Jump to content

Romurauta


Recommended Posts

Guest Toheltaja

on saanut jo pitkän aikaa... Ja jatkossa hinta ei ainakaan putoa, joten itse vielä panttaan :D Ja tuo hinta on sitten "puhtaan" hinta, eli eivät maksa kokonaisista runkokoneista missä akselit ja pinnapultit yms kiinni läheskään niin paljoa. Samaten vaihteistot joissa hilut sisällä... Kannetkin kannattaa askarrella tyhjäksi jos jaksaa.

Link to comment
Ja tuo hinta on sitten "puhtaan"

Nimenomaan, pojat imasi syötin koukkuineen.

 

Lisätään vielä tuskaa, kupari abaut 4e / kilo

 

Ja muistakaa että VW lohkot on mankkua, mutta ne saa puhumalla (normaalisti) alumiiniksi. Lisäksi kampuran & nokan "unohtaminen" lohkoon ei ole rikos, jos siitä ei jää kii :)

Link to comment
Guest Toheltaja

Serkkupoika aikanaan osti uuden kevarin tienesteillään kun kesän kuori työmailta kerättyjä kuparikaapelinpätkiä. Kyl siinä tuntiliksoille pääs, teki varmaan triplat verrattuna muihin kavereihinsa. Nykyään ei enää isoilla talotyömaillakaan paljoo kuparin jämiä pihoilla loju jätteeks menemässä jostain kumman syystä

Link to comment
Guest biblo

Maksavathan nuo nykyyajan "alu"vanteistakin puhtaan alun hinnan.

 

Täyttä seostahan tuo on ja alua mitä pienimmissä määrin.

 

Vietiin vaan tuossa iso pompsi aluja sulattoon 1e/kg-hintaan.

Link to comment
Guest biblo

Ei olekaan mutta muita epäpuhtaita metalleja kyllä jos kerran puhdasta pitäisi olla.

 

Noissahan on max.puolet alua eli hyvän hinnan saa kyllä sitä ajatellen.

Link to comment

Jos on suurempi erä aluvanteita kannattaa kilpailuttaa ostajat. Noi on tehty seoksesta, joka on semmosenaan valmista myyntitavaraa Kiinan suuntaan. Ei tarvia ajaa sekalaisen alu romun kanssa ensin myllyn & sitten kellutuksen läpi. Pelkkä kontitus riittää käsittelyksi = hyvä katteista kauppaa Kusarille.

 

Huomatkaa että jotkut pikku diilereistä (esim GetADeal. Lahdesta) on muuttunut allergisiksi Alu-valu osille. Kaverini sai yli euron stripatuista kansista joku aika sitten, toissa viikolla tarjosivat 0,2e. Molemmilla kerroilla erä 700-1000 kg.

 

-Tipi-

Toivottavasti sataa Kiinan nurkille happoset

Link to comment
Guest jartsa&sartsa

Itse olen alalla, jossa myydään jalostettuja terästuotteita. Tossa huhti-toukokuussa tuli jo tietoa, että valmiiden terästuotteiden hinnat tulevat nousemaan tämän vuoden loppuun mennessä vielä yli 20 %:lla. Kyllä alkaa romuraudastakin saamaan hyvän hinnan.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Soitin juuri lähimpään romuliikeeseen, josta ennen sai jonkinlaisen korvauksen autoista. Nyt maksaa 70 eur / auto kun pihasta hakevat ja jos itse vie paikalle niin selviää 10 eur / auto.

 

Edit: Ei hae Teräskolmiokaan enään ilmaiseksi, teräksen hinta kuulemma painunut niin alas ettei kannata...

Link to comment
Itse olen alalla, jossa myydään jalostettuja terästuotteita. Tossa huhti-toukokuussa tuli jo tietoa, että valmiiden terästuotteiden hinnat tulevat nousemaan tämän vuoden loppuun mennessä vielä yli 20 %:lla. Kyllä alkaa romuraudastakin saamaan hyvän hinnan.

 

Hii. Noi pitkät ennustukset ei pelaa varttaalitaloudessa. Kiinan rautakiintiö täyttyi -> romuraudan arvo ropsahti. Nyt tarttee vaa kerätä tontille kakkia.

Link to comment
Täältä saa noutaa, tervetuloa. Keitän kahvit viel kaupan päälle ;)

 

Onko romut kovinki liki Nakkilaa?

 

On on, toki riippuu mistä katsoo, jos seisoo vaikka New Yorkin pääkadulla ja sieltä katsoo niin on kovinkin lähellä :)

 

Noh, onhan tässä välimatkaa, Hämeenlinnan eteläpuolella ne on...

Link to comment
Soitin juuri lähimpään romuliikeeseen, josta ennen sai jonkinlaisen korvauksen autoista. Nyt maksaa 70 eur / auto kun pihasta hakevat ja jos itse vie paikalle niin selviää 10 eur / auto.

 

Edit: Ei hae Teräskolmiokaan enään ilmaiseksi, teräksen hinta kuulemma painunut niin alas ettei kannata...

 

Ja kun vie purkaamolle saa ilmaiseksi ja lisäksi romutustodistuksen mukaan.

Link to comment

Romut saatiin vihdoin pois pihasta, ja jotain siitäkin ilosta joutu siis maksaan. Ei löytynyt ainakaan tältä alueelta ilmaista noutajaa.

 

Sellaista rupesin ihmettelemään, että jokin aika sitten piti tuo Suomen autokierrätys Oy kovaa meteliä kun ei saa tarpeeksi autoja, ei ole viimeaikoina kuulunut mitään sellaista napinaa, kumma juttu...

Link to comment
  • 4 weeks later...
Itse olen alalla, jossa myydään jalostettuja terästuotteita. Tossa huhti-toukokuussa tuli jo tietoa, että valmiiden terästuotteiden hinnat tulevat nousemaan tämän vuoden loppuun mennessä vielä yli 20 %:lla. Kyllä alkaa romuraudastakin saamaan hyvän hinnan.

 

Nyt metallien hinnat tippunut alle kahdessa kuussa aivan helskutisti.

 

Esim kuparin hinta tippunut reilusti alle puoleen. Uuden kuparin perushinta oli abaut 550 €/kg -> nyt alle 250 €/100kg. Kivaa kun työnantajan kaapelivarastosta on sulanut kymmeniä prosentteja. No onneksi kaikilla muillakin kaapelikauppiailla on sama ongelma päällä; kaapelit ostettu kalliin kuparin aikana.

 

Kusarille vietävän alumiinin arvo on romahtanut euro 1€ tasosta -> alle 0,25 €/kg hintaan. Pihaani jääneestä romu-alumiinin arvosta on sulanut 75%, voihan peskules :/

Link to comment

Mites tuo lyijyn hinta? Eikös akkujen nopea kallistuminen joku aika sitten johtunu lyijyn hinnannoususta?

Mullon kleinbussissa vielä hupipuolella akku joka makso 30 euroa uutena, muutaman vuotta vanha.

 

EDIT: Itse itselleni vastaten: Kyllähän tuo lyijyn hinta pikkusen pompsahti välillä, kymmenkertaistui seitsemässä vuodessa. Nyt mennään kovaa alaspäin: http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=lead&months=120

 

Kohta taas akut halpenee.

Link to comment
  • 3 months later...

2006 -> 2008 uuden kuparin maailmanmarkkina keskihinta oli n 500-600/100kg tasossa, siis ennen romahdusta. 2008 viimesen kvarttaalin alamäen alin hinta alle 200 vuodenvaihtessa. Viime viikon arvo n 350. Joten taantuman selkä taittunut, jos tuijotetaan materiaalien hintoja?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...