minkä kuntoisia? Saa sillä toyotankin, mutta minäpä haluan kuplan. Vai tarkoititko kenties replicaa? Quote Link to comment
Timppa Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 tojota.. joo siis Porschen, mikä replika, eikös ne oo tehty eurassa? http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=9538 tosta 1500e leimattu + toimiva voin kertoo, että on potentiaalia viritykseenkin, eikä ne maksa kivitaloja. http://www.ultimatecarpage.com/pic.php? ... arnum=3466 Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Siinä on kieltämättä halvalla. 944:n joskus koeajoin, mutta kyseinen yksilö ei kuitenkaan mukaan koskaan tarttunut, kun ei päästy hinnasta sopuun. Ei olisi paha tuokaan, mutta nyt olisi kuitenkin tarkoitus ajella enemmän ja rassata vähemmän.. (miksihän katselen kuplaa?? :--P ) Korjaukseen tuo nielisi mansikoita, kun ruvetaan ruosteet paikkaamaan ja ympärimaalaamaan. Koneen osatkaan ei noihin kovin halpoja ole. Quote Link to comment
Timppa Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Siinä on kieltämättä halvalla. 944:n joskus koeajoin, mutta kyseinen yksilö ei kuitenkaan mukaan koskaan tarttunut, kun ei päästy hinnasta sopuun. Ei olisi paha tuokaan, mutta nyt olisi kuitenkin tarkoitus ajella enemmän ja rassata vähemmän.. (miksihän katselen kuplaa?? :--P ) Korjaukseen tuo nielisi mansikoita, kun ruvetaan ruosteet paikkaamaan ja ympärimaalaamaan. Koneen osatkaan ei noihin kovin halpoja ole. nojoo, veikkaan että kuplissa samanlaiset ellei huonommat maalipinnat, ja laittoa löytyy vm.67-74 kuplista aika varmasti myös khyllä.. koneen osat on varmaan samanhintaisia ellei halvempia tuohon possuun, konehan perustuu 100audin lohkoon, tosin possussa isommat venttiilit kannessa, nitrattukampi, ruisku, jne. muutttaa... jos haluaa siis kuplan, on sellainen saatava, tiedän kyllä tunteen.. (tosin possu aina taka-alalla mielessä:) Quote Link to comment
Lasse Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Eikös 924 ole audi? No sen verran noissa on hyvää, että esim. ajovalot on samat kuin kuplan hooneloset ja ovivalokytmiset on samaa romua. Et semmonen porsse. Quote Link to comment
metake Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 (tosin possu aina taka-alalla mielessä:) Mistähän se johtuu, että mitä enemmän olen ajellut kaverin possulla, sitä vähemmän on tehnyt mieli sellaista omistaa? Quote Link to comment
GT78 Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Joo ei taida tuo 924 mikään Porsse olla, eikä 944 sen puoleen. Väittäisin että kuplaharrastus tulee kaikissa muodoissaan aina halvemmaksi kuin halvinkaan Porsche-harrastus, poislukien nuo yllämainitut ehkä. Ja niistä taas puuttuu se jokin. Mutta tätä alkuperäistä kommentoidakseni: vedä henkeä. Yhtäkään autoa ei kannata kiireessä ostaa, tulee takaisin yllätyksinä ja jotain parempaa voi jäädä huomaamatta. Kuplat ei Suomesta lopu. Itsellä oli kauhea kuplakuume edelliskeväänä, silti kiersin katsomassa monta autoa ympäri Suomea ja ajoinkin varmaan 2000 km näillä reissuilla, mutta lopulta tuli vastaan räpeltämätön (tai no, museoajoneuvo) papan helmi '59 hintaan 2500 euroa. Sillä rahalla mulle tarjottiin yhtä ja toista viritelmää näin jälkeenpäin ajatellen törkeällä vedätyksellä. En ole katunut sitä että rahaa paloi jo katseluun satasia. Hauskoja reissuja nekin oli! Quote Link to comment
