Jump to content

1300S Bubla, Green Apple, katsastettu ja kilvissä.. :-)


Guest Bubla

Recommended Posts

Guest Bubla

Tämmönen kapistus tuli hankittua. Vuosimalli lienee sitten se -73, alustannumeron perusteella.

Osto hetkellä (8.6.-08) oli kone jumissa, takarenkaat jumissa, avaimet hukassa, ruostetta jonnin verran, paperit hukassa... ja muuta pientä.

Plussaksi näkisin että oli tässä perheessä, josta ostin, ollut uudesta saakka, varmaan lähes kaikki manuaalit joita auton mukana oli tullut oli tallessa, sisusta täysin ehyt.

Nyt jo avaimesta käyntiin lähtevä. Paperi asiat etenee hitaasti mutta pääasie että sais kuntoon.

Tarkoitus oli että tälle kesää ois saanu vielä kilpiin mut saas ny nähä. Ajattelin tilata alkuperäisen kilvenkin sitten kun se aika tulee.. :)

Link to comment
Guest Bubla

Meinaspas olla takaset kyllä jumeksessa ku ei oo yli 10 vuoteen ajettu.. mut irtoshan lopussaki.. Ja ekka kilometri kruisattu... :)

Tuntuu että jarrutkin alkaa kuite pelaan että ei oo niiku mitää rikki, mut ohan sinne uusittava varmaan kamaa aikalailla...

Pakkivalot ei pelaa, missähän lie katkaisija? Muuten kaikki pelittää.

Link to comment

Jos on hidas yhteys, ei kannata lähettää noin isoja kuvia. Joku 600x800 pixeliä on sopiva koko palstalle, ei venytä kaikkia muita tekstejä. Esim Irfan View on pieni ja simppeli softa kuvien katseluun ja pienimuotoiseen muokkaukseen.

 

Mutta! Tsemppiä projektiin, kuplailu on symppistouhua.

Link to comment
Guest Bubla

No oisinhan mää niitä pienentäny ku osaisin.. :) pitänee vähä harjotella ja ehtiä joku soppeli ohjelma siihen hommaan... käyneekö yks kuvankäsittely ohjelma joka tuli kameran mukana, pitänee tutkia. (pystyskö joku muu pienentään noita kuvia mun puolesta)

 

Mutta ollaan sitä Bublaa harrastettu tänäänkin. Tankin jouduin käyttään irti kun pikksen tihuutti pentsiiniä läpi. Samalla etuakselistoa tsekkailin ja ihan ok kuntoiselta näytti, ei ruostereikiä havaittavissa muualla kuin vararenkaan kotelossa.

Link to comment
  • 2 months later...

Dodii.. Nyt on paperit kunnossa, käsittääkseni. Yli 2kk meni kun AKE:lta tilasin rek.otteen kopion. Pitää vielä epäluuloisena ihmisenä käydä näyttään kaikki paprut konttorilla että onhan ne varmasti nyt passelit, perikunnan luovarit ym.

 

Eipä tälle muuta ole kerinnyt tehdäkkään, työt haitannu tehokkaasti kaikkia harrastuksia. Äänenvaimentajaakaan en ole paikalleen kerinnyt laittaa kun yks ruuvi alko ahistaan.

Mielessä jo käynyt että pitäiskö myydä hyvän kotiin jossa olisi tarjota aikaa, vai laittasko naftaliiniin odottamaan vaikka eläkepäiviä.. :)

Link to comment
  • 1 month later...

Dodii.... Homma nytkähtänyt käyntiin kuitenkin! Olen käynyt jarrut läpi, oli muute yllättävän hyvässä kunnossa kaikki ja helposti avattavissa, oli niin hyvässä tervassa kaikki paikat.. :)

Isäntä alkoi koria laittamaan siinä samalla. Lokasuojat odottaa irroitettuna vuoroaan.

Ehki tämä tästä kuitenkin, jopa tälle syssyä sittenkin saapi insinöörille käydä näyttämässä!

Link to comment

no se olis kiva,sillä kyllä nämä 70 lukusetkin rupee katoamaan jo melko pian mitä seurattua on tullu.eli kaikki mitä pelastettavissa on on hyvä sillä uusia näitäkään ei enää tehä:(

Link to comment
no se olis kiva,sillä kyllä nämä 70 lukusetkin rupee katoamaan jo melko pian mitä seurattua on tullu.eli kaikki mitä pelastettavissa on on hyvä sillä uusia näitäkään ei enää tehä:(

 

Juu mekin ollaan koitettu pitää hengissä tuota yhtä -72:sta vaikka välillä hieman vastenmielistä onkin, ja noilla makaavalamppuisilla ajelee mielummin. Pienet peltifiksaukset taannoin karkas käsistä totaalisesti ja sitämyöten nousikin jo kynnys huomattavasti härvelin mahdollinen hukkaaminen. Olkoon vaan mun puolesta, eipä tuo hirveesti leipää pyydä, vaikka kone aiheuttaakin mysteerisine voimanpuute ongelmineen murheita. No pitänee ottaa kone talvella auki ja tutkia tarkkaan joka palikka, vaikka tuolla vasta ajettu n. 2-3000km. Mutta se siitä ;o)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Voi hyvänen aika että nuo paperi asiat on sitte hankalia, aina, ihan sama minkä viraston kanssa pelaa..

Kävin eilen näyttään konttorilla kaikki planketit mitkä minulla oli ja eihän se perunkirja ollut riittävä... VOIH!