make76 Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 niin koneen osista, veikkaan että varmasti maksaa enemmän. Jos ajatellaan että mulla on mennyt 2-2.5k€ koneeseen ja siinä ei ole kuin kampikammio vanhaa. Ja vääntöä on varmasti enemmän kuin vakiossa. Tee tuolla rahalla kunnon kone audiin, epäilen ettet pysty. Ja silleen vielä että siinä on kaikki uutta... ja vieläpä kunnon osaa ei vakioat. Kyllä minä kiertäisin 924 possun kaukaa, mutta se onkin minun mielipide. Make ps. ostat sen auton kumpi tuntuu itseäsi kiinnostavan enemmän, ja kumpi "iskee" sinuun enemmän. Ja kuvia ja videoita voi pyytää myyjältä kun välimatkat on pitkät, ettei tule yllätyksiä. Teet listan kohteista mistä haluat kuvia ja ilmoitat myyjälle sen. Jos myyjä oikeasti haluaa myydä autonsa niin kyllä se kuvat lähettää. JA itse olisin kanssa tuon -67 puolella. Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Eikös 924 ole audi? No sen verran noissa on hyvää, että esim. ajovalot on samat kuin kuplan hooneloset ja ovivalokytmiset on samaa romua. Et semmonen porsse. Meinasin sanoa samaa. Lisäksi noissahan on samat takatukivarret kuin IRS:i kuplissakin.. :D Quote Link to comment
Timppa Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 :D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty? eimutta siis toihan on melkeen kupla, kun samat tukivarretkin ja kaikki? tai no siis kaikki porssethan on evo kuplia? eikö? ps. kumman hait? ;) Quote Link to comment
Guest Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Vähän vaan rumampi ruodoltaan. ;-) Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 67 haettiin. Tulin juuri kotiin. reilu 400km tuli ongelmitta perille ja hyvä peli kaikin puolin. Alkuperäisen putken surinat ehkä tulee vaihtumaan, lämpöpuhallin/bensalämppäri sisälle, sekä poppikone hanskalokeroon. Oli muuten kylmää kyytiä kuplassa, mutta se ei menoa haitannut. Nurkkakaasaritkin voisi ostaa, joten saapi tarjoilla jos jollain löytyy. Ei meinaa vakiolla mennä muuten piristetty kone. Entiseltä omistajalta pitää vielä udella koneen tiedot tarkalleen, joten jos sattuu tätä kyseistä palstaa lukemaan, niin saa laitella yv:llä. :--) Kiitos kaupoista! Quote Link to comment
-tipi- Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Eiks toi vihree '67 oo Sami Lahtimaan rakentama? Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä. Quote Link to comment
Lasse Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 :D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty? Itseasiassa 924:nen suunniteltiin aluperin audiksi, mutta jossakin vaiheessa siitä tuli porsse. 944:sen takatukivarret on muistaakseni alumiittiä, jollei joku valistunut kuplamies ole niitä rautaisiin vaihtanut ja sosialisoinut racemmat omaansa. Ei 944:nen autoksi huono ole. Sinkitty kori ja pytyt vedetty pinnoittella (niclasil?). Yritys on ollut kova ja kaikki tämä jo 80-luvulla. Suurin haitta noissa on melko kalliit varaosat ja nykymittapuun mukaan urheiluautoksi vaatimaton teho. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 ja jos halajaa 944 koppasta, niin kandee sitte haalia 87-> malleja. Ne o hitusen mukavampia... Quote Link to comment
Kurre Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä. Siis Pore? 67 haettiin. Tulin juuri kotiin. Missäs pojjaat oli viime viikonloppuna? Quote Link to comment
Kape77 Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Erikoisille raiteille käänty tää keskustelu, mutta sama kai se, kun varsinainen asia tuli jo hoidettua. Onnittelut vaan 67:n hankinnasta! Ihmetyttää toi 944 possujen dissaus yleisesti. Paska käyttishän sellanen on ja noinpoispäin, mutta harrasteena ihan jees. Varsinkin jos mutkapätkää tykkää ajella. Mikään raketti ei tosiaan ole, mutta pärjää radalla hiukan tehokkaammalleen ihan mainiosti. Jäähtyy tietty väärällä tavalla, mutta eipä joku wanha 911:kään niin erinomainen ole :/ (Eihän tästä paista läpi mikä "possu" mulla on ollut =P ) Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 No toi jäi näkemättä. :) Ei ole Pore. Jamppa oli valmistumassa insinööriksi ja minä olin siskon tyttären ristijäisissä. Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä. Siis Pore? 67 haettiin. Tulin juuri kotiin. Missäs pojjaat oli viime viikonloppuna? Quote Link to comment
Kurre Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Jamppa oli valmistumassa insinööriksi ja minä olin siskon tyttären ristijäisissä. Ihme selityksiä ;^) Olisitte tullu vaan, ei ollu pimee. Orkkisvalotki olis riittäny. Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Joskus asiat vaan menee vähän ristiin, harmittaa perkkeleesti Quote Link to comment
Kurre Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Tylsäähän siellä taas oli ;^) Quote Link to comment
Timppa Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 :D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty? Itseasiassa 924:nen suunniteltiin aluperin audiksi, mutta jossakin vaiheessa siitä tuli porsse. 944:sen takatukivarret on muistaakseni alumiittiä, jollei joku valistunut kuplamies ole niitä rautaisiin vaihtanut ja sosialisoinut racemmat omaansa. Ei 944:nen autoksi huono ole. Sinkitty kori ja pytyt vedetty pinnoittella (niclasil?). Yritys on ollut kova ja kaikki tämä jo 80-luvulla. Suurin haitta noissa on melko kalliit varaosat ja nykymittapuun mukaan urheiluautoksi vaatimaton teho. 924 oli alunperin vw proto (VW Type 477), jonka suunnittelun sai tehtäväkseen porsche (Harm Lagaay), tähän aikaan kuitenkin, maailmassa oli muutakin huolta, öljykriisi tuntui olevan todellisuutta. ja yhtäkkiä suuri perheauto yritys ei nähnytkään urheiluautoja niin tuottavana bisneksenä, ja hylkäsi protonsa. Porsche oli kuitenkin käyttänyt paljon aikaa/vaivaa uuden etumoottorisen suunnitteluun, ja päätti ostaa oikeudet kyseiseen laitteeseen. näin sai alkunsa 924 porsche. mutta siis audihan tää oli? tukivarret on peltiä aina 85/5 asti, jonka jälkeen muuttui offsetti, ja materiaali edessä&takana. vaikka vanhat tukivarret on samat, siellä on aika paljon eriäväisyyksiä vw geometriaan, esim. vääntösauvojen paksuus, kallistuksen vakaaja, lattojen epäkesko säätö, jne. ja siis keulassahan on 1 koppasen golffin tukivarret, starttimottori on passatista, laatikko on samatyylinen kuin etuveto audeissa. pääsylinteri käy mersusta.. jne. on siellä tietysti vastapainona, ihan oikeita porsche osiakin, ja eipä noita 924sia kuitenkaan ole vwn tai audi merkkisinä myyty tietääkseni kappalettakaan? onnittelut muuten -67 hankinnasta, ei muutakun kowaa ajoa! :] Quote Link to comment
Guest Pore Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Jep. Muutamia muutoksia vaan kaipaa. Onko muuten normaalia että jarrut vähän ravistaa, vai olisikohan kulunut vähän soikeiksi? Ei ole ennen rumpujarruja meitsin autoissa ollut, mutta tässäpä on joka nurkassa! :) Onko kallis rasti heittää levyt eteen? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.