Tänään sit soitin myyjälle ja onneksi hänellä oli käyntiä kylillä ja tallessa koko perukirja niin mentiin pankkiin ja otettiin viimesenpäälle virallisia kopiota.

Tarvii siis aina luettelon perillisistä, sekä siitä sivusta kopion jossa mainitaan onko kapistus jollekkin ehki testamentattu, sekä niistä sivuista jossa on kaikkien osallisten allekirjoitus että perukirja on hyväksytty.

Ihan näin vaan informaatioksi jos jollekkin sattuu vastaava tilanne tulemaan.

Nyt se on sitte ihan varppi mun kampe! Tilasin myös alkuperäisin tunnuksin kilven, joka sattumoisin on myös mustapohjainen. HYVÄ! Tuleva KE-139

Ehki ensiviikolla kuvia jossa on koriin ruiskuteltu vähän väriäkin...

Link to comment
ja osassa malleja on pakkivalot,mutta silti niitä ei ole koskaan kytketty.eli välttämättä ei löydy katkaisijaa lootasta.

 

mulla kans 1300s kupla ja ei toimi pakkivalot, johdot roikkuu laatikon luona mut en vielä hoksannut paikkaa niille. konttorilla napis että pitäs toimia kun ovat siihen asennettu mutta vuosimallissa eivät pakolliset ni päästi lopultä läpi

Link to comment
ja osassa malleja on pakkivalot,mutta silti niitä ei ole koskaan kytketty.eli välttämättä ei löydy katkaisijaa lootasta.

 

mulla kans 1300s kupla ja ei toimi pakkivalot, johdot roikkuu laatikon luona mut en vielä hoksannut paikkaa niille. konttorilla napis että pitäs toimia kun ovat siihen asennettu mutta vuosimallissa eivät pakolliset ni päästi lopultä läpi

 

Mjoo siis ku otin takavalot pois ni ei siellä ollu polttimollekkaan paikkaa että ois ikinä ollutkaan... Eikä siis tietenkään johtoja tai mitää.. eli nou panik.. :)

Mulla oli joskus -76 bimmeri ja siinä heittäysi toimimattomaks ni meidänkatsuri sano että ei ne tuon ikäsessä tarvikkaan välttämättä toimia.

Link to comment
ja osassa malleja on pakkivalot,mutta silti niitä ei ole koskaan kytketty.eli välttämättä ei löydy katkaisijaa lootasta.

 

mulla kans 1300s kupla ja ei toimi pakkivalot, johdot roikkuu laatikon luona mut en vielä hoksannut paikkaa niille. konttorilla napis että pitäs toimia kun ovat siihen asennettu mutta vuosimallissa eivät pakolliset ni päästi lopultä läpi

 

 

Pakkivalon anturi kuuluu olla vaihdelaatikon etupään kopassa jossa etukannatinkin.

Link to comment
ja osassa malleja on pakkivalot,mutta silti niitä ei ole koskaan kytketty.eli välttämättä ei löydy katkaisijaa lootasta.

 

mulla kans 1300s kupla ja ei toimi pakkivalot, johdot roikkuu laatikon luona mut en vielä hoksannut paikkaa niille. konttorilla napis että pitäs toimia kun ovat siihen asennettu mutta vuosimallissa eivät pakolliset ni päästi lopultä läpi

 

 

Pakkivalon anturi kuuluu olla vaihdelaatikon etupään kopassa jossa etukannatinkin.

 

täytyy tsekata talven aikana

Link to comment
  • 8 months later...
Guest Bubla

Johan se kesä alkoi näilläkin korkeuksilla. Kuplan laitto halutkin heräsi samalla. Lokasuojat saapi todennäkösesti värin päälle huomenna, siis 24.6. Huomenna pitänee käydä myös kyseleen saiko rengastoimittaja kumekset hommattua.

Jarrulevyt vaihdoin kun oli niin ruokottoman rumat, ruosteessa. Toisen yläpallonivelen kumes on rikki ni ostin molemmin puolin uudet nivelet...ihan vaan varmuuden vuoksi molemmat..

 

11.7 on Oulujärvi cruising tai jotai Ruununhelmessä, sinne ois tarkootus viedä Bubla näytille.. :)

Link to comment
Guest Bubla

Hep. Hankuukit oli kaupansetä tilannu Bublaan, 165/80-15, hintaa 240 vanteelle laitettuna + uudet venttiilit, ei ollenkaan paha ku rahalla kuite sai... :)

 

Niin ja lokasuojat on maalattuna ja nivel vaihettuna... huomenna alkaa parsimaan kokoon kapistusta!

Link to comment
Guest Bubla

Kits kits vaan, oon koittanu naisen hellää kosketusta antaa sille.. hihi.. Puskureihin pitäs oikeestaan saada uudet kuosit, aika happamat on. Nyt n. 200km ajelun jälkeen ei havaittavissa muuta oiretta paitti ettei lämpökanavia saa kii, jaloille tulee KUUMAAAA!! No mut tutkitaanpas sitä sit huomenissa.. :)

Link to comment
Guest Bubla

Sillo ku ostin ton ni väri ei oikein tuntunu oikeelta, kun en tienny kuplista mitää. Mut sit ku huomasin/ mulle kerrottiin että tää onki vähä tämmötti erilainen, sisusta tosi hyvä, ajettu 81400km, muutenki alkuperäsessä kuosissa aikapitkälle.. No siitähän se ajatus sitten lähtikin että mukaillaan alkuperäisyyttä vaikkei museointi olekkaan mielessä, mut mahtaa olla helpompi myydä jos sille päälle sattuu. :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...